Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 2de accu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2015 om 04:59 #17272339
Beste opel vrienden
Ik heb even een vraag over het bij zetten van een 2de accu.
Ik heb een omvormer over gehouden van een klusje dus die komt achterin in de astra G :mrgreen:
Nu had ik de kabel al berekend en kwam uit op 70mm2 uit.
Om dat het verbruik op vollast 265A is.
Maar om 2keer nu 70mm2 naar achteren te maken is best een dure optie.
Blijf een hollander :)Nu dacht ik plaats een 2de accu achterin en dan daar de omvormer daar op sluiten.
Maar hoe dik moet dan de kabel naar de 2de accu zijn ?
Wand ik denk dat er best wat stroom gaat lopen als de 2de accu leeg raakt.En wat ik zelf wil is de + en de – met een kabel en dus niet de – op het casco.
Ik weet wel hoe ik het aansluit gewoon parallel met een zekering er tussen.
Ik ga geen rails plaatsen want de motor zal toch moeten draaien 8-)
Als ik 230v gebruikMichel
15 juni 2015 om 06:28 #18287462Wat ga je in godsnaam aansluiten 3000w. Ga je afbakbroodjes maken en je auto stofzuigen tegelijk :lol:
Een massa kabel is echt onnodig maar als je dat perse wilt ja.
Ik zou zelf een 50mm2 + nemen en wel een relais plaatsen. Dan kan je koelbox gewoon aan blijven tijdens de sanitaire stops.
De 50mm2 is voldoende aangezien je nooit continu het piek vermogen gaat gebruiken. Dus de accu tussendoor prima kan bijladen.
Het is wel verstandig om de massa van de motor naar de accu/chassis goed te hebben.
Ook is het slim om eens te kijken naar wat je dynamo leveren kan. Tegenwoordig zijn de meeste rond de 120 ampère namelijk15 juni 2015 om 07:50 #18287463Het is een krijgertje :mrgreen: de hq-inv2500/12
Dus die komt er dan gewoon in.
En mijn dinamo is een 100 ampre heb hen namelijk al eens vervangen.
En ja misschien een bakplaat er op bij een meeting 8-)8-)Die massa van de accu zou ik toch al dikker maken
En achter komt dan gewoon ff wen nieuw massa punt met de omvormer er aan en later komt er dan de accu tussenMichel
17 juni 2015 om 11:02 #18287464Vandaag de prijs van de kabel gehad en dat is maar 65 euro voor 7 meter 70mm2 :roll:
En ik had nog oudkoper over en daar zat zelf een stuk 70mm2 dat is de massa kabel geworden.
Dan aleen nog van de dynamo naar de moter voor een betere massa.
En een dikkere + kabel van de dynamo naar de accuNu nog ff goed nieuws hebben
Dan ben ik er wel denk ik 8-)18 juni 2015 om 15:57 #18287465Hoe groot is je 2e accu dan?
Als de last 265Ah is en je dynamo is maar 100Ah dan is het zo over en je start accu ontladen is heel slecht omdat een start accu gemaakt is voor korte hoge startstromen te leveren.
Start accu’s wil je eigenlijk al niet onder de 70% ontladen.Wil je je startaccu ontlasten zou ik toch een diode accu scheider plaatsen veel toegepaste techniek in boten en campers om het startsysteem te ontlasten.
19 juni 2015 om 04:42 #18287466Ik heb nog geen 2de accu
Moet nog even kijken wat voor een en welke er in komt imv ruimte in de dubble bodem.
Of weet hij een goede accu die niet hoog is hij mag wel lang en breed zijn.Maar me main accu is een boch 100ah.
En ik ga hem met 250 ampre afzekeren.En hij komt in de nog te bouwen dubble bodem en en komt ook een ampere meter tussen om de last te meten van de omvormer
Wand misschien trekt hij nooit 200 a maar dat weet ik nog niet.
Eerst maar even een belletje afwachten
Wat het kost om dar ding temaken 8-)
De omvormer zelf koste me al niets :)Michel
19 juni 2015 om 05:42 #18287467Al zou je een 100Ah AGM accu nemen a +-220 euro dan zou je met een stroom van 200Ah in een kwartier je accu ontladen hebben tot 50% dat is toch wel de grens voor die accu’s wil je er plezier van hebben.
Nu is je dynamo 100Ah maar die zal in dat kwartier ook misschien maar 15-20A geladen hebben either way ik weet niet wat je precies wilt doen met zulke vermogens maar een 2e hands generator is denk ik een betere keus als je 2000W aan 230 wilt gaan gebruiken.
Je zult ook een diode accu scheider moeten plaatsen omdat je niet 2 verschillende types accu parallel kunt plaatsen omdat deze elkaar gaan ontladen.
19 juni 2015 om 07:27 #18287468Nou ik ga er gewoon normaal koffie mee zetten of een tostie bakken meer niet eigelijk dus die 2000watt zal ik niet aan komem ben ik bang :D
20 juni 2015 om 12:10 #18287469Voor dit soort doeleinden zijn tractieaccu’s beter. Die zijn veel geschikter voor langzame ontlading.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.