Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › manta 1.8 pan op z20let met balans-as removel kit?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2015 om 23:00 #17272081
hallo,
Ik ben bezig om een z20let te bouwen in een kadett c.
Nu zit ik alleen met het volgende. ik had deze set bij mtech gezien om de balansassen te verwijderen: http://www.opel-tuning.nl/indexx.php?View=page&part_id=302205&hid=1148&lhid=&lvid=&mid=90″ onclick=”window.open(this.href);return false;past er nog wel een manta carterpan op de z20let als deze set is geïnstalleerd? ik weet dat ik de aanzuigbuis sowieso moet aanpassen. maar de pan kan niet veel dieper zijn dan de standaard manta pan anders komt ie tegen mijn stuurhuis aan. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
26 mei 2015 om 15:54 #18285638Even Rik Ophuis met de saabscona vragen, die had toen ook zo’n blok in z’n B-ascona gebouwd.
link:
26 mei 2015 om 17:26 #18285639Een omega 2.2 pan past ook en dan hoef je de balansassen niet te verwijderen. Alleen weet ik niet of dan de pan niet op de vooras komt te liggen.
27 mei 2015 om 09:27 #18285640Helaas gaat dat zomaar niet passen in een Manta 1.8 carter. Het Manta-carter is hier niet diep genoeg voor. Die brug past er niet in. Je zult dan eerder een verstevigingsplaat moeten maken op de manier zoals deze ook wel af en toe voor C20LET wordt aangeboden. De pasrand van het carter maakt dan ook deel uit van de versteviging; zo’n plaat van een C20LET past niet onder een Z. Een Z heeft namelijk schroefdraadgaten in het onderblok die de C niet heeft. De C pakken ze op de hoofdlagerbouten.
viewtopic.php?f=11&t=117147&start=675
Pagina 28 in mijn topic laat dit denk ik redelijk duidelijk zien
27 mei 2015 om 09:47 #18285641Dit is een omega 2.2 pan. maar denk dat het reservoir verder naar voren moet zitten.
27 mei 2015 om 23:25 #18285642@RacesconaB204 wrote:
Helaas gaat dat zomaar niet passen in een Manta 1.8 carter. Het Manta-carter is hier niet diep genoeg voor. Die brug past er niet in. Je zult dan eerder een verstevigingsplaat moeten maken op de manier zoals deze ook wel af en toe voor C20LET wordt aangeboden. De pasrand van het carter maakt dan ook deel uit van de versteviging; zo’n plaat van een C20LET past niet onder een Z. Een Z heeft namelijk schroefdraadgaten in het onderblok die de C niet heeft. De C pakken ze op de hoofdlagerbouten.
viewtopic.php?f=11&t=117147&start=675
Pagina 28 in mijn topic laat dit denk ik redelijk duidelijk zien
dat laat het zeker duidelijk zien!
in het forum geef je aan dat je die plaat zelf hebt gemaakt. Heb je hier nog afmetingen van hoe je dit hebt gedaan of heb je zin om geld te verdienen met het maken van zo’n plaat ? ^^28 augustus 2015 om 08:52 #18285643http://www.ebay.de/itm/Opel-Blockverstarkungsplatte-C20LET-Z20LET-C20XE-usw-Strengthening-Gridle-/281751018241?hash=item4199ab5b01″ onclick=”window.open(this.href);return false;
De aanbieder even een bericht sturen, wellicht dat hij deze ook voor de Z kan leveren..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.