Forumindex › Forums › Modellen › Manta › koeling problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2015 om 18:13 #17272452
ik zit met een probleem, mijn manta ging na een tijdje rijden steeds in het rood, ik dacht aan de thermostaat en heb die vervangen. ik heb eerst die nieuwe eens getest en die gaat op de juiste temperatuur open (80°C) ik heb die geplaatst en het probleem doet zich nog voor.
Als ik thermostaat wegneem en rijd zonder, koelt mijn auto wel (continu eigenlijk).
Heb alles nagegaan en ik geraak er niet uit.
het enige waar ik nog aan denk is de waterpomp. Heb de oude vervangen door een sterkere dan dat er normaal in een manta gsi zit.
Daarmee de vraag of een thermostaat onder te hoge druk wel opengaat?
als ik geen thermostaat steek en draai de dop van de radiateur af dan zie je mooi de koelvloeistof ronddraaien of vloeien.ik heb mijn manta gsi gevonden in een schuur, gij heeft 15 jaar stil gestaan.
22 juni 2015 om 19:46 #18288093Waarschijnlijk je spanningsregelaar van je dash-bord.
Die voed je temperatuurmeter en brandstofmeter met steeds dezelfde spanning, zodat deze steeds
de juiste weergave tonen ongeacht de spanning van je batterij en alternator.
Zet je zetel naar achter, leg je onder je tableau en kijk met een zaklamp naar de achterkant van je instrumenten.
Als je een ventilatiebuis iets opzij duwt kan je een rechthoekig metalen blokje lostrekken.
Succes!22 juni 2015 om 20:11 #18288094zie je de koelvloeistof ook stromen als de thermostaat er in zit ????
Zoja dan heb je ten alle tijde stroming dus is er niets mis met thermostaat of waterpomp22 juni 2015 om 22:45 #18288095als ik er een thermostaat insteek stroomt er geen koevloeistof door.
Maar dan voel je zo da warmte van de motor afkomen,
als je u hand op de behuizing van de thermostaat zet is dat gloeiend heet.
Daarmee dat ik denk dat er niets mis is met het elektrisch gedeelte ofso23 juni 2015 om 07:32 #18288096ik denk dat je dan de thermostaat er verkeerd om in heb zitten waardoor hij niet open kan gaan
23 juni 2015 om 09:44 #18288097Als’t over een GSI gaat (zo lees ik het bovenaan) kan je de thermostaat niet verkeerd plaatsen.
(als ze je de juiste thermostaat verkocht hebben, zo één met een schoteltje onderaan)
Als je vers koelmengsel opgiet kan je ook je systeem ontluchten door de inbus op je thermostaathuisdeksel
los te draaien. Ik zet zowiezo de neus van de wagen wat hoger zodat de radiatorvuldop het hoogste deel
word van je koelingsomloop en de luchtbellen naar daar lopen.
De darmen “melken”(knijpen)met draaiende motor kan helpen om de luchtbellen te verplaatsen.23 juni 2015 om 10:47 #18288098je kunt ook even de temperatuur sensor er uit draaien tot daar koelvloeistof uit komt als ontluchting
29 juni 2015 om 19:38 #18288099Als je spanningsregelaar kapot is, dan is je brandstofmeter ook onbetrouwbaar. Deze blijft dan heel lang op het maximale staan
4 juli 2015 om 08:13 #18288100Ik heb het probleem gevonden, de imbus had ik over het hoogd gezien op het thermostaat huis, maar die bleek wel vast te zitten met een of andere silicone
5 juli 2015 om 21:00 #18288101ontluchten dus
6 juli 2015 om 11:45 #18288102@DieterVsb wrote:
Ik heb het probleem gevonden, de imbus had ik over het hoogd gezien op het thermostaat huis, maar die bleek wel vast te zitten met een of andere silicone
Gozert ging op safe ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.