Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra b 2.0 16v slaat niet aan motor managemant brand niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2015 om 13:57 #17272473
al enige tijd bezit ik een vectra b (96) 2.0 16v.
bevalt erg goed.
laatst al nokkenassensor en krukas sensor vervangen. via een topic gelezen hoe dit moest. hartelijk dank hiervoor, maar nu een probleem waar ik geen topic over kan vinden.nu wil weer de motor niet aan slaan. gister anwb erbij gehad die na het bruggen van de brandstof relais wel de motor aan de praat kreeg.
nieuwe relais er in gedaan toen weer even goed gelopen, maar de snelheidsmeter doet het niet, de tc werkt niet en het abs lampje blijft branden.na enkele kilometers sloeg de motor af. en wilde weer niet starten weer geen management lampje. terug naar huis gelopen andere relais opgehaald. voor dat ik relais vervangen heb eerst op contact gezet. en ja hoor weer starten maar wederom geen snelheidsmeter abs en tc.
wie kan mij helpen????
24 juni 2015 om 14:17 #18288205ik denk dat je een probleem hebt met een slechte massa..
24 juni 2015 om 14:31 #18288206Dacht ik zelf ook aan hoe kan ik dit makkelijk oplossen.
24 juni 2015 om 14:36 #18288207kijken hoe je contact tussen de massa kabel en je accu/chassis is.. er zit dacht ik 1 massa kabel achter het dashboard en eentje onder je motor kap
ik heb een v6 dus ik heb geen idee hoe ze bij jouw lopen.. niet gelijk aan die van mij want ik heb een massa punt op de linker veerpoot zitten waar alles bij elkaar komt
misschien dat een ander forum lid die dit leest daar aanvulling op kan geven…kijk hoe de massa op je accu zit en volg die kabel.. je chassis vanaf de accu
en ik denk dat je die laatste moet hebben i.v.m. de massa van je ECU en aansturing van je injectie
24 juni 2015 om 15:07 #18288208Bij mij ook linkerveerpoot. Deze is in orde gebrugd maakte geen verschil. Vanaf hier dus verder op massa zoeken denk ik.
24 juni 2015 om 15:44 #18288209heb jij dan ook net als ik 2 kabels op je massa punt van de accu zitten??
bij mij was het dat de kabels niet in de klem paste… toen heb ik een andere accuklem gekocht waar wel 2 kabels in konden.. toen was het probleem op gelost24 juni 2015 om 15:55 #18288210Heb op de accu een klem met t-stuk waar idd twee kabels aanzitten. Een vanaf de motor lijkt het een een vanaf de veerpoot.
24 juni 2015 om 16:00 #18288211bij mij ging die steeds los.. en dan ging de TCS en ABS gek doen.. en wilde me motor niet starten.. kijken of het op te lossen is met die 2 kabels in een andere klem te zetten waar 2 kabels in kunnen.. ik had zo`n klem met een plaatje met 2 schroefjes waar de 2 kabels tussen geperst zaten.. ik denk dat daar je probleem zit… geoxideerde kabels maken ook slecht contact ( dat je kabels een groene kleur/laag hebben)
24 juni 2015 om 16:03 #18288212zal het gaan proberen.
een kabel zit geklonken aan de klem andere zit met een knijpoog gemonteerd24 juni 2015 om 17:30 #18288213Klem vervangen maakt ook niets uit.
24 juni 2015 om 17:37 #18288214hmm klote… meen toch echt dat het een massa probleem is.. alleen heb zo geen idee waar je verder kan zoeken…. misschien dat je wim-v6 een PM kan sturen met je probleem.. hij kent vectra`s ( en andere opels) als zijn broekzak :P die zou het bij wijze van zo aan kunnen wijzen
24 juni 2015 om 17:40 #18288215Zal trachten in elk geval dank. Denk ook nog steeds aan massa
25 juni 2015 om 08:39 #18288216het volgende viel mij vanmorgen op:
normaal wanneer ik het contact uit schakel gaan de schakelaars van de electrische ramen na enkele seconden uit. nu niet.
pas wanneer ik de deur sluit gaan ze uit.ook wanneer ik de deur meteen sluit na het terug draaien van het contact schakelen ze uit.
momenteel is dus de enige manier om deze schakelaars uit te schakelen het sluiten van de deur.volgens mij duit dit ook op massa. iemand een idee waar de storing dan kan zitten???
25 juni 2015 om 10:37 #18288217Al gemeten bij de 2relais in het bakje op de veerpoot of daar spanning en aansturing is.
Ik heb hetzelfde gehad met de V6
Bij mij ontbrak een constante + deze heb ik doorgelust van een naastliggende constante +
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
26 juni 2015 om 23:16 #18288218Nu iets verder. Auto start weer rijdt goed. Kabelbioom van beide relais op veerpoot vervangen. Meerdere breuken.
Nu doen alleen de abs de Tc en de snelheidsmeter het nog niet nog ideeën ????26 juni 2015 om 23:27 #18288219voor je abs en TCS denk ik je abs regel unit..
ik weet niet of dat een bosch 5.3 unit is of dat je een Kelsey Hayes module hebt
http://ecu-rc.nl/Control/499/vauxhall-vectra-b–abs-module-s108196002-j/?Tid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;voor je snelheids meter.. die is electronisch volgens mij ( dus dat je geen km kabel achter je dashboard hebt zitten)
dus bij de how to hier kijken hoe je je tellers eruit kan halen en dan je contact aanzetten en de stekker doormeten zodat je weet of er breuken in je kabel zitten of op een andere manier geen spanning door de kabel gaat.. anders je teller vervangen26 juni 2015 om 23:58 #18288220Ga morgen gelijk kijken en bezig. Eerst slapen dank je voor de info
27 juni 2015 om 00:25 #18288221@christoffel wrote:
het volgende viel mij vanmorgen op:
normaal wanneer ik het contact uit schakel gaan de schakelaars van de electrische ramen na enkele seconden uit. nu niet.
pas wanneer ik de deur sluit gaan ze uit.ook wanneer ik de deur meteen sluit na het terug draaien van het contact schakelen ze uit.
momenteel is dus de enige manier om deze schakelaars uit te schakelen het sluiten van de deur.volgens mij duit dit ook op massa. iemand een idee waar de storing dan kan zitten???
Dit klopt, hoort zo. Sterker nog:dit is 1 van de dingen (net als safelock) die ik zo mis in mn merc… Kunnen ze een puntje aan zuigen. Top Opel king:
27 juni 2015 om 08:26 #18288222@bart-gsi wrote:
voor je abs en TCS denk ik je abs regel unit..
ik weet niet of dat een bosch 5.3 unit is of dat je een Kelsey Hayes module hebt
http://ecu-rc.nl/Control/499/vauxhall-vectra-b–abs-module-s108196002-j/?Tid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;voor je snelheids meter.. die is electronisch volgens mij ( dus dat je geen km kabel achter je dashboard hebt zitten)
dus bij de how to hier kijken hoe je je tellers eruit kan halen en dan je contact aanzetten en de stekker doormeten zodat je weet of er breuken in je kabel zitten of op een andere manier geen spanning door de kabel gaat.. anders je teller vervangenZijn deze modules uitwisselbaar of moeten ze ingesteld worden??
27 juni 2015 om 10:26 #18288223Ik denk dat ze wel uit wisselbaar zijn voor het zelfde onderdeel.. Dus bosch voor een borsch of de KH voor een KH maar ik durf zo niet te zeggen wel systeem je hebt.. Moet je even aan willem vragen die kan jouw dat zo vertellen.. Zoals ik al eerder gezegt heb kent hij de vectra b als zijn broekzak…
27 juni 2015 om 10:54 #18288224Heb een andere module gehaald. €75,- inclusief pomp
Wanneer ik de module verwissel moet dan ook het systeem ontlucht worden??28 juni 2015 om 11:56 #18288225hoe krijg ik een bosmodule van de abspomp.
heb de 4 torx losgedraaid en de bevestigingsnippel voor het chassis ook.nu lijkt het of de regelaars geklonken zijn. iemand een idee hoe deze los te halen??
28 juni 2015 om 12:21 #18288226https://www.youtube.com/watch?v=0TGwY5s3Kuo” onclick=”window.open(this.href);return false;
vaak zoals in het filmpje hoef je alleen het electrisch deel te vervangen..
dus dat geklonken deel kan blijven zitten…maar wat voor pomp heb jij?? een bosch of een Kelsey Hayes module??
28 juni 2015 om 12:37 #18288227Dit is de kelsey. Ik heb een Bosch. De zuigertjes/regelaars zitten vast in het pomphuis. Zal wel een handigheidje voor zijn maar durf niet verder te gaan zonder info.
28 juni 2015 om 12:45 #18288228begrijpelijk..
ik ben er nog mee bezig om de juiste info voor je te zoeken.. misschien dat andere dit ook lezen en ook mee kunnen denken hoe dit aan te pakken.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.