Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2015 om 09:33 #17271891
Hey,
Vraagje sinds kort heb ik een probleem bij het starten van m’n astra H 1.7 cdti.
Situatie 1:
‘s morgens vertrekken naar het werk geen probleem
‘s avonds (na 8u stilstaan) vertrekken ook geen probleem.
Dus volgens mij dus bij koude motor geen problemenSituatie 2:
‘s avonds vertrekken van het werk (geen startprobleem) en nog even stoppen bij vrienden (30 min stilleggen)
Wanneer ik dan terug start slaat hij aan, maar na +/- 10 sec stationair draaien valt hij gewoon stil !?!
Ook wanneer ik na het starten direct vertrek en het gaspedaal indruk valt hij nog stil.
Komt ook nergens een foutcode of storing op.
Pas na enkele keren terug het contact te draaien, start hij en heeft daarna geen problemen meer.
Valt ook nooit uit tijdens het rijden ofzo.Iemand een idee wat ik kan nakijken?
Greetz Jurgen
24 juni 2015 om 12:43 #18284388Even een update…
Batterij is vervangen gaf blijkbaar bij een warme motor maar 9v???
We dachten dat het daarmee opgelost zou zijn, maar blijkt het niet te zijn…
Auto is uitgelezen, maar komt niets uit.Niemand een idee wat het voor de rest nog zou kunnen zijn?
24 juni 2015 om 12:46 #18284389@AstraJuke wrote:
Even een update…
Batterij is vervangen gaf blijkbaar bij een warme motor maar 9v???
We dachten dat het daarmee opgelost zou zijn, maar blijkt het niet te zijn…
Auto is uitgelezen, maar komt niets uit.Niemand een idee wat het voor de rest nog zou kunnen zijn?
is er niet iets met je sleutel herkenning of een probleem met je CIM module net als bij een vectra c??
24 juni 2015 om 15:19 #18284390AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dan is het niet goed uitgelezen. Geen foutcodes betekend niet dat alles goed hoeft te zijn.
Meetwaarde blokken bekijken. Staat altijd wat het moet zijn en wat de actuele waarde is !25 juni 2015 om 09:40 #18284391@bart-gsi wrote:
@AstraJuke wrote:
Even een update…
Batterij is vervangen gaf blijkbaar bij een warme motor maar 9v???
We dachten dat het daarmee opgelost zou zijn, maar blijkt het niet te zijn…
Auto is uitgelezen, maar komt niets uit.Niemand een idee wat het voor de rest nog zou kunnen zijn?
is er niet iets met je sleutel herkenning of een probleem met je CIM module net als bij een vectra c??
Ga ik zeker even nakijken !
Heb net wat opgezocht hier op het forum, en blijkt dat de claxon dan af en toe ook niet werkt…
En dit komt bij mij ook voor !Gr Jurgen
25 juni 2015 om 09:43 #18284392@Helmer opelfan wrote:
Dan is het niet goed uitgelezen. Geen foutcodes betekend niet dat alles goed hoeft te zijn.
Meetwaarde blokken bekijken. Staat altijd wat het moet zijn en wat de actuele waarde is !Zal ik ook even navragen !
25 juni 2015 om 11:13 #18284393Hoi,
Ik heb een identiek probleem met mijn astra station (motor type z17dth 100 pk). Een koude start is geen probleem, maar als hij warm is dan valt de motor uit na een aantal seconden. Ben er al mee naar een opel dealer geweest, maar uiteraard deed het probleem zich daar niet voor. Wel is de auto uitgelezen waarbij geen storingen naar voren zijn gekomen. Heb wel op Engelse fora gelezen dat het aan de nokkenas sensor kan liggen. Ben er nog niet aan toe gekomen om dit te testen.
Groeten,
Guido2 juli 2015 om 06:59 #18284394Sensor is vervangen, zonder resultaat. Motor slaat af bij warme start.Ik heb wel het idee dat de motor soepeler loopt.
Maandag heb ik een flesje diesel reiniger van wynn in de tank gegooid. De motor bleef lopen zolang als de reinier in de tank zat. Na opnieuw tanken Is het probleem weer terug. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
2 juli 2015 om 09:46 #18284395http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=102735″ onclick=”window.open(this.href);return false;
kort samen gevat: in de link heeft een eigenaar het zelfde probleem.. en zijn er achter gekomen dat de EDU module kapot is… deze motor viel ook uit na het starten en was daarna een tijdje niet meer te starten…
misschien dat dat probleem overeen komt met dat van jouw…
ik heb niet zo veel kaas gegeten van diesel dus ik ben op andere forums aan het kijken voor info om je probleem/oplossing te vinden
2 juli 2015 om 12:13 #18284396Heb zelf ook geen gedetailleerde kennis van diesel motoren.
Het probleem Is is dat hij op zich goed start, maar na 10 sec valt hij stil. Daarna start hij wel weer, maar zeer moeizaam (na 10 sec starten.).
Ik heb een odb2 adapter, zal morgen even kijken of de brandstof druk weg valt. Daarmee heb ik in ieder geval de pomp uitgesloten?
2 juli 2015 om 12:16 #18284397als het goed is heb jij geen brandstofpomp in je tank.. maar aan de motor bij je nokkenas.. ( die fout heb ik laatst al gemaakt en wim-v6 had mij er al op gecorrigeerd)
maar jouw probleem komt wel overeen met wat in die link staat… alleen ik heb geen idee waar je EDU zit <== die zorgt denk ik ook voor de aansturing van de diesel en de werking van je motor…2 juli 2015 om 21:06 #18284398Moet even kijken of ik een test module kan bemachtigen. Dit soort dingen heb ik niet op de plank liggen ;)
2 juli 2015 om 21:10 #18284399begrijpelijk ^^
12 september 2015 om 10:56 #18284400Even een update van mijn kant…
Ondertussen zijn bij mij de krukassensor EN de elektrische sturing (klepje) dieselpomp (Is dit niet de EDU?) vervangen.
Probleem blijft gewoon :swear
Ondertussen heb ik wel een ondervonden dat, wanneer ik de bewuste kritieke 10 seconden m’n toerental boven de 1000 toeren hou de motor niet stilvalt ?!?
Dus starten en klein beetje gas geven, geen probleem…
Starten en stationair = stilvallen…Garage heeft voorgesteld om dieselpomp en injectoren te demonteren en laten testen…
Maar geeft natuurlijk de nodige kosten met zich mee…Iemand eventueel nog een tip die makkelijker na te kijken is???
Gr
12 september 2015 om 12:14 #18284401ik kan momenteel aan 2 dingen denken met dit probleem
1 een dicht geroet inlaatspruitstuk
2 een defecte krukas positie sensor15 september 2015 om 18:50 #18284402Bij mij blijft het ook een raadsel, lijkt wel meer voor te komen als het warm weer is…
17 september 2015 om 08:17 #18284403@bart-gsi wrote:
ik kan momenteel aan 2 dingen denken met dit probleem
1 een dicht geroet inlaatspruitstuk
2 een defecte krukas positie sensor1) inlaattraject is compleet schoon gemaakt (incl egr)
2)Sorry, ik bedoelde de krukassensor, en niet de nokkenassensor :agent .
Deze is bij mij ook vervangen geweest…
Gaf steeds hetzelfde resultaat…. Terug stilvallen17 september 2015 om 08:28 #18284404@Guido80 wrote:
Bij mij blijft het ook een raadsel, lijkt wel meer voor te komen als het warm weer is…
Waarschijnlijk is dit omdat de motor sneller afkoelt bij kouder weer…
Bij mij is het nog steeds hetzelfde :swear …18 september 2015 om 13:22 #18284405Heb een filmpje gevonden waarin het probleem mooi in voorkomt…
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=egHPdBPo820[/youtube]
Blijkbaar hebben ze hier de dieselfilter vervangen (door een originele), en was het probleem weg…
Zou eens moeten nakijken welke er bij mij geplaatst is…15 oktober 2015 om 10:14 #18284406Niemand nog een tip?
Momenteel blijf ik er gewoon maar mee rondrijden, maar eerlijk gezegd zou ik op termijn toch wel willen weten wat het kan zijn !
Tijdens het rijden is er tenslotte geen enkel probleem…
Enkel bij die warme start.. En dat kan ik verhelpen door ff gas te geven.
Maar leuk is natuurlijk anders…
Dus ja…15 oktober 2015 om 10:46 #18284407AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben wel benieuwd naar wat dit kan zijn, aangezien het al veel is voorgekomen hier en het telkens de krukassensor en nokkenassensor was. Heb jij ook het dieselfilter al vervangen? Wellicht iets mis met de brandstofpomp? Carloastra op dit forum weet wellicht meer, die kent deze motor zeer goed..
15 oktober 2015 om 10:59 #18284408Misschien een gek idee, maar helpt in dit soort gevallen niet om de motor eens goed ‘uit te laten’ om eventuele aangekoekte zooi te verbranden. Vooral diesels hebben de neiging om smerig te worden als ze zo nu en dan niet flink op hun staart getrapt worden.
15 oktober 2015 om 11:34 #18284409AnoniemLid sinds:
1 January 1970Klopt, zie het andere actuele topic in het Astra board. Tevens mijn eerdere topics van vorig jaar, waar je op foto’s duidelijk kunt zien hoe dichtgekoekt alles zat..
16 oktober 2015 om 08:47 #18284410Het inlaattraject is een goeie 3 à 4 maand geleden nog compleet schoongemaakt (incl EGR).
En ben toch een redelijk vlotte chauffeur, dus denk dat hij regelmatig toch los gereden wordt..
Daarom rij ik ook af en toe met de corsa van m’n vrouw naar het werk, om die ook even los te laten.
Ik rij dagelijks iets meer dan 100km van en naar het werk, dus mooi warm rijden en dan even goed losrijden…Deze zomer nog naar Oostenrijk geweest met de Astra… In Duitsland goed vlot doorgereden :jerry …
Tijdens het rijden echt geen enkel probleem. Onderweg even stoppen om te eten/pauzeren, en wanneer we na 30min terug starten, valt hij stil…
Daar heb ik het trucje ook ontdekt, wanneer ik de eerste 30sec even m’n toerental boven de 1000 toeren hou, hij niet stilvalt !Klepje/sturing op de brandstofpomp en krukassensor is ook vervangen geweest, en probleem blijft…
Dus ik denk dat het idd mss de brandstofpomp kan zijn…
De dieselfilter ga ik met het volgend onderhoud eens aanpakken ! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.