Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b gsi x16xe loopt slecht stationair
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2015 om 23:42 #17271083
hallo,
alweer heb ik problemen met mijn corsa (x16xe) hij heeft een tijdje goed gelopen maar sinds kort lijkt het of hij aventoe op 3 pitten loopt/overslaat hij ploft dus ook een beetje uit de uitlaat.
zodra ik het gas in duw is het weg. ook bokt (danst) en houd hij in onder de 3 duizend toeren daarboven gaat ie als een banaan.
zal morgen even een filmpje posten.wat ik al heb gedaan:
bobine vervangen
bougies
egr +- 5 maanden geleden
pakking van het inlaatspruitstuk.ben echt ten einde raad hij heeft eigelijk altijd al niet mooi stationair gelopen maar dit is wel het toppunt het stuur en de koets van de wagen trilt behoorlijk mee hoor de nummerplaat op me kofferbak ook echt hard trillen.
wie heeft er nog suggesties of tips?
groeten,
Rick
17 maart 2015 om 00:29 #18278094nokkenaspositiesensor, kurkaspositiesensor of lambda sonde(niet origineel of universele) bij dit laatste schijnen niet goed te zijn voor je motor…
17 maart 2015 om 06:58 #18278095Sproei je bougiekabels eens nat en kijk of het gaat vonken. Meestal is dit soort overslaan iets in de ontsteking. Dus slechte bobine (ook nieuw hoeft niet perse goed te zijn). Bougies (Verkeerde geplaatst kan ook) of bougiekabels (Poreus scheurtjes enz).
17 maart 2015 om 09:47 #18278096@Haasje17 wrote:
Sproei je bougiekabels eens nat en kijk of het gaat vonken. Meestal is dit soort overslaan iets in de ontsteking. Dus slechte bobine (ook nieuw hoeft niet perse goed te zijn). Bougies (Verkeerde geplaatst kan ook) of bougiekabels (Poreus scheurtjes enz).
Dit gaat bij een x16xe niet aangezien de bougiekabels het gat waar je ze op de bougie aansluit afsluit zodat er geen vocht in kan
17 maart 2015 om 12:25 #18278097@bart-gsi wrote:
@Haasje17 wrote:
Sproei je bougiekabels eens nat en kijk of het gaat vonken. Meestal is dit soort overslaan iets in de ontsteking. Dus slechte bobine (ook nieuw hoeft niet perse goed te zijn). Bougies (Verkeerde geplaatst kan ook) of bougiekabels (Poreus scheurtjes enz).
Dit gaat bij een x16xe niet aangezien de bougiekabels het gat waar je ze op de bougie aansluit afsluit zodat er geen vocht in kan
Waarom zou je niet over de kabels kenen sproeien dan?
17 maart 2015 om 13:04 #18278098@Haasje17 wrote:
Waarom zou je niet over de kabels kenen sproeien dan?
omdat de bougie connector van de bougiekabels in de cilinderkop zit en het gat dus afsluit zodat er geen vocht in komt..
kijk maar…niet op de rode pijlen letten.. heb deze foto van google geplukt..
als je zoals je typt wilt kijken voor scheurtjes kan dat wel overgens.. my bad…
18 maart 2015 om 13:51 #18278099heb de bougies eruit gedraait, en het lijkt erop dat cilinder 2 vanaf de distributie kant het probleem is pik zwart, ik ga morgen een compressie test laten doen ben er bang voor dat ik motorschade heb of last van een klevende uitlaat klep bougie vonkt gewoon dus lijkt iets met de compressie of ergens een lek bij de inlaat heb hem vandaag ook laten uitlezen met de opcom maar komt niks uit.
iemand nog ideen waar ik verder nog naar zou moeten kijken?
18 maart 2015 om 14:09 #18278100Verbruikt/stookt het blokje ook olie?? Anders zou je kunnen kijken voor de kleppenseals en de kleppen… En anders de compressieringen en oliekeerringen om de zuigers
18 maart 2015 om 15:04 #18278101olie verbruikt hij haast niet ook al heeft ie 215.000 gelopen ongeveer 7/10 duizend de liter dus zeker geen olieboot (geen blauwe wolken uit de uitlaat), die slang tussen de inlaat en het gasklephuis scheuren die vaak ?daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.
hierbij et beloofte filmpje: https://youtu.be/6Nl7onnd2rk
18 maart 2015 om 16:43 #18278102@bart-gsi wrote:
@Haasje17 wrote:
Waarom zou je niet over de kabels kenen sproeien dan?
omdat de bougie connector van de bougiekabels in de cilinderkop zit en het gat dus afsluit zodat er geen vocht in komt..
kijk maar…niet op de rode pijlen letten.. heb deze foto van google geplukt..
als je zoals je typt wilt kijken voor scheurtjes kan dat wel overgens.. my bad…
Dat zijn ook niet de kabels… maargoed. Zwart kan ook door zwakke of geen vonk komen.
18 maart 2015 om 18:26 #18278103ik zal morgen vroeg de bobine even wisselen heb toevallig nog een reserve liggen en heb nog een setje bougies dus zal die van de 2de cilinder even wisselen trek ook de inlaat er weer ff af, weet iemand met hoeveel nm je die bouten moet vast draaien met de moment sleutel?
groeten rick
18 maart 2015 om 18:43 #18278104Wissel dan ook de kabel met een van de andere als het probleem zich dan verplaatst ligt het aan de bougiekabel.
18 maart 2015 om 18:53 #18278105zal ik doen, hopen dat et ergens daar zit want valt echt niet vansoenlijk mee te rijden zo.
fijne avond!
gr rick
19 maart 2015 om 18:02 #18278106ben vandaag bij de garage geweest compressie was goed, kreeg toen een tip om een andere bovenste inlaat erop te schroeven, ben naar de sloop geweest en een bovenste deel kunnen scoren, hij loopt weer perfect rustig stationair! heb ze naast mekaar gehouden en tot mijn verbazing was hij krom waardoor cilinder 2 niet goed afsloot denk dat ie keer gevallen is ofzo.
maar het rijd weer!
bedankt iedereen voor de reacties! topic mag wat mij betreft dicht.
Groeten rickert.
19 maart 2015 om 18:04 #18278107Ok.. Die had ik niet verwacht.. Maar goed dat je corsa weer goed rijdt..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.