Forumindex › Forums › Modellen › Astra › aanlopende banden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2015 om 17:06 #17271539
Hallo, ik heb afgelopen week mn nieuwe zomerbanden gemonteerd.
Ik had al door dat mn achterdempers een beetje heen waren, deinsden een beetje door.
Na het monteren van de zomerset(16″ 205, et van 37) kwam ik erachter dat bij sommige drempels de banden even aantikte. Aan de achterzijde
Nieuwe dempers besteld van KA-Technix (ja sommige zijn er tevreden over, sommige minder, met name over de schroefsets), een set sportveren die iets harder zouden zijn.
Helaas is deze set iets korter en loopt de band nu nog af en toe aan, welliswaar minder.Zijn er naast andere dempers, of banden nog dingen wat ik kan doen hiertegen.
Wel even erbij vermelden dat achterin een gastank ligt wat zorgt voor de extra kilo’s
gaat hier over een Astra G x20xev18 april 2015 om 17:33 #18281625Zijn die veren verlagingsveren of standaard?
Hoe hoog zijn je banden? 50 of 55Je zou bumpstops kunnen monteren.
18 april 2015 om 17:39 #18281626Er werd niet geadverteerd met verlagingsset, wel sportdempers. Dus ging alleen uit van harder..
205/55r16zouden veren voor zwaardere belasting helpen? of van die hulpveren erin?
18 april 2015 om 17:43 #18281627Als ze enkel aan de buitenkant aanlopen, misschien velgen met andere et waarde monteren?
of originele veren.
18 april 2015 om 17:46 #18281628Ja ze lopen echt aan de buitenkant aan, orginele dempers of weer andere velgen zijn even geen optie
18 april 2015 om 17:47 #18281629Dan zul je bumpstops moeten uitproberen. die zorgen ervoor dat je niet helemaal door veert
18 april 2015 om 18:34 #18281630Ik had dat ook bij mijn astra, wel alles standaard qua veren enzo, niet verlaagd. Maar ik had ET35 en dat was ook niet goed. Heb nu ET49 wat er officieel onder hoort en nu geen problemen meer.
18 april 2015 om 18:53 #18281631Idd ET is erg laag pak maar een setje met ET 47.
18 april 2015 om 19:30 #18281632topic starter geeft aan geen andere velgen nu te willen zetten. Dus alternatief bumpstop zetten
18 april 2015 om 20:29 #18281633Zullen verstevigde veren evt ook een optie zijn, of hulpveren?
18 april 2015 om 20:36 #18281634Als je geen andere velgen wilt nemen dan is het enige wat je kunt doen bumperstops monteren. En eventueel daarbij sterkere veren zodat de auto minder kan veren.
Maar deze ET zul je eigenlijk geen problomen moeten hebben. Ik heb namelijk onder mijn oude Astra G met ET38 225/35/18 Irmscher sportstars gereden. Daar liepen de banden ook aan bij drempels. Nadat ik standaard Opel sport 2veren had gemonteerd (2cm) lager dan normaal maar wel veel stugger. Waren alle problemen verdwenen. :thumb
Met Opel sport 2 veren gemonteerd;
Met Opel sport 2 vering gemonteerd;
Standaard Astra G vering;
18 april 2015 om 21:12 #18281635Als je geen bumpstops wilt. Weet ik wel een trucje voor een beetje camber achter toe te passen.. Dan loopt deze niet meer aan… Heb dit ook al eens gemeld op het topic van iemand met een corsa b die 17″ wilde monteren en ook aanliep…
28 mei 2015 om 17:40 #18281636Sterkere veren, stuggere dempers, bumpstops niks heeft geholpen, wel is het minder geworden.
Iemand nog een idee?28 mei 2015 om 17:47 #18281637Smallere banden kopen. Als je 205/60-16 banden hebt, ga dan een set 195/65-16 halen.
28 mei 2015 om 18:04 #18281638er zitten nu 205/55/16 op, maar hij loopt aan op het loopvlak, en dus niet op de bolle wang.
stel ik zet er een 185 of 195 band op, word het loopvlak dan ook 10-20mm kleiner?28 mei 2015 om 18:44 #18281639aanlopen op de loopvlak .. dus zou je van 205/55/16 naar 205/50/16 of zelfs lager gaan dan 55 / 50.
Of dat bestaat weet ik niet, bij 195 /65 /16 heb je minder brede band 19,5 cm breedte 65 mm hoogte (6,5 cm vanaf je velgnaad tot begin loopvlak / einde rand van band).
R16 is dan gewoon de inch maat van je velg zover ik weet van banden maten ..29 mei 2015 om 06:04 #18281640@total_recall wrote:
aanlopen op de loopvlak .. dus zou je van 205/55/16 naar 205/50/16 of zelfs lager gaan dan 55 / 50.
Of dat bestaat weet ik niet, bij 195 /65 /16 heb je minder brede band 19,5 cm breedte 65 mm hoogte (6,5 cm vanaf je velgnaad tot begin loopvlak / einde rand van band).
R16 is dan gewoon de inch maat van je velg zover ik weet van banden maten ..195/65 R16 is 195mm breed en 65% van de breedte van de band is de hoogte, die 2e maat is in procenten zover ik weet
29 mei 2015 om 07:35 #18281641@MarkVectra93 wrote:
@total_recall wrote:
aanlopen op de loopvlak .. dus zou je van 205/55/16 naar 205/50/16 of zelfs lager gaan dan 55 / 50.
Of dat bestaat weet ik niet, bij 195 /65 /16 heb je minder brede band 19,5 cm breedte 65 mm hoogte (6,5 cm vanaf je velgnaad tot begin loopvlak / einde rand van band).
R16 is dan gewoon de inch maat van je velg zover ik weet van banden maten ..195/65 R16 is 195mm breed en 65% van de breedte van de band is de hoogte, die 2e maat is in procenten zover ik weet
Klopt
29 mei 2015 om 08:28 #18281642@goombaaking wrote:
er zitten nu 205/55/16 op, maar hij loopt aan op het loopvlak, en dus niet op de bolle wang.
stel ik zet er een 185 of 195 band op, word het loopvlak dan ook 10-20mm kleiner?Ja, want die 205, 195 of 185 is juist de breedte van je loopvlak. De breedte van je wang is afhankelijk van de breedte van je velg (die buigt mee als je de band op een smallere of bredere velg zet).
29 mei 2015 om 08:44 #18281643205 is de breedte van de band, 55 is de hoogte van de wang (55% van 205) en 16 is de inchmaat.
Pak je dus een smallere band zal de wanhoogte hoger moeten worden.29 mei 2015 om 18:37 #18281644@MarkVectra93 wrote:
@total_recall wrote:
aanlopen op de loopvlak .. dus zou je van 205/55/16 naar 205/50/16 of zelfs lager gaan dan 55 / 50.
Of dat bestaat weet ik niet, bij 195 /65 /16 heb je minder brede band 19,5 cm breedte 65 mm hoogte (6,5 cm vanaf je velgnaad tot begin loopvlak / einde rand van band).
R16 is dan gewoon de inch maat van je velg zover ik weet van banden maten ..195/65 R16 is 195mm breed en 65% van de breedte van de band is de hoogte, die 2e maat is in procenten zover ik weet
Thanks :D dat was hem inderdaad, foutje :jerry
30 mei 2015 om 13:01 #18281645Maak je nou een schrijffoutje, of benoem je iets op de verkeerde naam?
Je zegt dat hij aanloopt op het loopvlak, en niet aan de wang.
Dan steken de wielen wel heel erg uit… ;)Als het verschil in hoogte van de veren die je eerst had, en nu hebt maar heel klein is, dan moet je maar kijken hoe het met de sterkte zit.
Bij BMW is er een trucje om de rubbers op de onderste veerschotel van een nieuwer type met “slechte weg pakket” te monteren.
Dan staat de kont net 12mm hoger, en dat kan het verschil zijn tussen net wel of net niet aanlopen.31 mei 2015 om 13:04 #18281646in de wielkast dit aan de rand een schroefje en een beugeltje, beetje richting de achterzijde vd auto. dit liep aan op het randje van het loopvlak.
185-55-16 gemonteerd, probleem is verholpen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.