Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › meriva na 150km gereden div foutcodes.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2015 om 13:40 #17270946
Na mn rit naar het rdw die probleemloos ging.
gister in eens na 150km geen vermogen meer en direct in noodloop.Uitgelezen en kom de volgende codes tegen.
p0033 (wastegate die open blijft staan.)
p0095 (boost air temp sensor to high value)
p0100 (mass airflow sensor low temp input)
p0300 (random misfire)
p0304 (cil4 misfire (merk je ook duidelijk)
ik weet wat de codes in houden.
heeft iemand dit eerder gehad?
Dit setje fouten zeg maar.
En zoja waar moet ik aan gaam denken?
Beginnen met de bobiene en bougies
Of elders? Hoor graag van jullie.8 maart 2015 om 13:43 #18277080Begin maar eens te kijken na wat voor staat die zijn ja.
8 maart 2015 om 13:50 #18277081die van je lucht massa meter kan een samenhang zijn met die misfire.. dus check in ieders geval je bobine en bougiekabels op de werking en de staat ervan en je waste gate ook op de werking en staat ervan… en reset je ECU kijken of de meeste codes terug komen of weg blijven
9 maart 2015 om 17:29 #18277082Vandaag nieuwe bougies en bobine geplaatst.
misfires zijn weg.
Maar vind dat hij nog steeds niet lekker stationair loopt.
Als ik de auto start en hij gewoon stationair loopt voel ik een duidelijke schommeling in de auto.
Dit is ook zichtbaar als de kap open is.
net of hij dieseld.Tevens hoor ik als ik rijd en de boel goed warm is en hem door trek en schakel de recirculatie klep duidelijk werken.
Is dit normaal dat je deze zo duidelijk hoord.
(hoor dit duidelijk in de auto)
Zit overigens geen dumpvalve in.Auto trekt verders wel goed op etc.
(Tot zo ver ik kan oordelen)
En tot nu toe geen foutmeldingen.Iemand een idee?
9 maart 2015 om 17:33 #18277083Ik denkdat dat betrekking heeft op de foutcode van je wastegate op je turbo.. Kijk eens of je die kunt reinigen en/of vervangen als dat nodig is.. Maar die recirculatie/EGR kan zijn dat je egr storing geeft of niet werkt.. Ook als deze schoon is..
9 maart 2015 om 17:35 #18277084Z16let heeft helaas geen Egr.
En daarbij lijkt nu alles goed.
op het gehobbel van het motorblok na.Ik heb ook nog een corsa 1.4 (Z14xe)
Dat draaid netjes en schommeld ook niet zo.Die wastegate etc maak ik me geen zorgen over.
die komem zo van zelf aan de beurt.
meer het idelen en daardoor het schommelen Van het motor blok.
lijkt me gewoon niet gezond.9 maart 2015 om 17:37 #18277085@Nessuno wrote:
Z16let heeft helaas geen Egr.
Aahh ok leer ik iets nieuws.. Maar wat is dan de werking van de recirculatie?? Bij mij is het een egr dus als dit anders is heb ik daar geen kennis van…
9 maart 2015 om 17:41 #18277086Ipv een blow of valve hebben de meeste autos een recirculatie klep.
ipv pssssst naar de buitenlucht.
gooit hij het terug het systeem in.9 maart 2015 om 17:50 #18277087Misschien dat je dat kunt maken met een dumbvalve die het dus de buitenlucht in gooit.. Lijkt me een no brainer tenzij je dat niet wilt
9 maart 2015 om 17:58 #18277088Ik wil eerst dat hij goed loopt en er geen problemen meer zijn.
Een dumpvalve en decat en 60 of 70mm uitlaat systeem komen vanzelf aan bod Als de tijd daar is.
Het beestje moet nu eerst de nodige tlc krijgen.
En daar ben ik nu mee bezig.
Maar aangezien mijn uurloon 0 is en dat van de garage 80€ per uur is en hier aardig wat mensen met goede kennis zitten. Loont het om het hier te vragen en zo kleine problemen op te lossen.Het scheeld zomaar een paar 100 euro aan arbeidsloon.
Nu ben ik niet gierig maar waarom uitbesteden als je het zelf kan doen.Het geld wat ik overhou stop ik dan weer aan onderhoud of andere upgrades in mijn auto.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.