LED verlichting Nieuwe Vivaro

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) LED verlichting Nieuwe Vivaro

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271117
    Ayki
      Lid sinds:
      18 March 2015

      Begin januari hebben wij ons een Vivaro 1.6 CDTi Bi-Turbo Ecoflex S/S Sportive
      dubbele cabine Cosmo besteld … gisteren krijgen we bericht dat deze niet
      meer verkrijgbaar zijn met LED-verlichting !!!!! Heeft iemand hier ook
      problemen mee ?

      #18278454
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Heb de nieuwe Vivaro nog niet zonder gezien eigenlijk

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18278455
        MEMP
          Lid sinds:
          20 March 2015

          wij hebben 15 jan 2015 een vivaro sport L2H1 besteld , eerst was de verwachte leverdatum 18 maart (2maanden)
          dit is later bijgesteld naar 15 mei (4mnd) , is dit normaal ? , wie heeft hier ervaring mee

          #18278456
          johnny0503
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 March 2015

            Beste, wij hebben ook een nieuwe vivaro besteld, vermoedelijk ietwat dezelfde als jullie, 1.6 biturbo 140 pk sportive, dubbele cabine cosmo l2h1…wij moeten er uiteindelijk circa 3.5 maand op wachten, weliswaar omdat er heel wat opties op zitten, namelijk de verwarmbare voorzetels, de navi, pack schuifdeuren , trekhaak met tsa enz. denk dat we alles besteld hadden die er maar op kon….
            Maar telkens als we er iets bij namen kwam er snel een week of 14 dagen bij…dus uiteindelijk de 20ste mei klaar…nog 2 maand wachten dus. En besteld op 18 januari…
            maar om op je vraag terug te keren, niets gehoord van de led verlichting die zou verdwijnen….

            #18278457
            MEMP
              Lid sinds:
              20 March 2015

              levering was uitgesteld ivm te kort aan led verlichting , bus wordt wel geleverd met led begin Mei

              #18278458
              arnovariante
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 March 2015

                Ook ik heb een Vivaro Sport L2H1 140 PK besteld.
                Bij tekenen werd er gezegd eind mei, nu is het al eind juni….., zal nog wel later worden vrees ik.
                Volgens de verkoper bestaat de kans dat hij geleverd wordt met gewone verlichting ipv LED en dat dit dan later wordt hersteld als er weer voldoende LED lampen beschikbaar zijn.
                Door de populariteit van de Sport (oa door de actie gratis Sport upgrade) hebben ze problemen met de LED lampen en de gespoten bumperdelen.

                #18278459
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Laatst een gespot met gloeilamp in de dagrijverlichting.

                  Was met duits kenteken.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18278460
                  johnny0503
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 March 2015

                    Heb vandaag bericht gekregen betreffende zelfde probleem, De leveringstermijn van mijn wagen voor de led lampen voorgemonteerd op de vivaro is ,indien ik ze nog steeds zou willen opgelopen naar december 2015!!! Dus zo maar even 12 maand wachten op een auto….de garage heeft voorgesteld om er gewone halogeen in te stoppen, idem in gebruik maar geen “wit” licht en een minprijs van 250 euro zbtw. Anders wachten tot december….Vind het nogal erg dat er bij en nieuwe wagen al zoveel leveringsproblemen zijn. Er moeten daar toch oplossingen voor bestaan? Straks zijn wij nog de pineut omdat we te vroeg besteld hebben…

                    #18278461
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Nog steeds geen nederladse zonder led, en geen duitse met led gespot.

                      Denk ze zowat gratis weggegeven werden met de LED lampen.

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18278462
                      johnny0503
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 March 2015

                        Gratis weggegeven? Die wagens zijn toch nog niet zolang uit? Zeker de dubbele cabine niet…vind het erg, zeker als er zelfs geen after market wordt aangeboden. er bestaan nochtans oplossingen genoeg…

                        #18278463
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Had t over de LED verlichting.

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #18278464
                          VAN BELLE Jean Marc
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 April 2015

                            Klopt inderdaad, en ziet er niet zo goed uit. Op dit moment zijn er twee grote leveringsproblemen, omdat deze in Luton (U.K.) gemaakt worden:

                            1. LED lampen. Kan zelfs uitlopen tot… september 2015! Toeleverancier levert immers totaal NIET meer (probleem ernstiger dan men eerst dacht; is trouwens een universele leverancier van LED lichten, ik dacht dat Mercedes Vito gelijkaardig probleem heeft). Kwaliteitscontrole in Luton is trouwens erg streng, veel strenger dan bij Renault Trafic tegenhanger. Wie wagen sneller wil in België, kreeg trouwens al lang een telefoontje om eventueel de LED daglichten door gewone te laten vervangen, en daarvan zijn er al uitleveringen. Voor mij komt het niet op een maandje…

                            2. De sportive versie: zwartere zetels die daar standaard in zitten, geven ook leveringsprobleem. Dit zal wel opgelost worden, vermoedelijk nog voor de vakantie.

                            Heeft iemand al ervaring met de biturbo problemen die bij de insigna problemen gaven? Daar ontstonden problemen met de oliedruk bij hoge en dubbele turboschakelingen, maar dat zou nu ook opgelost zijn met een software-update (ook bij al uitgeleverde).

                            Mij interesseert vooral het verbruik iets. Koos daarom voor de verrassend véél goedkopere lichtere versie van Ecoflex Start/Stop zonder biturbo, omdat die ook zo’n veel lager verbruik zou hebben (5 à 6 liter/100 km voor Belgen, of dus tot 1:20 in Nederland).

                            Iemand al echte verbruikscijfers?

                            Ik verbrak net mijn eigen record en haalde wellicht een ‘wereldrecord’ met mijn huidige Trafic 2012 door van België tot alstublieft Bulgarije te rijden met één dieseltank (nieuwe tank is ook 10 liter kleiner, vernam ik: van 90 liter, 110 liter bij schuinzetten wagen, naar 80 liter, wellicht minder te ‘vergroten’ door de wagen schuin te zetten, want deze eigenschap is eigen aan Dacia-tanken).

                            Zie link op http://www.renaultforum.nl/forum/1832-km-met-een-trafic-tank-oude-trafic-verslaat-nieuwe-t18846.html” onclick=”window.open(this.href);return false; voor eerste record en op http://www.renaultforum.nl/forum/wellicht-trafic-wereldrecord-2020-5-km-met-109-0-liter-t20172.html” onclick=”window.open(this.href);return false; voor mijn recentste overtreffende record.

                            VAN BELLE Jean Marc

                            #18278465
                            johnny0503
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 March 2015

                              Heb afgesproken met de garage dat ik hem echt moet hebben tegen begin juni, zit met zelfstandig beroep en heb die wagen nodig….dus zal het met gewone halogeen zijn ipv de leds…
                              nu nog hopen dat er geen leveringsproblemen zijn omtrent verwarmde zetels…

                              #18278466
                              VAN BELLE Jean Marc
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 April 2015

                                Junior Members hebben meestal minder geduld dan Senior Members (ook al ben ik hier ‘Newbie’ omdat ik dit forum nog niet kende, ik heb al zo’n ruime 1.500.000 km met vooral camionettes gereden)… Je zult ervan genieten, van je nieuwe camionette. Sinds ik in 2012 de nieuwe Trafic ECO2 kocht, zijn dat verdomd goeie en goedkope camioinettes geworden die het rijden weer tot een waar plezier maken (voor mij al boven het niveau van een gewone personenwagen door het hoge zitten en het verre zicht in bijv. files boven ‘kleinere’ auto’s.

                                Enige dat verminderde met de jaren, zijn de grotere steunbalken opzij aan de voorruiten, die voor een blinde hoek zorgen (fietsers), maar misschien moet ik weer meer leren mijn hoofd zelf draaien en driedubbel kijken (zijdelingse ongevallen komen in het algemeen meer voor, bij camionettes zijn echter intussen procentueel minder ongevallen dan met personenwagens).

                                Hou ons op de hoogte in juni Johny0503 met het antwoord (niet alleen vragen stellen dus).

                                #18278467
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Verbruik Vivaro / Traffic.
                                  Enige wat ik weet is dat de Vivaro / Traffic van de eerste lichting met de 2.5CDTi /dci140 motor en 6bak, makkelijk 1op15 wil rijden.

                                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                  #18278468
                                  VAN BELLE Jean Marc
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 April 2015

                                    Voor Nederlandse gegevens: hieronder deel ik ook jullie opgave 100 / aantal liter voor x op y.

                                    De Vivaro Trafic 2.5 CDTI had fabrieksopgave qua verbruik zo’n 7,2 liter. Als je met de tool op http://brandstofverbruik.be/editorial/be/component/tags/tag/174-verbruik-omrekenen” onclick=”window.open(this.href);return false; rekent, dan komt dit op 190 gram (200 stadsverkeer; baanverkeer minder). Is 1:13,9
                                    De Vivaro Trafic 2012 ECO 2 2.0/1.9 liter had als fabrieksopgave 6,7 liter. Via http://brandstofverbruik.be/editorial/be/component/tags/tag/174-verbruik-omrekenen” onclick=”window.open(this.href);return false; stemt dit overeen met de fabrieksopgave of de roze kaart van inschrijving van 180 gram per kilometer. Deze was de eerste die ook al niets meer verbruikte als je gas loslaat, de oudere modellen bleven ‘ralanti’ draaien (vertraagd). Is 1:14,9 of 1:15 zoals jij hierboven stelt (werkelijk).
                                    De Vivaro Trafic 2014/215 ECO 3 duikt als eerste onder de 6 liter fabrieksopgave. Via http://brandstofverbruik.be/editorial/be/component/tags/tag/174-verbruik-omrekenen” onclick=”window.open(this.href);return false; reken ik nu de fabrieksopgave om van 155 tot 160 gram en dat is 5,85 tot 6 liter per 100 km. Is 1:17 of 1:16,7. In de testrit die ik al deed met de 140 PK versie met dubbele bank (Mixto), kwam ik in het rijden van zo’n ruime 100 km naar Zaventem à 90 km/h op minder dan 5 liter per 100 km uit = 1/20 (rekent uit het hoofd)! In terugkeer wou ik die vriendin van de luchthaven sneller thuis brengen, en na nog 100 km dus ruim 300 km in totaal met controletankbeurt (boordcomputer mag je niet altijd geloven, maar bij mijn Renault is dat ‘verschrikkelijk’ precies in tegenstelling tot mijn geteste BMW’s en Mercedessen die positievere boordcomputercijfers geven dan bij tankbeurten ‘plain’vol = typische Vlaamse ‘versterkingswoordjes’, kleuren ons vocabularium) kwam ik effectief terug op 5,1 liter/100 km gemiddeld uit = 1/19,6.

                                    Hoop dat dit ook waar is voor mijn single turbo Vivaro eind dit jaar… (met mijn rijstijl! Toen ik de parkwachter in Bulgarije met mijn Trafic door Sofija liet rijden, kwam die meteen aan een gemiddeld verbruik boven de 9 liter uit = 1 op 11,1 alstublieft, en de bandenslijtage + remslijtage was meteen ook 10voudig van het mijne, waarna ik besloot toch geen bier te drinken maar zelf met mijn wagen terug te rijden en hem te tonen hoe ik aan mijn extreem lage onderhoudskosten kom bij Renault Trafic en straks ook hopelijk Opel Vivaro).

                                    Op de website http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandstofverbruik” onclick=”window.open(this.href);return false; vind je een link naar de zogezegd echte verbruikscijfers. Mijn verbruik kun je continu opvolgen op https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/677524.html” onclick=”window.open(this.href);return false; met hoogtes en vooral… laagtes!

                                    #18278469
                                    Autodelta
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 April 2015

                                      Ik heb mij aangemeld om dit topic in de gaten te houden, sinds 2006 2 Vivaro’s versleten een 100PK CDTI en een 115 PK CDTI uit 2010

                                      Van de laatste heb ik twee weken geleden afscheid moeten nemen

                                      Bij mijn werkgever hebben we nu sinds een week of twee een 10 tal tijdelijke Vivaro’s B’s H1L2 de meeste met 90 PK en sommige met 115 PK als voorloop auto.
                                      Op al deze Vivaro’s zitten Led lampen, Begin Juli is de verwachte levering van 14 nieuwe Vivaro’s 120 PK biturbo’tjes met start stop.

                                      Vandaag zag ik voor het eerst een Vivaro zonder Led verlichting, ik zou het wel jammer vinden als het niet geleverd kan worden.


                                      @Jean
                                      Marc bij mijn eerste Vivaro kreeg ik er ook meer dan 90 Liter in maar als de auto recht stond liep de diesel uit de overloop op de grond.

                                      De nieuwe heeft inderdaad een 80 liter tank, er kan heel zuinig mee gereden worden, (achter een vracht auto met 82 km/h hangen)
                                      Heb nu 2500 km met een nieuwe gereden, onder de 100km/h is hij zuiniger maar niet bij 130. wat ik veel al rij.

                                      #18278470
                                      VAN BELLE Jean Marc
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 April 2015

                                        Dank je autodelta, dit is het bericht dat ik wou lezen hier. Van die ‘tanks’ ontdekte ik in Roemenië van een douanier aan de grens met Moldavië/Ukraïne (ik mocht niet binnen met mijn Trafic omdat op het verzekeringspapier die landen geschrapt waren met een kruisje, wist ik niet) dat ook de Dacia tanks blijkbaar zo zijn: als je met je chauffeurskant hoger staat kan er bij zijn Dacia 75 liter ipv 45 in (hij tankt zo altijd in Moldavië en er ligt bij dat tankstation een ‘treinbiel’ = zo’n grote houten lange balk om speciaal daar zo op te rijden, spotgoedkoop), en ik ontdekte dit nadat ik Lukoil er attent op maakte dat pomp 4 in Izegem ‘foute’ cijfers gaf en maar 80 liter aanrekende ipv 90 liter. Ze overtuigden mij dat dit niet kon en ik draaide mijn wagen om en leerde zo tot de nok te vullen en aan 90 liter kreeg ik er zo op een moment nog 23 liter extra in tot 113 liter! Sindsdien tank ik altijd daar en kwam ik zo aan die extra record cijfers.

                                        Bij mijn weten waren echter de tanks ook bij Renault dezelfde als bij de Vivaro. Enkel Mercedes Vito heeft een optie voor grotere dieseltanks.

                                        Benieuwd hoe het met de nieuwe gaat maar we houden dus elkaar op de hoogte. Dat van die LED’s lijkt nog steeds ernstiger dan ze willen toegeven, als je zelfs naar de nieuwe configurator online gaat, kun je niet eens de LED’s meer bestellen als optie, dus het is wel serieus. Bij Renault weet ik niet (moet ik ook nog eens nazien, maar ik heb maar 25 à 26 uren op een dag die ik kan maken). In elk geval heel bedankt, mag ik je aanraden dat jullie de tankbeurten ook ingeven op die Duitse of die Nederlandse website voor andere gebruikers? Op die Duitse website kun je ook je rijstijl aangeven, zodat je het heel mooi ziet. Gisteren voor het eerst met een grote paardentrailer gereden (pony gaan halen voor dochter van een vriendin in Zeeland) en dan ging mijn verbruik ook meteen naar tot zelfs boven 10 liter! Ik vrees trouwens dat mijn nieuwe 90 PK die trailer niet zo best zal kunnen trekken, maar dat is toch maar uitzonderlijk, dus daarvoor verander ik mijn keuze niet (1500 EUR voor 120 PK ECOflex ipv 90 PK, lijkt mij niet verantwoord noch recupereerbaar tijdens het rijden, integendeel, twinturbo problemen kun je net niet hebben met hogere oliedrukken om dat vermogen vrij te maken; die 1500 EUR zal in dit geval niet alleen de chipset zijn zoals tussen 120 en 140 PK of tussen de varianten van de Vito’s die wel gewoon een andere elektronische IC op dezelfde motor hebben meestal; binnen de Renault motor voortractie en de Mercedesmotoren achtertractie natuurlijk).

                                        #18278471
                                        VAN BELLE Jean Marc
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 April 2015

                                          Addendum leveringstermijn LED’s voor autodelta: Net binnengesprongen bij Opel verdeler: Bestelcode 26 betekent dat die nog steeds wijzigbaar is voor mij, maar verrassend nieuws: de leverdatum stond eigenlijk op augustus door het leveringsprobleem van de LED’s en is versprongen naar mijn verjaardag 26 juni 2015. Dus misschien zit er toch beterschap in de levering van de LED’s weer. Let wel: dit kan altijd wijzigen en is pas echt betrouwbaar bij de code waarin je NIET meer kunt veranderen aan de bestelling. Kreeg dus het advies om te kijken of ik zeker ben van mijn bestelbon nu (twijfel deur aan linkerkant en… erger: lengte L1 of L2 omwille van mijn vraag in het forum over… mogelijkheid tot surfplank onder de nieuwe passagiersbank, jawel). Weet jij de juiste afmetingen breedte X hoogte voor die luiken in 2 fasen (zo gaat L1 in fase helemaal open en verbod op passagier erboven tot 3,75 meter voor L1 = standaard lengte en tot 4,15 meter voor de L2 = verlengde versie).

                                          #18278472
                                          Autodelta
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 April 2015

                                            Jean Marc, de nieuwe 1.6 90 PK zal je niet tegenvallen, ik rijd er nu twee weken mee, was de 2.0 115 PK gewend
                                            de motor heeft vanaf een 1500 rpm een behoorlijk hoog koppel. en je kan er gewoon vlot mee rijden. Met de Eco knop ingeschakeld is hij loom overigens.
                                            Ik heb vorige week de teller al op 172 KM/H gehad in Duitsland met 3250 rpm gps 170 :D en dat met minimaal 500 KG belading.
                                            Hij rijd vlotter dan de oude Vivaro met 100 PK 1.9 CDTI motor.

                                            Bij ons op de zaak wilden ze de uitvoering met laagste TCO en dat is op papier de 120 PK Biturbo.
                                            Ze worden voor 3 of 4 jaar geleased.

                                            Maar goed nieuws over de Led lampen dus.
                                            Op de Nederlandse Opel site als je daar een auto samensteld bij de Edition uitvoering staat er nog steeds LED dagrijverlichting (T7E)
                                            Als standaard geleverde optie.

                                            #18278473
                                            johnny0503
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 March 2015

                                              Ik krijg de mijne eerste week juni….met led lichten!! Veel zagen helpt dus echt wel…..

                                              #18278474
                                              VAN BELLE Jean Marc
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                22 April 2015

                                                Dikke proficiat, Johnny0503: Net vandaag werd ook de officiële bestelbon van mijn werkgever met de definitieve opties doorgegeven en daar ook Engeland de komende vijf jaar wellicht zal aangedaan moeten worden, komt er bovendien een linker deur in en mijn werkgever voorzag nog wat extra opties en wij samen hopen dat deze wagen tot 500.000 km zal bollen.

                                                Ik som de opties even op om jullie te doen verwateren:
                                                L2H1 Sportive maar met lichtste motor MT 6 1.6 Diesel Euro 5 Start/Stop (zoals Johny hierboven zegt, even zuinig aan 90 km/h maar bij het optrekken en erboven iets minder zuinig 160 gram ipv 155 gram). Van de motor zullen jullie niet verwateren, eerder verdieselen, denk ik.
                                                Midnight Black metaal kleur met Connect Black zetels
                                                SBT Automatische koplampen en regensensor
                                                AJS Donker getinte ramen
                                                AVT Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening met handenvrij systeem voor open/sluiten van de deuren (kaart)
                                                J1U Achterklep met ruit
                                                AYV FlexCargo scheidingswand met doorlaadklep en raam
                                                B68 Houten vloer met kunststof toplaag in laadruime
                                                Schuifdeur zonder raam rechts + schuifdeur zonder raam links
                                                Elektronic Climate Controle (ECC)
                                                Houtenz ijwandbescherming op volledige hoogte
                                                Standkachel (voor winters in Bulgarije of voor als je onderweg in panne valt, had ik op mijn initiële Vito ook)
                                                Extra sleutel
                                                Connector voor ombouwingen, 6 polen + Krachtafnemer op motor (PTO) voor eventuele uitbouw later camionette of bij doorverkoop
                                                Stalen reservewiel
                                                Centrale deurvergrendeling met deadlocks (zoals driedubbele sluitingen)
                                                Flexdock voor Smartphone
                                                Trekhaak met TSA
                                                Navigation Pack NAV50 (NAV80 nog niet beschikbaar)

                                                Normaal ben ik niet zo’n autofan, maar nu voelt het toch echt anders, zeker omdat ik zoveel inspraak had en zoveel mocht opzoeken en vergelijken…

                                                #18278475
                                                Autodelta
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 April 2015

                                                  Zeer rijk uitgeruste Vivaro Jean Marc
                                                  De mijne is rond 15 April besteld en zal rond die tijd van de band rollen.
                                                  Heb aleen geen CC en geen stand kachel

                                                  De Nav50 heb ik er nu ook in zitten werkt erg goed, een nadeeltje er zit geen TMC op.
                                                  soms is dat wel handig.

                                                  #18278476
                                                  VAN BELLE Jean Marc
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    22 April 2015

                                                    Nav50 heeft ook geen mogelijkheid tot bekijken van videoclips en foto’s terwijl je stil staat, maar misschien krijg ik die PC toch wel opgeboot in Windows CE om er mee te doen wat ik wil… Weet niet of ik het ga proberen, want eigenlijk hebben we toch die speciale bureauzetel naast ons hé? TMC had ik nu bij TomTom maar die blijkt af en toe uit te vallen (kabeltje versleten van gebruik?) Ga wellicht ook moeten Oost Europa apart bijbetalen een keer ik die NAV50 heb.

                                                    Maar zeer rijk uitgerust voor een lang niet zo rijke prijs als Mercedes Vito, want daar swingen de opties echt de pan uit.

                                                    Jij en ik zullen echt genieten de komende vijf jaren van deze leasingwagens…

                                                    #18278477
                                                    Autodelta
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 April 2015

                                                      Net even gekeken Bulgarije staat gewoon er tussen kan je zo naar navigeren. en geen extra kaart te kopen.

                                                      Het mooie van de Vito’s is dat de 1.6 Motor en ophanging zo bij Renault vandaan komen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.