Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › carburateurs ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2015 om 20:44 #17271665
Hallo, heb een vraagje met betrekking tot het ombouwen van een c20xe naar carburateurs.
Wil mijn corsa ( c20xe) graag gaan ombouwen naar carburateurs.
Wil dit zo goedkoop mogelijk houden en zoveel mogelijk zelf maken.Lees met regelmaat dat mensen hier yamaha r1 carburateurs voor gebruiken of fireblade carburateurs, daarnaast lees ik ook dat ze gewone 40mm / 45 mm webercarbs gebruiken.
Kun je met motorfiets carbs hetzelfde bereiken als met gewone carbs ?
En als ik motorfiets, carbs gebruik wat moet ik aanpassen aan de carburateurs ? ( sproeiers, kelken, e.d. ? )
En hoe zit het met afstellen van motorfiets carbs t.a.v. gewone carburateurs ? ( meer werk ? )Daarnaast wil ik graag weten of het ook mogelijk is om in plaats van benzine ethanol te gebruiken met carburateurs, of dat dit weer ingewikkelder word.
Het gaat hier om een ( prof.) crossauto zonder emissie eisen en apk e.d.
Alle info is welkom :D
26 april 2015 om 21:10 #18282819Als je mijn oude topic doorleest zie je wel ‘t een en ander over carbjes.
Ik denk dat je in de cross het beste webers kan pakken.
De motorfietscarburateurs zul je anders heel goed moeten vast maken aan een inlaatspruitstuk. ik ben bang dat het anders los gaat trillen en vervolgens valse lucht gaat zuigen.Ik heb destijds vanalles aan slangen geprobeerd. Later nog een golf 1 gehad en daar carbs op gebouwd. Maar toen met flenzen en originele rubbers van die motorfiets, met flens. En dat ging op zich wel lekker, op de weg.
Op een crosser zul je wat meer trillingen krijgen….Daarom zeg ik, wil je het bulletproof….ga voor webers/solex :thumbup
27 april 2015 om 08:44 #18282820Dat is ook meteen de duurste oplossing :P
Maar dat lostrillen ben ik niet bang voor, daar is wel iets op te verzinnen.Had de zoekfunctie al gebruikt maar kon jou oude topic niet vinden, waar staat dat onder ?
27 april 2015 om 09:28 #18282821Je zult even wat pagina’s moeten skippen, want ik begon met een 8v….die heeft nooit gelopen. Want ging een 16v bouwen :D
28 april 2015 om 14:56 #18282822Totally Vauxhall heeft er ook een artikel over gehad.
FF google op: total vauxhall c20xe bike carbs
Dan zit er boven in gelijk een hit met een pdfje.28 april 2015 om 16:33 #18282823ah, kijk aan, bedankt :thumbup
28 april 2015 om 17:34 #18282824http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?171324-*HOW-TO*-c20xe-R1-bike-carbs” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.totalvauxhall.co.uk/files/legacy/TOV64.tech60697.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die pdf had ik er ook bijHeb mijn spruitstuk toen ook bij Boggbrothers gehaald.
Als je zon spruitstuk daar haalt vragen ze je wat je wil….montage middels slangen, of inlaatrubbers.
Als ik het over moest doen zou ik kiezen voor de inlaatrubbers. Na teveel gedoe met lekkende slangen.Maar al met al loopt het leuk, het geluid is ook super!
28 april 2015 om 19:46 #18282825jds, in welke klasse ga je rijden met de Opel?
als je eurpokal of nk gaat rijden kom ik je wel aanmoedigen
1 mei 2015 om 07:18 #18282826Nee, rijd gewoon region klasse ;)
1 mei 2015 om 14:02 #18282827acc nijkerk?
Als je rond A,foort aan de start staat moet je ff un berichtje sturen, kom ik ff buurten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.