koeivloeistof lekt weg na vervangen koppakking

Forumindex Forums Overige Opel algemeen koeivloeistof lekt weg na vervangen koppakking

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272709
    fishfarmer93
      Lid sinds:
      12 July 2015

      Goedenavond. Ik heb recentelijk een probleem gehad met mijn koelvin die niet aansloeg. Mijn koppakking is krom getrokken en moest vervangen worden. Nu heb ik voor 400 euro de koppakking laten vervangen inclusief vlakken etc. Nu lekt de auto na de reparatie koelvloeistof. Niet een beetje maar bijna een liter in 2 dagen. Volgens de monteur zit er ergens een scheurtje in een slang. Ik vetrouwde het niet en ben naar iemand anders gegaan. Deze man zei mij dat de kop niet gevlakt is en dat hij daardoor koelvloeistof verliest. De monteur heeft gezegd dat de kop inderdaad niet gevlakt is maar dat dat niks met de lekkage te maken heeft. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is dat de koppakking gewoon niet goed gerepareerd is en hierdoor dus zo veel koeivloeistof lekt?

      #18290155
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        om wat voor auto gaat het??

        kop hoort bij vervanging van de koppakking altijd opnieuw gevlakt te worden

        #18290156
        fishfarmer93
          Lid sinds:
          12 July 2015

          Opel corsa b 1.4 16v uit 2000. Hij zei dat de kop is nagekeken bij een revisie bedrijf maar dat de kop niet krom genoeg was om te vlakken

          #18290157
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Kop hoeft niet altijd gevlakt te worden, ligt aan de staat van de kop, dit kunnen ze na meten bij een revisie bedrijf.

            Staat er veel druk op het koelreservoir na een stuk rijden?

            #18290158
            fishfarmer93
              Lid sinds:
              12 July 2015

              Ja. Zelfs na een paar km al. Hij lekt voornamelijk na het rijden. Als ik sochtends de auto pak ligt er vaak een plasje onder.

              #18290159
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                als er een plas onder ligt lekt ie dus gewoon naar buiten toe, en dat kan je redelijk simpel opsporen.
                Dmv een druktest, daarmee zet je het hele systeem onder (lucht)druk….Waar er een gaatje zit komt het er wel uitzetten.

                Normaal laat je een kop vlakken, maar soms heb je geluk en is er niets krom.
                Maar als het nu daar aan had gelegen was je je kvs wel via de uitlaat kwijt geraakt :vertag

                #18290160
                fishfarmer93
                  Lid sinds:
                  12 July 2015

                  Ja klopt fearless,maar dat kost allemaal geld. De man die nu dus mijn auto doet zegt dus dat het niet goed gedaan is en dat ik terug moet naar de garage waar me koppakking vervangen is,omdat volgens hem de koelvloeistof lekt bij de pakking. Voordat de koppakking stuk ging heb ik nooit koelvloeistof moeten bijvullen.

                  #18290161
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Zoiezo teruggaan waar het gerepareerd is…Laat hun het maar uit zoeken, als jij een auto brengt om een koppakking te laten vervangen moet ie daarna gewoon dicht zijn en geen koelvloeistof lekken.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.