Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa A z22se turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2015 om 18:46 #17271409
hallo,
ik had een vraag is er hier misschien iemand bekend met het inbouwen van een z22se motor in een corsa A en of dat wel eens eerder is gedaan?
wil misschien een project beginnen met een corsa a met dikke motor.
en heb gehoord dat die z22se heel makkelijk zijn op te voeren en veel vermogen uit te halen zijn.
het wordt zowiezo veel aanpassen. kwa versnellingsbak aandrijfassen motorsteunen natuurlijk.
of beter gewoon bij een c20let houden?alvast bedankt :thumb
9 april 2015 om 19:07 #18280694Kijk op de engelse forums, daar hebben ze wat meer ervaring met “exotische” motor swaps
9 april 2015 om 19:25 #18280695Compressor of turbo van zijn amerikaanse broertjes is plug and play. Maar niet goedkoop.
Verder bijna alles custom om de in en uitlaat andersom zit. Dus uitlaat zit tegen het schutboard. Startmotor zit ook anders dus kan enkel met orginele bak of je moet pasplaat maken.
9 april 2015 om 19:25 #18280696Aandrijfassen is zelfde verhaal als van een c20xe of c20let.
9 april 2015 om 19:35 #18280697Ja had begrepen dat er zo een turbo op gezet kan worden. En dat je zo al makkelijk veel vermogen eruit haalt.
en inderdaad wat aanpassingen met uitlaat enzo.
en met originele bak en aandrijfassen. En veerpoten of naven aanpassen idd.
want deze motors zitten ook in astra g dacht ik ?
En zal nog even doorzoeken op internet en de engelse forums.9 april 2015 om 21:12 #18280698Alles kan natuurlijk maar het zal zeker niet de makkelijkste weg zijn, maar goed als je het voor elkaar krijgt heb je zeker iets aparts.
10 april 2015 om 05:01 #18280699Meeste bouwen hem om naar compressor.
Staat hier een astra tekoop op het forum met z22se met 250 pk. Overigens is makkelijk minder makkelijk.
De onderdelen is gemakkelijk aan te komen echter afstellen kunnen er maar weinig in nederland.10 april 2015 om 05:14 #18280700Oke. Dus een c20let of z22se moet beetje aan t zelfde denken eigenlijk kwa ombouw.
maar lijkt me zeker gaaf project en idd uniek.10 april 2015 om 05:25 #18280701Inderdaad maar aan de Z22SE hangt een F23bak met startmotor aan de andere kant als normaal. Bij een Z20LET, X20XEV, XER in een astra g hangt ook een F23 maar daar zit de startmotor anders. De steunen zijn hetzelfde. En er zijn er die een Z20LET in hebben gehangen. Dus ik vermoed dat zij weten wat te doen betreft motorsteunen. Maar das dus waarschijnlijk allemaal custom made.
10 april 2015 om 07:55 #18280702Het eerste punt wat mij tegen houd van mijn Z22se. Is wanneer je een compressor gaat plaatsen je niet meer met standaard OP-com je auto kunt uitlezen en dat vind ik maar niks.
De astra G die hier op het forum staat heeft daarom ook andere software erop zitten. Maar ik wil mijn auto met de op-com kunnen blijven uitlezen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.