scheurtje in cilinderkop net boven schroefdraad bougie :(

Forumindex Forums Techniek Ecotec scheurtje in cilinderkop net boven schroefdraad bougie :(

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272373
    Jorus
      Lid sinds:
      22 April 2015

      Hallo mensen,

      Nadat de kettingspanner en geleiders van mijn astra g coupe(z22se) het had begeven en ik zat met de gevolgschade van kromme kleppen, ben ik samen met mijn vader aan het reviseren gegaan. Nu drie weken in gereden, maar nu viel koelwaterverlies mij op wat ook snel erger werd. Nadat ik de deksel opende en de bobine eruit haalde zag ik het euvel. Namelijk water boven op de bougie. Na inspectie openbaarde zich een miniscuul scheurtje net boven het schroefdraad van de bougie van de 4e cilinder en blijkbaar lekt daar koelwater uit het kanaal. Ik vrees dat dit zal zijn gekomen door eigen toedoen namelijk het (te strak) aandraaien van de bougie. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe cilinderkop, maar het valt me nog niet mee. Helemaal zonde want we hebben alle kleppenseals en kleppen vervangen en ik kan alleen maar gereviseerde voor rond de 7 a 800 euro vinden. Iemand nog een idee waar ik eventueel een kale kop kan vinden? Ik neem aan dat lassen, vullen en andere lapmiddeltjes niet geadviseerd wordt is het niet?!

      b.v.d.

      #18287677
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/motor-en-toebehoren/m930596724-alle-moter-onderdelen-van-de-z22se-te-koop.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Kleppen kun je overzetten seals zou ik vervangen zijn de kosten niet, zou hem verder ook even nalaten kijken klep geleiders etc en eventueel afpersen en vlakken.

        Je kan hem laten lassen geen idee of dat heel blijft.

        #18287678
        Jorus
          Lid sinds:
          22 April 2015

          Bedankt. Deze had ik ook al op het oog ;) De aanbieder niet bereikbaar via telefoon en nog immer geen reactie op mijn mail.

          #18287679
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            memberlist.php?mode=viewprofile&u=45951

            Hij zit ook op het forum, heb net een aantal maanden terug mijn kop verkocht helaas.

            Anders eens op http://www.schadeautos.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; kijken bij demontage auto’s en eens gaan bellen/mailen.

            of ebay Engeland of Duitsland.

            #18287680
            the-duke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2007

              Ik vrees dat dit zal zijn gekomen door eigen toedoen namelijk het (te strak) aandraaien van de bougie.

              Deze fout is gauw gemaakt bij de Z22SE, bougies zijn taps van vorm en moet je dus volgens specificatie aandraaien, want anders kan je blijven draaien tot de kop scheurt. Er zijn veel voorbeelden van koppen die over de hele lengte zijn gescheurd doordat dit niet bij iedereen bekend is.

              Evenzo zijn er veel Z22SE blokken kapot gedraaid door op de verkeerde manier olie peilen, meet je hem koud, dan lijkt hij aan max te staan, terwijl hij eigenlijk aan het minimum staat. Hoe wel te meten is al eens aan bod gekomen op dit forum..

              Gr,
              The Duke

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.