Forumindex › Forums › Techniek › Cih › krukasbout 2.4 cih los krijgen SPOED!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2015 om 19:19 #17271211
Mannen, we hebben een groot probleem.
bij de motor van mun maat moet de waterpomp eraf, maar krijgen met geen mogelijkheid de krukasbout los.
het betreft een 2.4 cih, in een c kadett.
ik heb die er vorig jaar met de hand los, en daarna ook weer met de hand vast gezet.
we hebben tot nu toe al geprobeerd,
grote moment sleutel
verlengstuk met 1,5 m pijp
gewone en grote luchtsleutel.
Alles beweegt, behalve die :swear bout.
IEMAND EEN IDEE OF TIPGroeten.
25 maart 2015 om 19:22 #18279165Hoebedoel je alles beweegt?
Als de poulie mee draait zul je die toch op 1 of andere manier zien te blokkeren.
Misschien 2.5 meter pijp eens proberen
25 maart 2015 om 19:24 #18279166In de versnelling zetten en je maat op de rem laten staan.. En dan los halen…
25 maart 2015 om 19:27 #18279167Kun je er bij met een luchtsleutel?
Als ie met een gewone niet los te krijgen is pak ik een grotere luchtsleutel (die normaal alleen bij vrachtwagens gebruikt word)Oeps, had je dus al gebruikt zie ik.
Heb je er wel genoeg druk op?Enneh….linksom he :jerry
25 maart 2015 om 21:18 #18279168Klinkt misschien raar maar een dop met lang verlengstuk die op de grond rust en dan de motor starten gegarandeerd dat de bout los gaat heb ik al diverse keren gedaan.
25 maart 2015 om 22:05 #18279169@motormuis012 wrote:
Klinkt misschien raar maar een dop met lang verlengstuk die op de grond rust en dan de motor starten gegarandeerd dat de bout los gaat heb ik al diverse keren gedaan.
Wel riskant dat je je timing van je distributie naar de knoppen helpt als je motor rond draait en je distributie los komt
26 maart 2015 om 06:04 #18279170bij ohc en dohc motoren zet ik altijd een dikke griptang op de poulie
of blokkeer het vliegwiel / starterkrans
misschien dat het bij een cih ook kan :hmmz26 maart 2015 om 18:22 #18279171We gaan gewoon door met proberen..
groeten.
26 maart 2015 om 18:25 #18279172Nou, ik kan de achterwielen laten slippen op de vloer.
de rem zal niet gaan, want hij is de achteras aan het ombouwen naar schijven.
maar we gaan stug en eigenwijs door.groeten.
26 maart 2015 om 19:26 #18279173carterpan eraf en met een blok hout de krukas blokkeren.
zo heb ik de bout van mijn c20xe ook los moeten halen en vast moeten draaien op moment.26 maart 2015 om 20:56 #18279174Neem een zware luchtsleutel en flink wat druk op de luchtsleutel en je bent klaar….
26 maart 2015 om 21:02 #18279164AnoniemLid sinds:
1 January 1970dubbele topics samengevoegd.
26 maart 2015 om 21:15 #18279175Ik heb ze ook wel eens gezien die hem warm stookte.
Dat kan nu mooi met inductie…(duur speelgoed)26 maart 2015 om 22:10 #18279176de distributie verspringt hier niet door maar als de motor aanslaat direct weer uitzetten. en warm stoken dan kun je ook gelijk een nieuwe poelie kopen want dan is je trilling demper is van rubber dus kapot.
26 maart 2015 om 22:21 #18279177Nood breekt wet soms he ;) poelies genoeg te koop dacht ik zo.
Heb ze ook wel eens los gekregen met de startmotor truc. Voordat ik een fatsoenlijke luchtsleutel had. Maar altijd bang voor verspringen van de riem als die te slapt stond ;)27 maart 2015 om 08:57 #18279178ten eerste deze motor heeft geen riem maar een ketting en ten tweede ook een riem verspringt niet zelfs dealers doen het op deze manier daar heb ik het ook geleerd heb zelf bij opel gewerkt gehad
27 maart 2015 om 11:20 #18279179Foi keerl…ik beweer ook niet dat het gebeurd of dat deze motor een riem heeft.
Het is gewoon een beun oplossing. En als je een keer een ding hebt met een te slappe riem…….of ketting!!!!…… wil je het nog wel beleven wat er kan gebeuren.
Ga jij dat de klant uitleggen? Wie betaald de rekening?27 maart 2015 om 15:16 #18279180Krukaspoulie moet d’r toch niet af om een waterpomp te vervangen??
27 maart 2015 om 15:26 #18279181de poelie moet er wel af want er zit een bout net achter de pomp die krijg je er alleen uit als de poelie weg is . en ik zeg ook niet dat het de schoonheid prijs verdiend maar het is wel een oplossing met een grote slagsleutel kom je er ook niet tussen je komt er uberhoubd niet met een slagsleutel tussen en met een verlengstuk of kruiskoppeling verlies je sowieso kracht en is het gevaarlijk want een kruisstuk slaat de dop er af en die fliegt ongecontroleerd door de lucht.
27 maart 2015 om 15:36 #18279182tussen de poulie en distributiehuis dat lastige boutje losdraaien met een steeksleuteltje en de waterpomp uithalen terwijl het boutje
nog los in de pomp steekt. De lengte van het boutje past net tussen de poulie en distributiehuis.
Of ik heb een ander model van 2.4 waar het net wel gaat??28 maart 2015 om 08:37 #18279183Nou, het is gelukt.
nadat er met een zware electrische slagsleutel, 3 orginele zwarte slagdoppe gesneuveld zijn, heb ben we de tip van H400 toe gepast.
en inderdaad, het gaat precies.
dus, de waterpomp is eraf, maar de poelie zit nog steeds op zijn plek.
waarschijnlijk verlatingsangst :jerrygroeten.
28 maart 2015 om 08:52 #18279184Dan ben je er in ieder geval zeker van dat ie met rijden nooit los zal komen. Dat is ook weer een geruststelling :thumb
28 maart 2015 om 09:29 #18279185Waar dat forum goed voor is!
Nu te hopen dat die krukasborage het nog lang zal uithouden!!31 maart 2015 om 07:36 #18279186@bart-gsi wrote:
@motormuis012 wrote:
Klinkt misschien raar maar een dop met lang verlengstuk die op de grond rust en dan de motor starten gegarandeerd dat de bout los gaat heb ik al diverse keren gedaan.
Wel riskant dat je je timing van je distributie naar de knoppen helpt als je motor rond draait en je distributie los komt
Hoe bedoel je ?
12 augustus 2015 om 15:36 #18279187De beste en meest veilige manier om je krukas te blokkeren is om je vliegwiel tegen te houden door een wringijzer tussen de tanden van je starterkrans te steken. Deze laat je rusten tegen het blok zodat je een hefboom creeert. Je kan nu enorm veel kracht uitoefenen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.