Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Vraag over schurend geluid bij invoeren aan de voorzijde
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2015 om 08:13 #17271851
Beste mensen na lange opname in het ziekenhuis 2x 6weken ben ik tussendoor even thuis voor een week of 4.
Dan mag ik weer retour voor hoop ik de laatste reparatie de stamcel transplantatie ,er is begin januari AML. Bij mij ontdekt Leukemie.
Nu me vraag mijn Zafira À van 2004 met echt 59000 km op de klok heeft bij rijden en aan de voorzijde inveren bij over een drempel rijden een schurend schrapend geluid .
Ik ben gister weer voor het eerst zelf wezen rijden en had zo van o ja dat was er ook nog ?? Nou kennen veel van jullie mij wel als beun en wel vaker op het forum aanwezig , maar nu ik kan er zelf absoluut niet onder dus zoek naar een verklaring .
Ik weet om de schokbreker zitten plastic kokers bussen ??zijn zichtbaar vrij ,ook de draag armen stabilisator rubbers zijn heel al is met wd 40 behandeld??geen resultaat denk eerder aan droge toplagers die kluiten boven op de voorpoten dat die dat kraak geluid maken.
Denk is met me mee SVP en deel je idee met me .
Alvast bedankt Bert9 mei 2015 om 12:04 #18284112Heb je dit probleem wanneer je linksindraait of ook als je rechtsindraait?
9 mei 2015 om 17:06 #18284113Is het een beetje een knarsend geluid?
Meestal zijn dit de stabilisatorstang rubbers,het rubber rult aan de binnenkant op en hierdoor draait de stabilisatorstang niet meer soepel door het rubber en gaat verspringen bij in en uitveren. Als gevolg hiervan beschadigd ook de laklaag op de stabilisatorstang wat dan weer gaat roesten zeker bij een auto die weinig rijd en dus word het oppervlak nog ruwer wat er weer voor zorgt dat er nog meer rullen van het rubber afkomen enz,enz.
Wat ik bij 1 van mijn auto’s heb gedaan is de rubbers voor montage ingevet met skf lagervet en deze is tot nu toe stil de andere auto heb ik droog gemonteerd en deze zijn vrij snel weer gaan kraken.
Opel adviseert overigens om de rubbers vast te lijmen! Nadeel hiervan is dat dit eigenlijk alleen te doen is dmv het complete subframe inclusief veerpoten te demonteren omdat er anders niet bij te komen is!
9 mei 2015 om 20:15 #18284114Nee het is niet bij in sturen links of rechts , ook zijn het niet de 2 stabilisator rubbers kosten geen moer heb ik als eerste vervangen en ja voor de juiste diametermaat en ingevet ,ook de stangetjes met de kogelgewrichtjes op de poot en de draagarm zijn vervangen kosten mij als beun ook bijna niks . Maar echt voor bij een drempel in en uit veren maakt hij een schurend geluid. Ik geef nog steeds die schokbreker bescherm kokers van kunstof de schuld door spanning schrapen die langs de voorpoot bij mijn vriend met de À Zafira 1800 van 2001 zitten die plastics kokers er niet is het kale schokbreker stang met veer er om ?? En ik heb daar een bescherm koker om zitten . Het ding id de Update van de 2003 met die nieuwe grille en die andere achterlichten en stoelen ??zoekplaatje rijd overigens helemaal nieuw met de 1600 16 v er in 1 op 15 gemiddeld en 0 olie verbruik met natuurlijk GM 5 w30vol synthetische motorolie er in echt een topper parelmoer zwartmetalic . Ben er erg blij mee
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.