Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › oil catchtank
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2015 om 19:02 #17271106
Hallo,
Ik heb enkele vragen in verband met een oil catchtank.
Naar waar moeten die 2 slangen die op het kleppendeksel zitten,1 dikke en 1 dunne slang.
En wat gebeurt er met de gasklep naar waar die slangen naar toe lopen, worden deze toe gedaan.
En op de oil catchtank zitten 2 aansluitingen naar waar moeten die?
Misschien weten jullie iets meer of bestaat er ergens een schema of foto’s voor een c20xe.
Alvast bedankt hoor.Gr Andy
18 maart 2015 om 19:16 #18278375die dikke daar zet je de catchcan tussen.
de dunne moet je gewoon zo laten, en eigenlijk de nippel waar deze op zit aangesloten op je spruitstuk een beetje opboren.
er zit nu een gat van 0.3 mm en moet ongeveer 2 mm worden. even boren dus.
Hierdoor word de carter ventilatie stukken beter.18 maart 2015 om 19:42 #18278376Dus die dikke die op mijn gasklep zit mag ik dan gewoon afblokken en die dikke aansluiting op mijn kleppendeksel moet dus naar de oil catchtank en die dunne mag ik laten zoals het is.
Maar er zitten toch 2 aansluitingen op zo een catchtank, 1 aansluiting voor die dikke slang maar naar waar moet die andere aansluiting dan naar toegaan http://www.ebay.de/itm/Olsammler-Olcatchtank-Oltank-Opel-Corsa-Kadett-Calibra-16V-Turbo-C20Let-C20Xe-/251047974303?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73a0159f” onclick=”window.open(this.href);return false;18 maart 2015 om 19:58 #18278373nee je moet door lussen dus eerst van het kleppendeksel naar de can, en dan van de can naar de gasklep.
De gasklep zorgt dan voor de zuigende werking.
En hij zuigt dan uit je kleppendeksel.18 maart 2015 om 19:58 #18278374hij meot tussen de dikken in!
18 maart 2015 om 21:06 #18278377@corsabc20xe wrote:
die dikke daar zet je de catchcan tussen.
de dunne moet je gewoon zo laten, en eigenlijk de nippel waar deze op zit aangesloten op je spruitstuk een beetje opboren.
er zit nu een gat van 0.3 mm en moet ongeveer 2 mm worden. even boren dus.
Hierdoor word de carter ventilatie stukken beter.2 mm is erg groot, gaat ie snel van stationair lopen :shock:
18 maart 2015 om 21:50 #18278378Had ik geen last van. Maar naar 1 of 1.5 is al een hele verbetering
19 maart 2015 om 07:13 #18278379Je kan ook vanaf die dikke op je deksel naar je cathtank en die andere aansluiting op je tank een filtertje zetten. En de dikke aansluiting op je gasklep afdoppen. Krijg je helemaal geen zooi je inlaat in. Alleen met apk ff aansluiten op de manier zoals eerder gezegt.
19 maart 2015 om 11:55 #18278380Dus die dikke slang rechtstreeks van mijn kleppendeksel naar de oil catchtank en mijn gasklep afdoppen. Dat is geen probleem dat versta ik maar op mijn tankje staat er al een filter op de bovenkant en dan nog 1 aansluiting om ergens een slang op aan te sluiten of mag ik die gewoon ook afdoppen?
Hier een link van de foto
http://www.ebay.de/itm/Olsammler-Olcatchtank-Oltank-Opel-Corsa-Kadett-Calibra-16V-Turbo-C20Let-C20Xe-/251047974303?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73a0159f” onclick=”window.open(this.href);return false;19 maart 2015 om 12:20 #18278381Ja als je het zo wil dan moet je de 2e aansluiting idd afdoppen. En de gasklep ook.
19 maart 2015 om 12:40 #18278382Oke, bedankt iedereen voor de hulp.
Gr Andy -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.