Forumindex › Forums › Modellen › Astra › [Vraag] Probleem: Astra G – TID en KM teller –
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2015 om 21:40 #17271990
Hallo,
Ik bezit een Astra G van BJ 1999, met een X16SZR motor.
164500 KM op de teller.Nu was mijn kapje van de airbag cover zover gescheurd, dat ik een nieuwe stuur heb gekocht (leder).
Ik had hiervoor een niet lederen stuur met groene airbag stekker? (achterkant) kabel van auto is geel.
De Airbag stekker van de lederen stuurwiel is geel. (past wel gewoon) Hoefde niks aan te passen.Zonder stuurwiel bediening de nieuwe stuur is ook zonder stuurwiel bediening.
Tevens zit er een after market radio in van Sony.Accu weer aangesloten na vervangen, verder werkt het helemaal top. Auto start gelijk geen airbag storing op kilometer teller.
Alle lampjes gingen gewoon aan en uit zoals het hoort. Boordcomputer ging aan, tijd en datum ingesteld. Stukje gereden niks aan de hand. In de avond moest ik weer weg, TID gaat gewoon aan liet de tijd en datum zien, kilometer teller functioneerde ook, even later kwam ik erachter dat de tijd van de TID niet was veranderd, ook kon ik de datum en tijd niet verzetten. B/C reageerde nergens meer op. Auto uitgezet opnieuw gestart, zelfde probleem. Ik kom thuis en sluit de auto met afstandbediening maar TID Scherm blijft aan. Accu los gehaald 30 minuten gewacht en weer aangesloten. Boordcomputer en Kilometer Teller (hoeveel KM je gereden hebt) gaat niet branden wanneer ik de auto open (met afstandbediening), Draai ik de sleutel in het contact naar Stand 3 gaan ze allebei wel aan en werkt de TID ook gewoon, echter wanneer ik nu sleutel uit contact haal gaan ze direct uit. Dit was niet, normaal gingen ze vanzelf rustig uit.Opcom aangesloten geen foutmeldingen, nu kijk ik bij instrument en bij meetwaardeblokken staat: Kilometer Geprogrammeerd: NEE, Dit lijkt mij niet ”normaal”?
Iemand enig idee wat ik nu hier aan kan doen? Ik heb er zelf vrij weinig verstand van maar probeer het te begrijpen.
Zou de EEPROM gewist zijn? Zo ja kan ik deze dus ook niet meer uitlezen aangezien het nu niet goed werk. Als dit zo is kan ik dan een EEPROM van iemand anders inlezen die ook een 1.6 8v – x16szr bezitten? of zit ik er nu ver naast?Ook is toen de accu los zat, de sleutel in het contact geweest (10 seconden) op stand 3, om de stuur te draaien omdat de schroeven van de airbag cover (torx) niet vast draaide en hier niet goed bij kon. Ik denk dat het hier door gekomen is.
Excuus voor het lange verhaal, probeer het zo duidelijk mogelijk te maken wat er allemaal plaats heeft gevonden.
Als iemand het weet, ik hoor het graag!
Groetjes,
Ricky20 mei 2015 om 08:50 #18285066Normaal als je de sleutel uit het contact haalt gaat meteen het TID (MID) scherm uit. Dat is bij mijn astra G zo en ook in mijn Zafira A.
En wanneer je de sleutel in het contact op stand 2 zet. Zodat het dashboard aan gaat, gaat ook meteen het scherm TID (MID) aan. Zo zou het moeten gaan.
20 mei 2015 om 09:33 #18285067@Dolby wrote:
Normaal als je de sleutel uit het contact haalt gaat meteen het TID (MID) scherm uit. Dat is bij mijn astra G zo en ook in mijn Zafira A.
En wanneer je de sleutel in het contact op stand 2 zet. Zodat het dashboard aan gaat, gaat ook meteen het scherm TID (MID) aan. Zo zou het moeten gaan.
Hoi Dolby,
Oke wat gek, ik dacht dat die altijd aan ging bij het openen van de deuren,
Vraagje Dolby. Enig idee waarom de Opcom aangeeft kilometer teller geprogrammeerd: NEE?Alvast bedankt voor je antwoord
20 mei 2015 om 09:38 #18285068Dat Op-com aangeeft teller geprogrammeerd: nee, zou ik zo even niet kunnen vertellen helaas.
20 mei 2015 om 10:00 #18285069 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.