Koelvin Astra G blijft draaien

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvin Astra G blijft draaien

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272127
    Moll_96
      Lid sinds:
      10 May 2014

      hoi mensen,
      Sinds gisteren blijven allebei mijn koelvinnen draaien met en zonder sleutel in contact.
      Als ik accu loskoppel stoppen ze maar zodra ik accu weer aansluit gaan ze weer vol blazen :wtf
      Heb nu ff als tijdelijke oplossing de zekering eruit gehaald zodat ze mn accu niet leegtrekken…
      Maar temperatuur word gewoon netjes 90 graden als ik rij, wat zou dit kunne zijn??
      Alvast bedankt voor de reacties :-)

      #18285940
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Blijven de koelvinnen ook doordraaien als de motor al koud is of alleentijdens de cooldown van de motor als je contact uitstaat??

        #18285941
        Moll_96
          Lid sinds:
          10 May 2014

          ze blijven nonstop draaien, tenminste tot mn accu n keer leeg raakt…

          #18285942
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Misschien dat je koelvin schakelaar kapot is ie de koelvinnen activeert bij een bepaalde teperatuur dat deze nu constant spanning geeft

            #18285943
            Moll_96
              Lid sinds:
              10 May 2014

              Ja dat zou kunnen, maar waarom dan ook met uitgeschakeld contact vraag ik me af…. :hmmz

              #18285944
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                Zelfde met je koplampen neem ik aan.. Die blijven ook aan als je je contact uitzet.. Dus hier blijft spanning op staan

                #18285945
                Moll_96
                  Lid sinds:
                  10 May 2014

                  Hmm ja daar heb je weer gelijk in, en weet je waar die schakelaar zit van de koelvin? Of moet ik daarvoor de hele koelvin vervangen wil ik het oplossen?

                  #18285946
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Ik denk dat dit is wat je zoekt.. Maar ik weet niet of de fan compleet vervangen dient te worden als dit een unit is of alleen de schakelaar los vervangbaar is

                    #18285947
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Aangezien je het over beide koelfans hebt heb je dus airco, de Astra G met airco heeft een apart aanstuur apparaat voor de fans achter de voorbumper. Ik vermoedt dat daar iets mis mee is.

                      #18285948
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        @midnight black wrote:

                        Aangezien je het over beide koelfans hebt heb je dus airco, de Astra G met airco heeft een apart aanstuur apparaat voor de fans achter de voorbumper. Ik vermoedt dat daar iets mis mee is.

                        dat is ook een optie.. ik had geen weten of hij wel of geen airco had… ik ging van het basic astra g model uit

                        #18285949
                        Moll_96
                          Lid sinds:
                          10 May 2014

                          ja was ik ff vergeten te melden, auto is n Astra G Opc1 met airco en ze draaien allebei…

                          #18285950
                          Chris426
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 May 2014

                            Kan idd de aansturing zijn die t laat afweten.
                            Ik heb er zo nog wel een paar liggen, stuur maar pmetje bij interesse :).

                            #18285951
                            Moll_96
                              Lid sinds:
                              10 May 2014

                              Laten uitlezen bij plaatselijke garage en gaf storing op temperatuursensor in mn radiateur dus tis geen duur aanstuurapparaat :-) wie weet eaar die presies zit en eventueel afbeelding ervan? Dus Chris426 heb die aansturing niet meer nodig ;-)

                              #18285952
                              Chris426
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 May 2014

                                Ok, geen probleem.
                                Blij dat het geen dure grap wordt :thumb .

                                #18285953
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  Er zit geen sensor in je radiateur, enige plek bij de xer is aan de zijkant bij de bobine.

                                  #18285954
                                  Moll_96
                                    Lid sinds:
                                    10 May 2014

                                    das de temperatuursensor ja en die heb ik er ook ff afgehaald maar hij bleef doordraaien… :wtf dus ik heb storing in n sensor die ik niet heb?? :wtf

                                    #18285955
                                    midnight black
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 December 2011

                                      Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je juist een doorverbinding moet hebben op die sensor om de fan te laten stoppen (ken het schema zo niet) maar stuurapp. blijft verdacht omdat beide fans draaien. @Bart-gsi, ik wist dat er airco op zat omdat er anders maar 1 koelfan op zit.

                                      #18285956
                                      Moll_96
                                        Lid sinds:
                                        10 May 2014

                                        Maar als die sensor niet zou werken zou die ook niet 90 graden aangeven en dat doet die dus wel.

                                        #18285957
                                        bart-gsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 July 2012

                                          @midnight black wrote:

                                          Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je juist een doorverbinding moet hebben op die sensor om de fan te laten stoppen (ken het schema zo niet) maar stuurapp. blijft verdacht omdat beide fans draaien. @Bart-gsi, ik wist dat er airco op zat omdat er anders maar 1 koelfan op zit.

                                          Ik niet maar ik wist ook toen niet welk model astra g de topic starter reed.. Dat kwam daarna pas naarvoren
                                          Ik ging eerst gewoon uit van een standaard astra g.. 1.6 1.8 wat er relatief vaak inhangt

                                          #18285958
                                          Moll_96
                                            Lid sinds:
                                            10 May 2014

                                            Update, nu blijven ze uit… maar ze blijven ook uit… :wtf maar als motor te warm word 90+ graden gaat wel de ventilator van de motor draaien en niet van de airco… :cry

                                            #18285959
                                            bart-gsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 July 2012

                                              Start de motor en laat deze op bedrijfstemperatuur komen
                                              Als je motor bij 95 graden MAX. 100 graden of hoever je meter loopt gaat voor deze het rode gedeelte ingaat de ventilator activeerd is het goed.. Doet deze het niet wordt het verder zoeken… Maar is een vrij simpele test…

                                              #18285960
                                              b07
                                                Lid sinds:
                                                24 February 2009

                                                rond de 90 graden hoort de ventilator van de motor aan te gaan.

                                                ik weet niet precies hoe het zit maar, dacht dat de ven van de airco alleen aan gaat als de condensator te warm word, dat zal waarschijnlijk vooral gebeuren als je stilstaat dus, je kan is proberen een tijdje stil te staan met warme motor en airco aan, misschien dat die dan wel gaat draaien.

                                                ik lees vaak dat mensen een kapotte druksensor, relais of, zekering hebben als de ventilator helemaal niet meer wil draaien

                                                #18285961
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Ligt bij deze aan het motortype.
                                                  Heeft deze een losse Koelmodule, dan heeft deze geen Relais.

                                                  Heeft deze aansturing vanuit de motor ECU dan heeft deze Relais.

                                                  Als een van de zekeringen kapot is kan de koelvin(nen) ook blijven draaien.

                                                  b07: ze worden meest samen aangestuurd.

                                                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                                  #18285962
                                                  Haasje17
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2009

                                                    De motoren welke geen koelmodule hebben hebben meestal ook maar 1 fan.
                                                    De motoren met koelmodule hebben vaak 2 fans, de koelmodule stuurt beide fans aan.
                                                    De ECU temp bepaald of de fans gaan draaien als de temperatuur te hoog op loopt, eerst word de linker ingeschakeld de rechter gaat pas in als de temp dan blijft stijgen. De rechter is eigenlijk primair bedoeld voor de airco en komt pas in als de rijwind niet meer voldoende is om de condensor te koelen. Ofwel gaat ook niet altijd draaien, dus zoals ik het lees lijkt je probleem nu opgelost.

                                                    #18285963
                                                    Moll_96
                                                      Lid sinds:
                                                      10 May 2014

                                                      Heb vandaag ff laten draaien, als de naald iets over de 90 graden komt dan gaan ze beide weer draaien. Maar zodra ik contact uitzet gaan ze ook weer uit.
                                                      Dus lijkt opgelost ookal is er niks aan gedaan :wtf dus tog ff in de gaten houden hoe het gaat :hmmz king:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.