Even voorstellen als auto fanaat!

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Even voorstellen als auto fanaat!

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272646
    Pollie
      Lid sinds:
      27 August 2015

      Dag heren,

      Ik ben al eventjes aan het lezen hier op het forum maar wil me toch even aanmelden/voorstellen.
      Ik ben Dennis, 33 jaar oud en auto fanaat in hart en nieren. 9 jaartjes ervaring in de autoschade en na wat turbulente jaartjes nu werkzaam als voertuig inspecteur voor autoveilingen.
      In het verleden was ik aardig verslaafd aan Honda maar eerdaags ben ik niet meer zo merk gebonden.
      Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe auto, eentje die ruim en praktisch is maar vooral ook mijn auto hormonen bevredigd.
      Op dit moment is de Vectra GTS en misschien ook de signum een mogelijke kandidaat (alhoewel de signum het waarschijnlijk niet gaat worden vanwege het feit dat het haast onmogelijk is om fatsoenlijk met 3en op de achterbank te zitten.

      Ik heb al wat topics gelezen betreft de 2.2 en de 3.2 maar eerlijk gezegd blijft het een lastige keuze. Heel kort gezegd zou ik het liefste voor de 3.2 gaan, dit lijkt me echt de ultieme auto.. ruimte, mooi!, sportiviteit en een fantastische motor. anderzijds ben ik een beetje bang dat deze auto een beetje te gaat worden betreft vaste lasten/onderhoud.
      Maar goed, als ik dan naar de 2.2 ga kijken en ik lees over de ketting en bak problemen dan word ik daar ook niet zo vrolijk van.

      betreft de 3.2 v6:
      – bougies/thermostaat enz vervangen, is dat een klusje wat je makkelijk thuis kunt doen zonder brug? en aan wat voor prijs moet ik dan denken?
      – de riem moet om de 90.000 of 6 jaar heb ik gelezen, wat zijn de kosten om dit te laten doen?
      Voor de rest lijken de mij meeste euvels redelijk makkelijk zelf op te lossen, kleppen deksel pakkingen enz..
      Zijn er nog interne zwakke punten waardoor je te maken krijgt met kostbare reparaties?

      betreft de 2.2:
      evenals prachtige auto en het lijkt me ook een fijne motor..
      – net wat mild wat betreft prestaties maar ik lees dat EDS er aardig wat leuks mee kan. (chiptuning naar 170pk en 240nm)
      – de distributieketting is een zwak punt heb ik gelezen, maar moet ik er vanuit gaan dat deze altijd een keer vervangen moet worden? of kan deze evt bij goed onderhoud ook gewoon lang mee gaan?
      – de m32 6 bak, hiervoor geld hetzelfde verhaal eigenlijk? moet ik er vanuit gaan dat deze altijd wel een keer stuk gaat? kan je dan beter voor de automaat kiezen?
      – waarom is de signum 2.2 dgi met 5 bak geleverd en niet als de vectra met 6 bak?

      Hopelijk kom ik een mooie tijd tegemoet hier en vind ik snel een mooie opel, alhoewel ik op dit moment nog een andere optie heb (ford focus wagon st170)neig ik toch meer naar de vectra gts.
      Mijn eerste indruk hier is top in ieders geval, er hangt een fijne sfeer!

      groetjes Dennis

      #18289761
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Welkom.

        De Signum met DGi motor is een 6bak.

        De 5bak is de 147pk Z22SE (2.2-16V (niet Direct))

        Persoonlijk zou ik de 2.2direct laten voor wat hij is.
        Als hij rijdt rijdt deze super, maar kent een aantal dure zwakke punten.

        Mooie optie voor deze is de 2.0T 170pk.
        Deze heeft ook de M32-6 bak.

        Als je iets meer in toeren rijdt zal zowel de bak als dubbelmassavliegwiel langer heel blijven.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18289762
        Pollie
          Lid sinds:
          27 August 2015

          De auto zal ook vaak korte ritjes maken in het dorp dus lijkt me een turbo motor niet geschikt.
          Daarbij zie je ze nauwelijks.. Maar waarom is dit een betere optie als deze ook de slechte m32 bak heeft? Dan hou je bij de 2.2 alleen de slechte db ketting over. Weet jij toevallig wat het kost om zo’n ketting set te laten vervangen?
          Maar een 2.2. automaat zou dan wellicht ook een goede optie zijn?

          Is de 3.2 v6 echt veel duurder in onderhoud of valt dat wel mee?
          Misschien dat ik morgen gewoon eens bij eentje ga kijken, in Uden staat er een bij een mazda dealer voor 4400,- niet al teveel geld en word volgens de advertentie gewoon full service afgeleverd incl garantie.

          #18289763
          Pollie
            Lid sinds:
            27 August 2015

            Een hele tijd verder en eindelijk een nieuwe auto gevonden, een Opel uiteraard..
            Vandaag geslaagd voor een mooie Signum 2.2 direct, afgelopen woensdag al een dag vrij genomen en 4 Signum’s bekeken maar geen een naar mijn zin.
            Helaas een hoop prut of slechte (liegende) verkopers..
            De auto is in uitzonderlijk nette staat en heeft 130dkm gelopen, komt van eerste eigenaar en heeft netjes elk jaar zijn beurt gehad bij de Opel dealer.
            Ik zal eens kijken of ik morgen tijd heb voor foto’s, anders zal ik er een paar plaatsen vanuit de verkoper.

            Nu mijn eigen maar eens wegwijs maken in het Opel wereldje..

            #18289764
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              De Z22YH(direct) kent wat meerdere duren problemen, hogedrukpomp, brandstofdruk regelaar, kettingen, inlaat kleppen(swirl kleppen), EGR en de versnellingsbak(de 6 bak dan)

              De vectra en de signum van voor de facelift(eind 2005) hebben allemaal een 5 bak(F23), vanaf de facelift zijn het de M32(6 bak) geworden.

              Heb zelf sinds kort een vectra met een Z22YH perfect motortje, alleen de ketting moet met de tijd vervangen(hogedrukpomp en brandstof druk regelaar zijn pas gedaan)

              Desondanks wens ik je veel plezier met je Signum :thumb

              #18289765
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Auto zal vaak korte ritjes maken:

                Calculeer het vervangen van bijde distributiekettingen ook maar in dan, inclusief geleiders en spanners.

                Zeker als de auto nu al relatief weinig kilometers heeft.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18289766
                Pollie
                  Lid sinds:
                  27 August 2015

                  Daar heb ik ook rekening mee gehouden dat die mogelijkheid erin zit. Hoewel hij als 2e auto (naast auto van de zaak) is gekomen zal ik hem zelf ook met regelmaat meenemen voor een fatsoenlijke rit.
                  Daarbij heb je tegenwoordig bij elke auto kans op hoge kosten.
                  Ik had een civic hybride, accu pakket is daar het “zwakke” punt. 2000,-
                  Vag, psa, alfa hebben ook allemaal problemen met kettingen.

                  Mijn Signum heeft overigens een automaat, ik denk dat ik eerst opzoek ga naar een goed bedrijf om de automaat bak een keer een onderhoudsbeurt te laten geven.

                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 4 met Tapatalk

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.