Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Achterdeuren Diamond 96′
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2015 om 15:00 #17271280
Beste heren!
Ik heb even een vraagje m.b.t. de 2 achterdeuren van mijn diamond uit 96′
Er is aardig wat roest aan de 2 zijwandjes van de deuren gaan kruipen en 1 deur heeft zelfs al bij het wegtikken van alle roest een gat gevormd.
Nou ik heb wat geschuurd, roeststopper gespoten en een stukje van het gapende gat geplamuurd maar dit is meer voor het tegenhouden van nog verdere verminking van deze dame.Ik heb op de slopen in de buurt alleen maar keuze uit een aantal omega’s in de verkeerde kleuren, en kan deuren van plusminus 100 euro per stuk laten overkomen (excl verzending) maar wil toch kijken of er een goedkopere en het liefst een iets wat dichterbij oplossing is.
Nou heb ik begrepen dat er nog een zelfde kleur (jungle groen) station staat bij de sloop in de buurt waar ik zelf al een keer een linker voor paneel van heb geregeld vanwege wat schade van de vorige eigenaar die ik weg wou hebben. Nou komt de vraag natuurlijk die jullie wel konden verwachten, gaan die deuren van een station b2 op mijn sedan b2?
Het zou namelijk heel wat euries schelen als ik deze erop kon gooien!
Alvast bedankt :thumb
1 april 2015 om 15:27 #18279700nee, past niet
1 april 2015 om 15:35 #18279701Dank je voor je antwoord rr.
Zit daar veel verschil in? a.k.a. zou het pasbaar te maken zijn of is dat onbegonnen werk?1 april 2015 om 15:51 #18279702Onbegonnen werk…de raamstijl is totaal anders.
1 april 2015 om 16:05 #18279703Ik had ook al wel zo een vermoeden en als ik toch nog eens goed naar de foto’s kijk van een b2 station..tjah.. als ik het me nu zo bedenk eigenlijk ook niet een al te slimme vraag, tijd voor extra koffie.
Dan gaat het denk ik toch maar die 2 dure deuren worden :(
Tenzij iemand nog wat heeft liggen hier op het forum?
Het is dus voor een 96′ b2 diamond in jungle groen. Mag allemaal zonder interieur en/of ramen, gaat me alleen om het plaatwerk!1 april 2015 om 16:15 #18279704Je hebt een 96er?..dan heb je een b1 trouwens..b2 is vanaf 99 tot 03.
1 april 2015 om 17:34 #18279705Je hebt helemaal gelijk, is een B1, zat op een 2002 B2 te gluren een tijdje terug en die is heel anders qua vorm.
Dan maar even de vraag veranderen idd. Iemand nog 2 groene achterdeurtjes voor een B1? :thumb
8 april 2015 om 14:19 #18279706@DiviNe187 wrote:
Beste heren!
Ik heb even een vraagje m.b.t. de 2 achterdeuren van mijn diamond uit 96′
Er is aardig wat roest aan de 2 zijwandjes van de deuren gaan kruipen en 1 deur heeft zelfs al bij het wegtikken van alle roest een gat gevormd.
Nou ik heb wat geschuurd, roeststopper gespoten en een stukje van het gapende gat geplamuurd maar dit is meer voor het tegenhouden van nog verdere verminking van deze dame.Ik heb op de slopen in de buurt alleen maar keuze uit een aantal omega’s in de verkeerde kleuren, en kan deuren van plusminus 100 euro per stuk laten overkomen (excl verzending) maar wil toch kijken of er een goedkopere en het liefst een iets wat dichterbij oplossing is.
Nou heb ik begrepen dat er nog een zelfde kleur (jungle groen) station staat bij de sloop in de buurt waar ik zelf al een keer een linker voor paneel van heb geregeld vanwege wat schade van de vorige eigenaar die ik weg wou hebben. Nou komt de vraag natuurlijk die jullie wel konden verwachten, gaan die deuren van een station b2 op mijn sedan b2?
Het zou namelijk heel wat euries schelen als ik deze erop kon gooien!
Alvast bedankt :thumb
Welke kleur is dat dan ‘Jungle groen’ Dit is volgens mij niet de officiele kleurbenaming door Opel/GM zelf gehanteerd ?
Ik zou je willen adviseren bij een zoektocht naar deuren die je percee in kleur wilt hebben, in je communicatie naar evt. demontagebedrijven e.d. de opel kleurcode te gebruiken die op het indentificatie plaatje/sticker staat. Zo voorkom je teleurstellingen.Volgens mij zijn er twee soorten groen geleverd op de Omega. 359 (46L) en 374 (45L) Natilusblau heb je ook nog (283 / 14L) deze is eigenlijk ook groen en wordt vaak zo aangeduid en zal door RDW ook als groen op een kenteken staan vermeld.
Roestomvormer gebruiken op een plek waar al een gat geroest is, is m.i. echt zonde van je (dure) roestomvormer. Leuk voor opvervlakkig nog niet te diep ingevreten roest, maar dan houd het ook op.
Misschien heb je hierwat aan;
Van Zutphen in Veghel
Omega B Caravan uit 1994
(Met dank aan Astrawez, gebruikmakend, en verwijzende naar zijn post; viewtopic.php?f=29&t=113404&start=625 in het topic “Gespot op de sloop“)
11 april 2015 om 09:06 #18279707Je kan ook een deur nemen van een B2 zolang het maar een sedan is.
21 april 2015 om 15:47 #18279708Jerremy, die jungle groen was de kleurnaam die ik toen ik net de auto kocht jaren geleden tegenkwam in een motip boekje met dezelfde kleurcode als die juist is.
Na wat zoeken heb ik een tijdje geleden wel de kleurcode gevonden, ik denk dat het laknummer 359 moet zijn, afgaande van die lijst van GM/Opel zelf.Wat betreft de teleurstellingen, die heb ik helaas al vaak gehad, zelfs met de kleurcode erbij. Al een paar keer gehad op de onderdelenlijn dat bedrijven een voorstel doen voor een stel deuren, ik hun dan bel, en hun ineens zeggen dat het geen groen is, terwijl er toch echt ook zelfs duidelijk het woordje groen vermeld staat in de aanvraag.
Maargoed, het moet inderdaad een sedan versie zijn maar die zijn gewoon in die kleur blijkbaar nergens te vinden hier in de buurt.. De enigste waar ik elke keer berichten van krijg zijn wat bedrijfjes vanuit omg. Friesland en dat is een aardig stukje rijden voor mij vanuit Zeeland. Opsturen is in dit geval met dat gewicht ook niet echt aantrekkelijk.
1 mei 2015 om 14:19 #18279709dat is ook de originele opel kleur zo staan ze ook op kenteken.
Vraagje heb je toevallig een 2.5 v6, waarvan de vorige eigenaar in Utrecht gewoond heb? Aan de rechterkant zat een schade van een bezemsteel van een irritante buurvrouw.
Weet in Lopik is tussen Utrecht en Schoonhoven nog wel een paar Omega’s te staan sedan met goede deuren.
21 mei 2015 om 13:35 #18279710Is niet mijn Omega, tis een 2.0i toen in de tijd in Schiedam gekocht.
De eerste beste dag dat ik mijn omie in de straat had gezet, een dikke sleutelkras van de voorband tot de achterband aan de bestuurderskant.. ach ja, mensen blijven jaloers.Ik ben stiekem wel al aan het zoeken toch voor wat alternatieven. Ik zou graag het beestje willen houden maar ik merk toch steeds meer gebreken nu ik richting de 300k ga tikken. Voor moeten de schokbrekers vervangen gaan worden, kleine andere dingetjes waar ik me aan erger zoals een rinkelend achtig geluid bij het rijden wat harder blijft worden naar mate ik over iets hobbeligs aan het rijden ben (lijkt op iets van rinkelende remblokjes omdat die klemmetjes er niet meer opzitten) Moet weer een grote beurt hebben.. moeteen nieuwe banden onder.. me airco blijft zichzelf naar de “piep” helpen door de weerstand/elementblok kapot te maken. Me ac pomp is al vanaf het 1e jaar stuk (overbrugt met een vsnaar zonder acpomp) en ga zo maar door.
Nou heb ik dus zitten spieken en zag ik een Omega te koop die precies hetzelfde model lijkt te zijn, behalve dat deze automaat is.
Staat rond de 80K op de teller en de eigenaar vraagt om een bedrag van rond de 1200,-Nou wil ik wel eens weten, dat automaat rijden, is dat fijn bij deze bakjes? En ben ik benieuwd, is dat niet een beetje te mooi om waar te zijn om een bak te krijgen met maar 80K km erop voor die prijs? Ik durf namelijk wel wat te investeren in een bak met maar zo weinig km op de teller, ik ben bang dat mijn omie dat niet echt meer waard is, hij rijd nog fijn, maar de kosten om hem weer helemaal in orde te maken inclusief de deuren waar deze topic over ging is gewoon te veel van het goeie.
Dus, heeft iemand ervaring met de 2.0i 16v automaat? En wat raden jullie mij aan om na te vragen omdat het allemaal zo mooi klinkt voor die prijs?
21 mei 2015 om 13:43 #18279711zo weinig Kilometers ik zou het alleen geloven als er nap op zit.
2 liter is geen sprinter in de Omega, met automaat worden de prestaties nog lager.
Als ik hoor wat jij moet investeren zou ik idd. voor een andere gaan kijken, persoonlijk zou ik zeggen kies gelijk een 2.5 of 3.0 v6.
niet de 2.6 en 3.2 vervelende motoren en dat drive by wire vind ik minder lekker rijden dan de ouderwetse gaskabel
21 mei 2015 om 14:00 #18279712Ik ben het aan het navragen of er NAP op zit idd want iets zegt me dat het niet helemaal in orde is.
Over het sprinten, ik moet zeggen, het papiertje gaf altijd aan 0-100 in 11 sec, dat lukte mij nog wel onder de 9sec, maar om nou te zeggen dat ik dat vaak gebruikte is weer een ander verhaal. Ik vond deze auto nog best vlot voor het gewicht wat ie meetrok. Wat ik wel ga missen denk ik met een automaat, is het ruwe en mooie gebrom van de lage toerentallen, dat is waar ik het meest verzot op ben geworden van de auto. Compleet originele uitlaat maar toch dat ruwe geluid, prachtig.
Wat betreft het V6 verhaaltje, ik ben helaas niet zo gesteld op dat dashboard van al die B2 modellen, dat van de diamond vond ik toch een stuk mooier.
Ik zie wel wat v2.2tjes staan die redelijk lijken, maar wat me aandacht trok was deze: http://ww3.autoscout24.nl/classified/271404381?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;Zelfde model, alleen andere kleur, 2e eigenaar, voor 1950,- op 114K km inclusief NAP. Het interieur vind ik wel wat minder, ik had die rare gordijnpatroon niet op mijn stoelen zitten, maar dat is een bijzaakje denk ik dan zo.
Ik zie ook wel wat 2.5jes staan die interessant lijken, 1tje met NAP maar wel een automaat met 148K op de teller voor 2450,-en eentje van 1950,- met 144K op de teller zonder NAP. Het is allemaal een beetje riskant natuurlijk zo zonder NAP maar ja.. ik heb met deze omie ook heel veel geluk gehad zonder NAP en keuring, heb het beestje toch al bijna 8,5 jaar met weinig kosten tot nu dan. Dus wat is wijsheid? Ik zie het niet echt meer…
28 mei 2015 om 14:06 #182797132.5 v6 of de 3.0 v6 is in de b1 geleverd.
Juist in de b2 moet je deze motor met een lampje zoeken dat zijn helaas te vaak 2.6 en 3.2 motoren. Het hele model van de b1 is mooier, de b2 heeft veel te lompe (amerikaanse) bumpers.
2.2 in 9 seconden naar de 100, dat haalt de 2.6 maar net.
met zo weinig kilometers is dat niet TE mooi om waar te zijn? Als jij er 2 kan vinden mag je die zonder NAP wel aan me doorgeven, dan neem ik die wel, kies jij die met nap.
28 mei 2015 om 17:29 #18279714Wat bedoel je precies met zoeken mét een motorlampje? Bedoel je niet eentje waar die niet bij brand? :P
Ik heb momenteel nog steeds die van 2k op het oog met 113k op de teller, of denk je dat zoiets ook te mooi is om waar te zijn? Ik heb contact gezocht en kan deze voor rond de 1750 meenemen.
Hij komt van een dealer, zit NAP en onderhoudsboekjes bij, maar moet ik dan toch twijfelen vanwege die lage stand? (2e eigenaar)Er is ook nog een andere die ik op het oog heb sinds vandaag, een 3.0i mv6 automaat met 152k op de teller uit 99′ ook voor een prijs van 2k, alleen zit er wel NAP op maar weer geen onderhoudsboekjes.
Distri is vervangen op 123k volgens de specificaties en heeft maar 1 eigenaar gehad.Nu snap ik dat je de keuze niet voor me kan maken.. maar zou zoiets aan te raden vallen en is dat een reële prijs voor een 3.0i met die stand? Of moet ik toch gaan twijfelen?
29 mei 2015 om 06:34 #18279715Met lampje zoeken bedoelt hij dat er maar heel weinig van zijn.
De B2 is in de regel gewoon geleverd met de nieuwere motoren (2.6 en 3.2), alleen moesten ze de oude blokken nog even opmaken, dus zijn er wel B2 met 3.0 motoren.Waarom ben je nou zo panisch om een lage km-stand? Dat is toch precies wat je zoekt of niet?
Je kan toch gewoon kijken en informeren (o.a. waarom de vorige eigenaar hem weg deed). De Omega is niet echt een ragbak voor jongeren, dus de kans dat die afgeragd is, is al wat kleiner dan…zeg een Calibra ;)
Als die wagen er goed uitziet en goed rijdt, gewoon doen.29 mei 2015 om 06:51 #18279716Nee zoeken met een lampje, of te wel lastig te vinden. Dat sloeg op de omega b2 met een 3.0 of 2.5 v6.
Met nap en een complete onderhoudshistorie moet je goed zitten. De motor is dan nog fris.
die mv6 heb je dan of binnen 20000km een nieuwe riem nodig of binnen 6 jaar. mv6 zit wel bom vol opties.
Nee is heel reëel Omega’s hebben weinig waarde door hun gewicht en daarbij behorende wegen belasting.
29 mei 2015 om 08:26 #18279717Haha ok ik begrijp em (te weinig koffie denk ik) :thumb
Heb contact gehad met de eigenaar van de mv6 (gecontroleerd op kenteken en staat ook echt maar op 1 eigenaar)
Hij wil de auto eventueel al voor 1700 wegdoen al voordat ik 1 op 1 de auto heb gezien of heb kunnen onderhandelen dus dan word die 3.0 wel een stukje interessanter.Nu zit ik dus wel een beetje te twijfelen..
1750 voor de 2.0i schakel met onderhoudsboekjes en nap, 113k op de teller, of 1700 voor de mv6 automaat zonder onderhoudsboekjes maar met nap en 153k op de teller.Mijn gevoel zegt ga voor de 2.0i vanwege die onderhoudsboekjes, maar zou het ook niet erg vinden om een 3 litertje te willen rijden vanwege de wat extra pktjes erin.
Nou moet ik wel zeggen, de mv6 heeft een dakraampje, navigatie (al kon ik dat niet terug zien op de foto’s), xenon, 17 inch sportvelgjes (al heb ik die zelf ook van me eigen omega) en wat irmscher en steinmetz onderdelen aan de body e.d. erin/erop zitten waar als de 2.0i redelijk standaard is zonder al te veel extra gedoe, wat soms toch beter over komt (minder mee gescheurd)Nou had de eigenaar van de mv6 het erover dat ie van een dealer hier bij mij in de buurt (Goes) komt, dus ik ga dat vandaag even nachecken of dat allemaal klopt, wellicht dat hun wat qua onderhoudsgeschiedenis kunnen/willen vrijgeven.
29 mei 2015 om 09:01 #18279718@pascal1109 wrote:
Met lampje zoeken bedoelt hij dat er maar heel weinig van zijn.
De B2 is in de regel gewoon geleverd met de nieuwere motoren (2.6 en 3.2), alleen moesten ze de oude blokken nog even opmaken, dus zijn er wel B2 met 3.0 motoren.Waarom ben je nou zo panisch om een lage km-stand? Dat is toch precies wat je zoekt of niet?
Je kan toch gewoon kijken en informeren (o.a. waarom de vorige eigenaar hem weg deed). De Omega is niet echt een ragbak voor jongeren, dus de kans dat die afgeragd is, is al wat kleiner dan…zeg een Calibra ;)
Als die wagen er goed uitziet en goed rijdt, gewoon doen.Sorry had je post over het hoofd gezien.
Ik ben meer panisch over de prijs/km verhoudingen dan over de lage km stand zelf. Ik zie auto’s voor rond de 2000 staan met bijna het dubbele aan km standen.
Mijn omega (2.0i cd) heb ik toen voor rond de 1100 gekocht met 180k op de teller, was een goede aankoop, want heb er 8 jaar mee gedaan en zeker niet te veel onderhoud aan gehad.Dan zie je een 2.0i automaat (in zelfs nog dezelfde kleur als de mijne, dus ideaal voor het overzetten van de bumpers/sideskirts en whatnot) maar dan vraagt ie er maar 1250 voor met 80k op de teller en dan denk ik tjaah.. Dan lult ie er een verhaal aan dat de NAP erop zit, maar dat ik die zelf maar moet checken, terwijl als hij die NAP op autoscout gooit de kans dat ie em verkoopt meteen groter kan zijn. Volgens de eigenaar zit er wel een onderhoudsboekje bij én is het maar een 2e eigenaar dus dat is wel weer een pluspuntje.
Wat ik wil weten is, is het de gok waard voor de mv6? Want ik hoor toch zo onwijs veel over de onbetrouwbaarheid van die mv6jes en dat ze zo onderhoudsgevoelig zijn, en zodra ze onderhoud nodig hebben je meteen het dubbele kwijt bent als bij de 20xev blokken. Voor mij is het sowieso afwegen, omdat de mv6 een kleine 170km van me vandaan ligt, de 80k 2.0 een kleine 250, dus duidelijkheid is wel gewenst voordat ik daar voor jan lul naartoe rij :hmmz
Wat betreft de MV6 verhaal. Ik heb contact gehad met de dealer hier in Goes, die zegt dat de auto idd daar vandaan komt maar dat ze na 5 jaar alle geschiedenis kwijtraken en dus niets meer behalve de klantgegevens kunnen terugvinden. De distributie is volgens de eigenaar 25k km geleden in 2012 vervangen geweest, dus is niet bij de dealer in Goes geweest. Dus behalve het hopen op wat bonnetjes heb ik verder geen onderhoudspapieren. Al ging de Opel dealer er wel van uit dat de huidige km stand van 152k redelijk correct klonk.
29 mei 2015 om 09:07 #18279719Net nog even de 80k 2.0 NAP gechecked. RDW geeft wel aan dat de stand logisch is. NAP logisch, onderhoudsboekjes erbij, 2e eigenaar, 1250 euro zonder onderhandelen. Het is wel een automaat maar goed daar kom ik vast wel overheen :p
Dus nu blijft de vraag toch een beetje hangen over die mv6 3.0 qua onderhoudsgevoeligheid/betrouwbaarheid.
Die 2.0 blokken hebben zichzelf voor mij in ieder geval wel bewezen.
29 mei 2015 om 09:16 #18279720Tja…8 jaar geleden voor 1100.
Die wagens dalen ook in waarde, dus nu voor 1250 is niet gek.
Mijn broertje heeft een MV6 gekocht voor volgens mij 250 euro ofzo…die had wel een lekke waterpomp en wat gebruikersschade rondom, maar kom op, dat is geen geld toch?Wat het onderhoud betreft, ALS je wat doet is het idd wel vaak duurder dan een 4cilinder, maar bij GOED onderhoud hoef je ook minder te doen en dan kan je dat wel tegen elkaar wegstrepen.
Ook zijn er volgens mij een ouder en nieuwe type X30XE en dan kan je beter het nieuwere type hebben, heb ik me laten vertellen :hmmzJe goed in laten lichten is altijd verstandig, maar het komt een beetje over alsof je het zaakje niet vertrouwd. En dan zeg ik: doe is niet zo gek ;)
Het is een auto die veel door oudere mensen bereden is en die rijden niet allemaal zo veel. Dus lage stand kan prima. Hopelijk is er verder wel goed onderhoud gedaan.
170 of 250 km voor een auto die ik graag wil zou ik gelijk doen (nou ja, in het weekend dan). Ik heb bijna een jaar lang om het weekend door heel de Benelux gereden voor een auto waar ik naar op zoek was, maar goed, ik ben gek king:Enniewee…doe wat uitzoekwerk, maak er een roadtripje van. Staan ze niet allebei richting dezelfde kant op toevallig?
Feit is trouwens wel dat jij je er zelf prettig bij moet voelen. Je moet niet die 3.0 halen en vervolgens altijd blijven denken “had ik maar…”
29 mei 2015 om 09:46 #18279721Dank je voor de wat heldere uitleg wat betreft de onderhoud e.d.
Ik weet dat het om een mv6 gaat uit 99’verder kan ik niet terugvinden welk blok erin ligt.
Wat betreft de afstand, zeker ben ik bereid om een afstand te toeren voor een auto als dat, maar ik ben dan ook weer iemand die dan niet met lege handen naar huis wil rijden (een beetje een slechte eigenschap, dat wel. :oops: )
Ik ben ook erg kieskeurig helaas. Die 2.0i van 80k heeft lage standen en lijkt in orde, maar het interieur kan ik niet zien op de foto’s. Dan komt er nog eens bij dat die 2.0 een touring versie is en dus geen ecc erin heeft zitten, eenmaal gewend… wil je niet terug naar die oudbakken knoppen.
Die 3.0 komt echt over als een goede koop op dat stukje papierloos na. Wat me wel even bezig houdt is het feit dat deze meneer de 2e eigenaar is maar de laatste tenaamstelling wel pas (3??? dagen geleden was)
Als je dat dus vergelijkt met het verhaal van meneer dan snap ik het niet helemaal meer. De Auto komt dus van de dealer, meneer heeft em ingeruild voor een corsa oid. Maar omdat de auto dus al 5 jaar niet meer bij de dealer is geweest zie hun geen onderhoud. De 2e eigenaar, de huidige eigenaar dus, heeft een auto die dan 5 of meer jaar niet is toegekend geweest?30 mei 2015 om 07:04 #18279722Qua opties zit die mv6 bom vol, persoonlijk zou de keuze gelijk zijn mv6 gaan.
2.0 is wat licht voor een Omega en die paar km dat die 2.0 minder gereden heb doet het hem ook niet.
Onderhoud is wel wat duurder van de v6 maar je krijg er heel veel reisplezier voor terug!!!
30 mei 2015 om 10:26 #18279723@DiviNe187 wrote:
Ik weet dat het om een mv6 gaat uit 99’verder kan ik niet terugvinden welk blok erin ligt.
Een MV6 is altijd een X30XE.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.