Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › grote beurt vectra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2015 om 07:17 #17272586
Wie o wie zou mijn vectra een grote beurt willen geven?
Ik heb 2 linker handen wat dat betreft, dus mocht iemand dit erg leuk vinden, reageer even dan :) uiteraard tegen een vergoeding.Tevens; Wat heb ik nodig voor een grote beurt? Bougies, olie, airco etc? Dan kan ik dit vast aanschaffen.
Betreft een 2.0 turbo benzine handgeschakeld.Omgeving Lelystad.
3 juli 2015 om 09:01 #18289096Bougies en filters zijn makkelijk zelf te doen ;)
Olie verversen ook wel maar op een brug net even iets makkelijker :jerry3 juli 2015 om 09:11 #18289097Airco moet je laten controleren bij een airco specialist. kun je zelf namelijk weinig mee. Je kunt alleen zelf de pollen filter/airco filter vervangen. volgens mij dient deze filter om de 30K te vervangen worden. Ik persoonlijk doe deze filer ieder jaar vervangen. Is voor de gezondheid in de auto. Kost 2a3 tientjes als ik me niet vergis.
3 juli 2015 om 09:23 #18289098@-BlendjuH- wrote:
Bougies en filters zijn makkelijk zelf te doen ;)
Olie verversen ook wel maar op een brug net even iets makkelijker :jerryFilters heb ik afgelopen winter vervangen. Dus olie, bougies etc etc moet allemaal nog.
Iets voor jou om te doen blendjuh? :jerry
3 juli 2015 om 09:35 #18289099Zijn een x aantal bedrijfjes hier die voor een check niet veel rekenen …
Ik ken ook een bedrijfje in Almere die doet vullen voor een leuk bedrag ;)Olie heb ik zelf nog nooit gedaan maar daar heb ik een zwagertje voor :jerry
Dat doet hij heel graag voor me … Moet daar dan wel voor naar Nieuwegein ;)
Bougies stellen niet veel voor … hahaha al vaak genoeg verwisseld3 juli 2015 om 17:30 #18289100Alle tips zijn welkom natuurlijk. Maar ik zoek eigenlijk iemand die het allemaal in 1x wilt doen voor me.
Heb nu ook een melding op me scherm, gereedschap met olie en het getal 1000.
3 juli 2015 om 17:35 #18289101met olie verversen moet je ff kijken of je een blikje hebt of zo`n huisje.. die huisjes zijn kut als die te strak vastgedraaid zitten… ik moest voor de mijne naar de dealer om die te laten vervangen…
en de airco idd bij een garage met airco bevoegdheid laten nalopen of bij een specialist.. als je daar aan gaat rotzooien leef je niet lang meer omdat dat gas niet goed is voor je longen en ogen…
3 juli 2015 om 18:39 #18289102altijd een beetje olie over de schroefdraad van het dekseltje smeren en over de O-ring.
bij mij heeft die nog NOOIT zo vast gezeten dat die niet los komt.
ik heb er 2 rond rijden met zo’n los filter elementje en ze worden jaarlijks vervangen.3 juli 2015 om 18:41 #18289103ik kreeg die van mij niet los.. ik had een een stevige tang op het huisje gezet met wat rubber voor wat grip maar toen ik de ringsleutel wilde draaien draaide het huisje tussen de rubber stukje op de bek van de tang gewoon mee..
4 juli 2015 om 15:56 #18289104Welke dingen heb ik allemaal nodig bij een grote uitgebreide beurt?
Motorolie verwisselen
Bougies verwisselen
Filter zijn reeds vervangen
Koelvloeistof
Ruitenwisservloeistof
Schakelbak olie?Iemand nog aanvullingen?
4 juli 2015 om 16:08 #18289105Olie + oliefilter , bougies , distributieriem, waterpomp , multiriem ( als je met je beurt de riemen wil vervangen) is geen moet maar wel verstandig
Versnellingsbak vloeistof zou ik nog niet aan beginnen.. Kom je niet zomaar bij namelijk
Ruitenwisservloeistof kun je alrijd zelf bijvullen
Koelvloeistof altijd de rode pakken.. Fsrs-opelwebshop en gm-geniunparts hebben kannen van 5 liter van opel zelf.. Zit je altijd goedEn fsrs heeft onderhoudspakketten..daar zit alles in voor een onderhoudsbeurt op de riemen en waterpomp na
4 juli 2015 om 16:45 #18289106Ik heb een distributieriem, dus die hoeft niet vervangen te worden is mij verteld. Wat de andere dingen betreft: Bedankt! Een multiriem is ook aardig prijzig geloof ik he?
Ik zal eens googlen.
4 juli 2015 om 17:59 #18289107Distributeriem+waterpomp bij de grote beurt?
Je moet toch iets terughoudende zijn met je advies… je bent al in meerdere topics tegen de lamp gelopen.
On-topic:
Multi-riem is niet zo duur kun je preventief wisselen, maar je hoeft hem pas te vervangen als ouderdom/slijtage zichtbaar is (scheuren, droge plekken, enz)
Remvloeistof moet je controleren en zo nodig vervangen bij de grote beurt. (Controleren op water gehalte)
NB. Moet zowiezo om de 3-4jr vervangen worden.4 juli 2015 om 18:29 #18289108@KRSA2000 wrote:
Distributeriem+waterpomp bij de grote beurt?
Je moet toch iets terughoudende zijn met je advies… je bent al in meerdere topics tegen de lamp gelopen.
On-topic:
Multi-riem is niet zo duur kun je preventief wisselen, maar je hoeft hem pas te vervangen als ouderdom/slijtage zichtbaar is (scheuren, droge plekken, enz)
Remvloeistof moet je controleren en zo nodig vervangen bij de grote beurt. (Controleren op water gehalte)
NB. Moet zowiezo om de 3-4jr vervangen worden.daarom zette ik er ook al bij : ( als je met je beurt de riemen wil vervangen) is geen moet maar wel verstandig.. is nogal afhankelijk als je veel kilometers rijdt in een jaar…
4 juli 2015 om 18:33 #18289109Oke, zijn nog best veel punten die gedaan “moeten” worden.
Nog steeds niemand die het leuk vind of zich aan bied om dit te doen voor me?
4 juli 2015 om 18:41 #18289110@Wess1988 wrote:
Ik heb een distributieriem, dus die hoeft niet vervangen te worden is mij verteld. Wat de andere dingen betreft: Bedankt! Een multiriem is ook aardig prijzig geloof ik he?
Ik zal eens googlen.
Wie heeft jou dat wijsgemaakt ?? dat een distributieriem niet vervangen hoeft te worden.
een distributieketting zal in de regel niet vervangen te hoeven worden, al gebeurt het wel eens en dan
vooral vanwege de kettingspanner.Een distriebutieriem zal dus wel verangen moeten worden rond de 5jaar of een x aantal km’s
4 juli 2015 om 18:46 #18289111@vanieba wrote:
@Wess1988 wrote:
Ik heb een distributieriem, dus die hoeft niet vervangen te worden is mij verteld. Wat de andere dingen betreft: Bedankt! Een multiriem is ook aardig prijzig geloof ik he?
Ik zal eens googlen.
Wie heeft jou dat wijsgemaakt ?? dat een distributieriem niet vervangen hoeft te worden.
een distributieketting zal in de regel niet vervangen te hoeven worden, al gebeurt het wel eens en dan
vooral vanwege de kettingspanner.Een distriebutieriem zal dus wel verangen moeten worden rond de 5jaar of een x aantal km’s
dat bedoel ik dus.. 5 jaar of 60 á 70.000 km dacht ik
4 juli 2015 om 18:47 #18289112@vanieba wrote:
@Wess1988 wrote:
Ik heb een distributieriem, dus die hoeft niet vervangen te worden is mij verteld. Wat de andere dingen betreft: Bedankt! Een multiriem is ook aardig prijzig geloof ik he?
Ik zal eens googlen.
Wie heeft jou dat wijsgemaakt ?? dat een distributieriem niet vervangen hoeft te worden.
een distributieketting zal in de regel niet vervangen te hoeven worden, al gebeurt het wel eens en dan
vooral vanwege de kettingspanner.Een distriebutieriem zal dus wel verangen moeten worden rond de 5jaar of een x aantal km’s
z20net is net als de z22se een ketting motor volgens mij.
dus idd zou je kunnen kijken naar de kettingspanner4 juli 2015 om 18:49 #18289113@bart-gsi wrote:
…]
dat bedoel ik dus.. 5 jaar of 60 á 70.000 km dacht ik
bart!!!
het is een ketting geen riem!!!!4 juli 2015 om 18:51 #18289114ik wil me best melden om je onderhoudsbeurt uit te voeren..
al heb ik wel mijn vraag tekens bij de versnellingbakvloeistof of dat zo te doen valt..z20net is met een ketting
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/distributieketting-opel-antara-astra-insignia-ope.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@sw_reijnders.. we hadden het niet specifiek over deze vectra… maar in het algemeen over een distributieriem.. drol.. opletten SVP!!!4 juli 2015 om 18:53 #18289115dan ONTOPIC blijven
het gaat hier over Wes zn auto!!!ouwehoer
4 juli 2015 om 18:56 #18289116… of gewoon goed lezen… maargoed.. ik meld me nogmaals om je onderhoudsbeurt te doen.. niemand anders roept dat ze het willen doen
4 juli 2015 om 19:12 #18289117@bart-gsi wrote:
… of gewoon goed lezen… maargoed.. ik meld me nogmaals om je onderhoudsbeurt te doen.. niemand anders roept dat ze het willen doen
ik lees goed bart
als in de topic start wordt gevraagd om onderhoud op een 2.0 turbo, welke in dit geval een ketting motor is,
moet je niet over distributieriemen beginnen.dat is een klassiek geval van de klok horen luiden en de klepel tegen je harses krijgen
4 juli 2015 om 19:23 #18289118dat van mij was een reactie hier op: van vanieba
Wie heeft jou dat wijsgemaakt ?? dat een distributieriem niet vervangen hoeft te worden.
een distributieketting zal in de regel niet vervangen te hoeven worden, al gebeurt het wel eens en dan
vooral vanwege de kettingspanner.Een distriebutieriem zal dus wel verangen moeten worden rond de 5jaar of een x aantal km’s
dat het een ketting motor was was ik ook al vrij snel achter nadat ik me eerste post gemaakt had… omdat ik toen naar de gegevens van de auto ben gaan zoeken…
4 juli 2015 om 19:57 #18289119Nou jongens wel lief blijven he :jerry
De zon naar jullie bolletje geschoten :shock:
Laten we ontopic blijven ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.