Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › brandstofpom
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2015 om 12:51 #17272298
mijn branstofpomp is weer stuk
mijn vectra heeft in 2010 in garantie termijn een nieuwe brandstofpomp gekregen
vandaag pomp weer stuk moet tussen €700 en €800 gaan kostenhoe kan het dat pomp kapot gaat ??????????
22 juni 2015 om 13:21 #18287076Tja, mechanische dingen gaan nou eenmaal stuk ooit. Soms heb je pech, en soms werkt het 50 jaar lang. Hoe nieuwer de auto’s hoe meer defecte en dure onderdelen. Wen er maar vast aan :thumb
22 juni 2015 om 13:46 #18287077het wil wel eens helpen als je er bij vermeld om wat voor auto en motor het gaat
22 juni 2015 om 15:00 #18287078Ik vermoed een Z22YH 2.2Direct als ik de prijs zo leest
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 juni 2015 om 16:16 #18287079een vectra stationwagon SW 2.2 i benzine
bouwjaar 2008
km stand nu 90.000
in 2010 nieuwe brandstofpomp in garantie
nu weer stuk
gaat €700 tot €800 kostenben verbaast dat de pomp weer stuk is, hoe kan dit toch ???
heb ik gewoon pech ? of zijn het slechte pompen22 juni 2015 om 18:25 #18287080Gebruikte of Nieuwe pomp vervangen incl. Drukregelaar.
Deze benzinepomp wil ook wel kapot gaan door een versleten distriketting.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 juni 2015 om 18:52 #18287081Pompen gaan vaker stuk.
22 juni 2015 om 23:57 #18287082Mijne moet ook vervangen worden…….. welke foutcode heb je of welke symtonen?
Mijn staat op 77.200 km
code p1191/52
Soms misfires…In nood indien… moet de drukregelaar ook weer.
2010 is de drukregelaar op coulance Opel vervangen.
23 juni 2015 om 05:46 #18287083pomp scoren op ebay, scheelt de helft.
monteren is 15 minuten werk.FYI: ben met de derde pomp bezig, nu 192.000 km
23 juni 2015 om 13:21 #18287084@SigNumberOne wrote:
pomp scoren op ebay, scheelt de helft.
monteren is 15 minuten werk.FYI: ben met de derde pomp bezig, nu 192.000 km
Doe je het beter als me vader die is met zijn derde bezig maar die heeft nog maar +- 90k gelopen
23 juni 2015 om 14:08 #18287085is er geen mogelijkheid om er een ander pompje in te hangen die langer meegaat als het bekend is dat deze bekend staan om het kapot gaan??
zoals deze bijvoorbeeld..
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=740025&hid=&lhid=&lvid=&mid=62″ onclick=”window.open(this.href);return false;dan is mij ook meer de vraag waardoor gaan ze vaak kapot?? vast lopen door kapotte lagers of onvoldoende smering/koeling van de benzine die er doorheen gaat??
23 juni 2015 om 18:03 #18287086Lijkt mij niet mogelijk, deze moet in de tank, de dgi heeft ook een apparte aanvoerpomp in de tank en een hogedruk pomp aan het motorblok, deze levert veel druk om de rail met injectoren te bedienen.
Dit is de pomp… dat dit dingetje zo duur moet zijn pfffff
De pomp die er nu bij mij op zit is een Siemens… deze Continental worden tegenwoordig gebruikt
23 juni 2015 om 19:30 #18287087hmm idd dat wordt lastig.. maar er moet toch wel een keertje iemand komen die een verbeterde variant er van kan leveren.. want zoals bij signumberone 3 pompjes en nog geen 2 ton aan getikt dat is best wel veel….
23 juni 2015 om 19:46 #18287088@bart-gsi wrote:
hmm idd dat wordt lastig.. maar er moet toch wel een keertje iemand komen die een verbeterde variant er van kan leveren.. want zoals bij signumberone 3 pompjes en nog geen 2 ton aan getikt dat is best wel veel….
Ik ben het met je eens…. ja misschien Ebay… zie ze daar voor tegen de 400 euro.
Maar daar moet je wel het type voor zijn, ik bv ben invalide in de rug, kan niet eens voorover gebogen staan laat staan zo’n pomp vervangen.Ik heb wel geluk met mijn dealer die me een fikse korting geeft…. dan weer twee jr garantie.. dus ik neem dan die risico niet.. maar wie wel doet die is goedkoper uit……
Stond er laatst een op dit forum en marktplaats voor 300 euro. Deze is verkocht…
Wat nog wel wil helpen om langer met pomp te doen is regelmatig flesje reiniger door de brandstof zegt men..of dat echt zo is….
Meeste dealers doen dit al bij service beurt23 juni 2015 om 19:54 #18287089nouja ik bedoel ook qua ontwerp.. dat het beter en simpeler is.. gewoon net als de oude pompjes enzo
ik kan maar aan 2 redenen denken dat zo`n pomp kapot gaat.. 1 is te veel spanning dat je de levenduur nogal verkort of 2 dat de lagers van de pomp kapot gaat dat je pompje vast loopt…
dan een van de 2 herzien en kijken of het op een andere manier te verbeteren valt… ik heb dan zo`n oud simpel pompje. maar pas bij 2 ton ging er het 2de pompje in… en ook een stuk goedkoper.. ik was 100 euro kwijt.. dus vind het wel slecht dat je 400 euro betaald of meer en dat het nog geen 2 jaar mee gaat23 juni 2015 om 20:06 #18287090@bart-gsi wrote:
nouja ik bedoel ook qua ontwerp.. dat het beter en simpeler is.. gewoon net als de oude pompjes enzo
ik kan maar aan 2 redenen denken dat zo`n pomp kapot gaat.. 1 is te veel spanning dat je de levenduur nogal verkort of 2 dat de lagers van de pomp kapot gaat dat je pompje vast loopt…
dan een van de 2 herzien en kijken of het op een andere manier te verbeteren valt… ik heb dan zo`n oud simpel pompje. maar pas bij 2 ton ging er het 2de pompje in… en ook een stuk goedkoper.. ik was 100 euro kwijt.. dus vind het wel slecht dat je 400 euro betaald of meer en dat het nog geen 2 jaar mee gaatJE hebt een punt maar het is nu ook weer niet zo dat ze allemaal na 2 jr weer stuk gaan voor mijn vec is het de eerste en vec is 10 jr oud…
Bij mij zou het kunnen zijn te weinig rijden……..Ik kan wel met de vec rijden maar als ik wat te veel vermogen vraag een vette hik en brandende lampjes in dashboard auto met baco… slecht lopen.. aan de kant herstarten en alles is weer normaal.
Tot de volgende Hik, ik had het twee jr voor het eerst in Frankrijk… terug in NL uit laten lezen en de bekende storing. Heb er in NL bijna 2 jr geen last van gehad ben geen strepen trekker…. maar wordt steeds erger nu moet ik al voor de 3000 toeren blijven.. en heen vette vlaag tegenwind krijgen waardoor de pomp meer moet doen, dat is minder dus vervangen.
Ik heb lang gedaan om te vervangen, wilde alles uitgesloten hebben, dus zelfs de laatst afspraak geannuleerd omdat ik niet zeker was en ik wilde dat de dealer meer onderzoek deed…. we komen steeds bij de pomp welke test er ook gedaan wordt, ook druktesten zijn gedaan de pomp verliest op bepaalde momenten dat hij moet erken zijn druk dit geeft problemen naar injectoren, en soms misfires op cylinders.
Baal wel maar als de vec dan weer een tijd mee kan, is een heerlijke auto en motor..
Voor de rest glansrijk door de keuring dus tja kost soms geld dat is jammer… maar als hij dan weer lekker rijd vergeet ik dan vast weer snel.
23 juni 2015 om 20:37 #18287091Bart, de pomp is vol mechanisch, word aangedreven door de nokkenas.
Dit is een hogedrukpomp dus een gewoon electrisch pompje heeft te weinig opbrengst en druk.
Dit in verband met directe benzine inspuiting.Te veel spanning op de pomp kan dus niet.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
23 juni 2015 om 20:53 #18287092@wim-v6 wrote:
Bart, de pomp is vol mechanisch, word aangedreven door de nokkenas.
Dit is een hogedrukpomp dus een gewoon electrisch pompje heeft te weinig opbrengst en druk.
Dit in verband met directe benzine inspuiting.Te veel spanning op de pomp kan dus niet.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
hmm ok… geen idee.. maar thx voor de info.. vind het nog steeds slecht dat iets wat zo`n prijskaartje heeft kapot gaat binnen een korte tijd
24 juni 2015 om 04:29 #18287093Mee eens, maar je doet er weinig aan.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 juni 2015 om 07:53 #18287094Haha, beter maakt iemand een keer zo een defecte pomp open om te kijken waar het probleem nu echt zit. Misschien is het repareerbaar, net zoals mensen ook dynamo’s en startmotoren kunnen reviseren. Maar zal wel niet, anders was dat een weeldige business.
24 juni 2015 om 08:49 #18287095@SimpleFace wrote:
Haha, beter maakt iemand een keer zo een defecte pomp open om te kijken waar het probleem nu echt zit. Misschien is het repareerbaar, net zoals mensen ook dynamo’s en startmotoren kunnen reviseren. Maar zal wel niet, anders was dat een weeldige business.
Het is ook wel te repareren.
Er is iemand in Duitsland die de pompen reviseert ;)
Oude opsturen en je krijgt een gereviseerde terug.24 juni 2015 om 10:27 #18287096Ik lees het al.. De start van het idee is gemaakt ^^
24 juni 2015 om 12:29 #18287097@SigNumberOne wrote:
@SimpleFace wrote:
Haha, beter maakt iemand een keer zo een defecte pomp open om te kijken waar het probleem nu echt zit. Misschien is het repareerbaar, net zoals mensen ook dynamo’s en startmotoren kunnen reviseren. Maar zal wel niet, anders was dat een weeldige business.
Het is ook wel te repareren.
Er is iemand in Duitsland die de pompen reviseert ;)
Oude opsturen en je krijgt een gereviseerde terug.gaat die gereviseerde pomp wel langer mee dan het originele??
26 juni 2015 om 10:25 #18287098pomp kost excaxt € 575
exclusief BTW
exclusief monterenmaar weet nog steeds niet waarom pomp zo snel stuk was
KM stand 90.000
en reeds 2x stuk
hoop dat de derde het langer volhoud
wie heeft tips om levensduur te verlengen ???? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.