Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › geen vermogen vectra c Z22YH motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2015 om 11:54 #17271330
Beste mede vectra liefhebbers,
Ik heb een probleem waar ik nu niet meer uitkom….het volgende voor 4 weken geleden had mijn Vec. onderin totaal bijna geen vermogen meer alleen boven de 3000 toeren wilde hij pas, ik heb hem bij de dealer uit laten lezen en de wervelkleppen waren volgens hun aan vervanging toe, deze heb ik vervangen en gelijk maar de stelmotor er nieuw op gezet, ook heb ik de brandstofdrukregelaar en de brandstofdruksensor vervangen, na deze grote reparatie was het euvel nog niet verholpen en nog steeds geen vermogen onderin, ben toen naar de duitse opel dealer gegaan om hem weer uit te laten lezen, deze gaf aan dat er geen storingen meer inzaten, volgens de monteur van deze opel dealer moest ik maar even een compressietest doen, dit heb ik vandaag gedaan, heb de motor gestationeerd warm laten draaien en toen de compressietest uitgevoerd, alle cillinders hadden tot mijn grote verbazing maar 7.5 bar en allemaal gelijk, de bougies waren gitzwart, ben toen weer naar de duitse dealer gereden en heb gevraagd of dit een normale compressie was, hij vertelde mij dat ik mischien een verkeerde schaal indeling had van mijn compressie meter, vreemd genoeg heb ik hem altijd gebruikt en de compressie van andere auto’s waren altijd goed, dus nu ben ik radeloos en weet niet waar ik het nog moet zoeken, volgens mij kan het de distr.ketting niet zijn omdat de nokkenas positiesensor en de krukas positiesensor dat hadden aan moeten geven bij het uitlezen….of heb ik dat verkeerd??
heel heel graag hulp gewenst.
bvd Rene4 april 2015 om 12:30 #18280094http://www.amtgarageforum.nl/opel/vectra/geen-vermogen-32814.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
lees deze pagina eens.. misschien dat hier een oplossing bij staat… van wat ik lees hebben hun het zelfde probleem…hun geven aan dat de brandstofdruk te laag is en dat je dan ook een storing krijgt en verlies in vermogen hebt…
maar kan er niet in vinden waarom de 4 bougies bij jouw dan git zwart zijn…. ( kan zijn dat er geen goede lucht/brandstofmengels ontsteking plaats vind)4 april 2015 om 14:43 #18280095Hoi Bart
Ten aller eerst bedankt voor jou reactie, bij de dealer gaf de druk v/d brandstofpomp met uitlezen rond de 5 kpa aan (siemens pomp) en als ik eenmaal op toeren zit kan ik er gerust 140 km per uur mee rijden alleen van stilstand naar 100 gaat tergend langzaam (0-100 in 20 sec.) en als ik hem gestart heb en zet hem uit en start hem….hij stinkt overigens niet naar benzine ook waren de bougie’s niet nat daarna weer is het net of hij op 2 cillinders loopt en wanneer ik dan gas wil geven lijkt het net of hij teveel benzine krijgt en slaat dan uit….hij stinkt niet naar benzine ook waren de bougie’s niet nat van benzine4 april 2015 om 14:51 #18280096Heb je ook je lambda sonde nagelopen?? Die heeft je ecu namelijk nodig om de hoeveelheid lucht en benzine te mixen…
4 april 2015 om 14:54 #18280097hey da’s een goeie….die is volgens mij niet nagelopen….maar hij is wel achter een testkast geweest dan had er toch een melding moeten komen???? of zit ik nu verkeerd???
4 april 2015 om 15:10 #18280098Daar heb ik geen idee van.. Jouw motor is te nieuw voor mij maar de basis blijft het zelfde… Maar niet alles komt met een storing naar voren… Net als een luchtmassameter
4 april 2015 om 15:16 #18280099Hartelijk dank Bart,
ik ga de lambda sonde demonteren……hoe meet ik deze door? en als iemand anders ook nog ideeen heeft van wat het kan zijn lees ik ze graag….alvast bedankt iedereen
ps: hoe plaats ik een foto?4 april 2015 om 15:30 #182801001 ik heb geen idee hoe je een lambda sonde doormeet.. Ik deed daar vak geen moeite voor en deed deze gewoon vervangen…
2 fotos kun je o.a. via http://www.photobucket.com uploaden met de IMG link die bij je foto staat.. Die kun je dan hier in het tekst venster droppen dan wordt hier de foto zichtbaar
4 april 2015 om 15:34 #18280101Btw… Wel als je je lambda sonde vervangt.. Vervangen met een GM lambda sonde.. Niet de universele want die geven veel storingen etc..
4 april 2015 om 15:43 #18280102Volgens mij heb ik dat ook gehad , toen was de benzine druk weg gevallen!
Er zat toen geen gang meer in. :(4 april 2015 om 16:41 #18280103@GTS Vectra wrote:
Volgens mij heb ik dat ook gehad , toen was de benzine druk weg gevallen!
Er zat toen geen gang meer in. :(hoeveel bar moet deze dan normaal hebben?? ik probeerde het wiel niet opnieuw uit te vinden door op andere forums te kijken naar ongeveer het zelfde probleem… en daar kwamen ze met de hogedrukpomp.. maar de topicstarter geeft aan deze al vervangen te hebben..
4 april 2015 om 16:45 #18280104allereerst iedereen bedankt voor de reacties,
ik heb de hogedrukpomp niet vervangen want achter de testkast gaf die normale waardes…..ik verdenk nu echt wel de lambda sonde zoals Bart beschreef….min of meer hoop ik dat dat het is….iemand anders nog ideeen??6 april 2015 om 07:01 #18280105ik verdenk de hogedrukpomp.
dan moet je de gewenste en actuele druk uitlezen met de opcom of tech1.6 april 2015 om 07:39 #18280106Is de distributieketting niet gewoon een tand van tijd ofzo? Compressie is ook te laag volgensmij.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.