Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b 17 inch loopt aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2015 om 13:10 #17271237
Hallo Allemaal,
Ik heb 17 inch velgen overgekocht van een vriend voor een koopje.
Nu heb ik alleen het probleem dan de velgen aan de achterkant van mijn auto de wielkast raakt bij drempel.
Ook schuift het spatbord boven de wielkast aan de achterkant, bij elke drempel over mijn band waardoor de band beschadigd.Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Mvg,
Mark28 maart 2015 om 13:32 #18279334Bumpstops, wielkasten uit laten rollen en/of andere maat band.
Of andere velgen kopen.
28 maart 2015 om 15:31 #18279335Hulpveren.
28 maart 2015 om 18:19 #18279336Er zitten al vrij dunne bandjes onder ( 205/40/17 ).
Wat houd het in als je wielkasten uit laat rollen?28 maart 2015 om 19:04 #18279337Met de kasten uitrollen duw je de metalen lip/rand binnen de wielkast om en maak je de wielkasten in de meeste gevallen ook iets breder.
Voorbeeld:
https://youtu.be/_I_9QQdTrHE” onclick=”window.open(this.href);return false;Met een corsa b moet je ook rekening houden met de kunststof sierlijsten/randen. Deze zou je moeten verwarmen en een beetje moeten helpen tijdens het terug monteren.
28 maart 2015 om 19:06 #18279338Als ik me niet vergis zijn er twee forum leden die in het bezit zijn van de juiste materiaal om wielkasten uit te rollen.
(Wie alleen niet meer wie dat zijn)31 maart 2015 om 19:40 #18279339@Mark-L wrote:
Er zitten al vrij dunne bandjes onder ( 205/40/17 ).
Wat houd het in als je wielkasten uit laat rollen?Vrij dun??
185-60-16 — 195-45-15 — 195-40-16 zijn de bandenmaten die ok zijn.
Vergelijk dat met jouw bandenmaat.Het gaat alleen passen als je bumpstops, of hele stugge schokdempers gaat plaatsen en je wielkasten gaat uitrollen.
Ben wel benieuwd naar de ET waarde die je gebruikt.
31 maart 2015 om 20:34 #18279340je kan ook achter je camber van je wiel aanpassen ( niet APK goedkeur maar wel effectief voor het geld)
haal 1 bout los achter waar je naaf/remtrommel mee aan je de ophanging vast zit en neem de maat op…
ga naar een bouwmarkt om 8 revettes te halen ( 4 voor iedere kant maximaal achter anders staat je wiel te schuin)
stop die tussen de onderste 2 bouten van de naaf en draai alles vast ( je zult een randje van de revettes af moeten knippen met een tang/slijpen met een dremel)
dan staan je wielen achter wat naar binnen en lopen deze niet meer aan tevens kan dit ten goede komen bij bochtenwerk dat je achter wat meer grip hebt omdat er nu meer loopvlak op de weg komt in bochten…
ik heb 205-40-17 banden gehad
het ging wel met wat moeite.. maar het is wel mogelijk… je kan ook de plastic sierlijsten er af halen.. boutjes verwijderen en de sierranden vast kitten… dan steekt er niks meer aan de binnenzijde uit waar je band van kan beschadiggen… want je wielkast is dan gewoon vlak aan de binnenkantmaar nogmaals.. dit is bij een APK niet toegestaan.. maar het is wel effectief
31 maart 2015 om 20:50 #18279341Waarom zou dat niet toegestaan zijn? Als je dat netjes doet is er niets aan de hand hoor.
Met dat geintje kun je ideaal wat meer ruimte winnen, maar ga niet te ver want anders is het ook geen gezicht.
31 maart 2015 om 21:07 #18279342@Fearless wrote:
Waarom zou dat niet toegestaan zijn? Als je dat netjes doet is er niets aan de hand hoor.
Met dat geintje kun je ideaal wat meer ruimte winnen, maar ga niet te ver want anders is het ook geen gezicht.
idd.. maar een monteur/APK-meester heeft mij een keer verteld dat ik volgens de APK regels niks aan de reminrichting mag veranderen.. dus ook de hoek van de remtrommel niet… maargoed zoals we er beiden mee eens zijn.. als het werkt, waarom niet??
31 maart 2015 om 21:16 #18279343@bart-gsi wrote:
@Fearless wrote:
Waarom zou dat niet toegestaan zijn? Als je dat netjes doet is er niets aan de hand hoor.
Met dat geintje kun je ideaal wat meer ruimte winnen, maar ga niet te ver want anders is het ook geen gezicht.
idd.. maar een monteur/APK-meester heeft mij een keer verteld dat ik volgens de APK regels niks aan de reminrichting mag veranderen.. dus ook de hoek van de remtrommel niet… maargoed zoals we er beiden mee eens zijn.. als het werkt, waarom niet??
Daar ga ik eens induiken, want ik weet niet beter dat je je astap gewoon onder een hoek mag zetten.
Als keurmeester hoef je ook niet te weten wat er wel of niet origineel aan een auto zit…
Dus als iemand met een wigje onder zn astap aankomt…”hoe moet ik dan weten of dat origineel zo zit, of niet”…snap je ;)
Als de bevestiging goed is. Wielen lopen vrij en banden zijn goed…zeg ik goedkeur. Want ik kan niet weten hoe veel camber een auto heeft31 maart 2015 om 21:25 #18279344@Fearless wrote:
Daar ga ik eens induiken, want ik weet niet beter dat je je astap gewoon onder een hoek mag zetten.
Als keurmeester hoef je ook niet te weten wat er wel of niet origineel aan een auto zit…
Dus als iemand met een wigje onder zn astap aankomt…”hoe moet ik dan weten of dat origineel zo zit, of niet”…snap je ;)
Als de bevestiging goed is. Wielen lopen vrij en banden zijn goed…zeg ik goedkeur. Want ik kan niet weten hoe veel camber een auto heeftheb je een punt.. normaal staan ze een graden of 1 a 2 uit het lood naar binnen maar met dit dingetje zal het wel merkbaar zijn… qua look.. en met een keuring kijken ze ook onder de auto en halen ze de wielen eraf dus dat zal zeker wel zichtbaar zijn…
1 april 2015 om 10:38 #18279345Zojuist een steekproef gehaf op een auto die ik gekeurd had.
Gelijk maar gevraagd wat hij er van vond.
Geen probleem. Hij zei ook al dat je niet kan weten hoe het wiel er origineel onder staat.1 april 2015 om 12:30 #18279346Ok.. Nouja ik ben al overgestapt van keuringsstation…. En heb die corsa a lang niet meer dus heb er ook geen problemen mee :)
1 april 2015 om 12:32 #18279347Maar toch leuk om te weten :thumb ;)
:wors camber :wors1 april 2015 om 14:00 #18279348Heb toen probleemloos 17 opme corsa b 1.4 gehad… Maar op de snelweg had hij er wel moeite mee.. Volgas gaat niet harder dan 130 km/h
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.