Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koelvloeistof loopt leeg opel astra 1.6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2015 om 21:00 #17272010
Hallo,
Een tijdje terug had ik een topic geplaatst over mijn koelvloeistof die leeg liep. De auto heb ik via via bij iemand gebracht die dit probleem nagekeken heeft. Hij zegt dat hij de auto een halve dag onder 1 bar druk gezet heeft en dat het ook op 1 bar blijft staan. Hij kan nergens een lekkage vinden omdat het systeem goed gesloten is zegt hij. Ik vertelde hem dat waarschijnlijk dat tablet er nog inzit waardoor je geen lekkage kunt vinden denk ik? Voordat ik die tablet had liep de koelvoeistof snel leeg waarheen is een raadsel. Nadat deze tablet erin gedaan is overigens niet door mij zelf is de koelvloeistof niet meer leeg gelopen. Ik heb toen 1 keer 45 minuten lang 120 gereden op de snelweg en bij het inparkeren spoot plotseling alle koelvoeistof eruit via het koelvloeistof resevoir. Die man denkt dat het waarschijnlijk aan de thermostaat ligt. Of dat de waterpomp niet 100% gewerkt heeft. Hij zegt dat koppaking onwaarschijnlijk is. Ik hoop dat ik het goed en duidelijk uitgelegd heb. Hopelijk is er iemand die mij verder kan helpen of adviseren ik ben echt ten einde raad steeds weer…alvast bedankt :???: :???:
21 mei 2015 om 06:21 #18285187Samenvattend: in plaats van het mogelijke lek zelf te verhelpen, heb je troep in je systeem gegooid in de hoop dat dit je ging helpen.
Prbleem van die troep (tablet) is dat het overal en nergens gaat zitten, en de boel verstopt raakt (hopelijk ook de plek van het lek raakt verstopt, maar ook andere plekken).Ik denk dat er nu een verstopping in je koelsysteem zit. Een goede plek hiervoor is je radiateur.
Dankzij deze verstopping bouwt je koelsysteem te veel druk op, en spuit de boel er uit.
Eigenlijk ben je nu nog verder van huis: kans is dat je je originele lek nog steeds hebt (en de koelvloeistof daar nu niet meer komt vanwege je verstopping), en nu moet je de verstopping gaan lokaliseren en verhelpen, vaak met het vervangen van onderdelen tot gevolg.
Dat de lekkage niet optreedt bij 1 bar druk, kan net zo goed aan een verstopping te danken zijn dan aan het daadwerkelijk opgeheven zijn van de lekkage.
Mijn advies: (1) probeer verstoppingen te achterhalen (radiateur dus verdachte nummer 1) , (2) kijk of je auto dit allemaal nog wel waard is, (3) die troep nooit meer gebruiken
21 mei 2015 om 10:37 #18285188dit is al eens in een ander topic van hem voor gekomen.. wilde hem erbij helpen maar ik heb nooit meer wat van je vernomen…
wilde je best helpen je lek te vinden en te maken en je tablet eruit te vissen als die er nog in zit…
als een tablet niet oplost komt deze vast te zitten op plekken die kleiner zijn als de tablet zelf, op plekken zoals:
radiateur, kachelradiateur, waterpomp, thermostaat, koelkanalen in de motor zelf.. en als je KVS tankje met een slang door je gasklephuis loopt kan deze ook daarin verstopt raken maar vaak is dit een retourleiding als deze op een hogerpunt van je KVS tankje vast zit23 mei 2015 om 19:00 #18285189Hi Bart,
Dat klopt. Onverwachte heftige prive omstandigheden hebben hiertoe geleid oma overleden en nog andere zaken, zoals ik ook aangegeven had in een eerdere bericht naar jou toe. Maar ik denk dat door je reactie niemand nu reageert meer :( kunnen wij anders afspreken dan Bart? Zou ik je eeuwig dankbaar zijn. En ik ben trouwens een dame haha.
Groet,
Es23 mei 2015 om 19:05 #18285190@Ess wrote:
Hi Bart,
Dat klopt. Onverwachte heftige prive omstandigheden hebben hiertoe geleid oma overleden en nog andere zaken, zoals ik ook aangegeven had in een eerdere bericht naar jou toe. Maar ik denk dat door je reactie niemand nu reageert meer :( kunnen wij anders afspreken dan Bart? Zou ik je eeuwig dankbaar zijn. En ik ben trouwens een dame haha.
Groet,
EsOk gecondoleerd met het verlies van je oma op de eerste plaats
Ja is goed stuur maar een privebericht dan zal ik je koeling nalopen op het lek
23 mei 2015 om 19:09 #18285191Ik vermoed dat je een lek hebt gehad bij de kachelradiateur of koppakking naar olie of cilinders waardoor je nooit geen water vindt.
23 mei 2015 om 19:27 #18285192Hi Haasje17,
Er is geen koelvloeistof gevonden in de olie..
Als de kachelradiateur lek is zou er water in het interieur aanwezig moeten zijn toch? Maar dat is niet..
Koppaking of cilinderkop zou kunnen maar dan moet ik het wel eerst zeker weten. Als je er eenmaal aan begint (koppaking of cilinder) moet je het vervangen als het niet zo is, klopt dat?23 mei 2015 om 19:33 #18285193Als je kachelradiateur lekt dan ruikt de binnenzijde van je auto naar koelvloeistof
Kan zijn als je een kachelkraan hebt.. Een splitsing in je koelcircuit dat die lek is.. Maar moet even kijken wat de lokatie is van het lek… Want met gissen kunnen we alles opnoemen maar ik wil best komen kijken en oplossen
23 mei 2015 om 19:49 #18285194Hi bart-gsi,
Heb je net een pm gestuurd heb je die ontvangen?
Binnen ruik je geen koelvloeistof maar als je buiten staat wel heeel veel..?23 mei 2015 om 19:54 #18285195@Ess wrote:
Hi bart-gsi,
Heb je net een pm gestuurd heb je die ontvangen?
Binnen ruik je geen koelvloeistof maar als je buiten staat wel heeel veel..?Ja hem um ontvangen.. Dan zou je lek makkelijk te vinden zijn als je de koelling erg goed ruikt.. Dan zal het niet met druppeltjes gaan
23 mei 2015 om 20:48 #18285196Motor altijd afpersen in koude en warme toestand, kan best zijn dat hij koud niet lekt en warm wel, puur door het uitzetten van materialen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.