Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa wil ineens niet meer starten.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2015 om 20:13 #17270717
Hallo,
Ik heb een Corsa B x1.4xe 16v die sinds vanmiddag niet meer wil starten. Zaterdagavond laten staan omdat ik geen benzine meer had, vanmiddag de benzine bijgevuld met een jerrycan, en gelijk een litertje olie erin gekiept. Geprobeert te starten maar dat doet hij niet. Je hoort de startmotor draaien maar hij wil niet starten. Ik heb weleens eerder (afgelopen zomer) zo weinig benzine gehad dat de auto na parkeren zelf uitviel, maar toen de benzine bijgevuld en hij deed het weer. Iemand zei tegen mij dat het misschien de BDP Sensor is, maar kan ik ergens aan zien of dat hij kapot is, dashboardlampje bijvoorbeeld? Voor ik dingen ga vervangen, die het niet blijken te zijn wou ik vragen of jullie misschien ideeën hadden, aangezien een beetje een fatsoenlijke BDP sensor vrij prijzig is. Kunnen het ook de bougies of bougiekabels zijn, bougies zijn al een tijdje niet vervangen, heb alleen geen kans gehad om ze te controleren aangezien de auto niet voor de deur staat, en ik toevallig vrijdag het gereedschapstasje eruit had gehaald voor een andere auto.
Ik heb een filmpje van het geluid gemaakt, maar echt goed hoor je het jammer genoeg niet.
https://www.youtube.com/watch?v=aFAST75QvUk23 februari 2015 om 20:18 #18275375volgens wat ik zie in het filmpje.. een keer je accu opladen… zodat je startmotor wat meer “juice” krijgt… en je kan de paperclip methode bij die b corsatjes uitvoeren…
bij je zekeringenkastje heb je een diagnose stekker..
verbind punt A met punt B zet dan je contact aan en tel het aantal keer dat je motormanagementlampje gaat knipperen..
1 – 2 = 12
iedere code doet hij 3 keer herhalen..
code 12 is niks bijzonders.. daarmee geeft hij aan dat je motor niet draait..
als je de codes hebt dan kunnen de meeste je hier verder helpen met het probleem en het ontcijferen van de code23 februari 2015 om 20:21 #18275376als je die helemaal leeg gereden heb zul je sowiezo een tijdje volgas moet starten en dat duurt een tijdje
(volgas zodat de benzine zich naar voren kan zuigen)
v23 februari 2015 om 20:25 #18275377@Corsaliefhebber wrote:
als je die helemaal leeg gereden heb zul je sowiezo een tijdje volgas moet starten en dat duurt een tijdje
(volgas zodat de benzine zich naar voren kan zuigen)
vbij de B corsas gaat de benzinepomp zowiezo al werken als je je contact aan zet.. dus de benzine bereikt de voorzijde van de auto wel… alleen als je je tank helemaal leeg rijdt kun je je benzinepomp naar de klote helpen omdat de benzine die door de pomp gaat ook tevens de pomp smeert…
23 februari 2015 om 20:50 #18275378@bart-gsi wrote:
volgens wat ik zie in het filmpje.. een keer je accu opladen… zodat je startmotor wat meer “juice” krijgt… en je kan de paperclip methode bij die b corsatjes uitvoeren…
bij je zekeringenkastje heb je een diagnose stekker..
verbind punt A met punt B zet dan je contact aan en tel het aantal keer dat je motormanagementlampje gaat knipperen..
1 – 2 = 12
iedere code doet hij 3 keer herhalen..
code 12 is niks bijzonders.. daarmee geeft hij aan dat je motor niet draait..
als je de codes hebt dan kunnen de meeste je hier verder helpen met het probleem en het ontcijferen van de codeZal ik morgen eens proberen dan, hopen dat het lukt. Geeft hij het dan ook aan als bijv. de bougies kapot zijn, of zal ik voor de zekerheid een setje nieuwe bougies meenemen en die erin draaien?
23 februari 2015 om 20:57 #18275379@CorsaB96 wrote:
@bart-gsi wrote:
volgens wat ik zie in het filmpje.. een keer je accu opladen… zodat je startmotor wat meer “juice” krijgt… en je kan de paperclip methode bij die b corsatjes uitvoeren…
bij je zekeringenkastje heb je een diagnose stekker..
verbind punt A met punt B zet dan je contact aan en tel het aantal keer dat je motormanagementlampje gaat knipperen..
1 – 2 = 12
iedere code doet hij 3 keer herhalen..
code 12 is niks bijzonders.. daarmee geeft hij aan dat je motor niet draait..
als je de codes hebt dan kunnen de meeste je hier verder helpen met het probleem en het ontcijferen van de codeZal ik morgen eens proberen dan, hopen dat het lukt. Geeft hij het dan ook aan als bijv. de bougies kapot zijn, of zal ik voor de zekerheid een setje nieuwe bougies meenemen en die erin draaien?
bougies geeft hij niet aan.. omdat een bougie geen sensor soort betreft.. maar bijvoorbeeld nokkenaspositiesensor en MAP sensor etc… of dat je injectoren niet werken of iets een te hoge of te lage spanning heeft.. dat zul je bijvoorbeeld krijgen.. maar als je corsa een week geleden nog gedraaid heeft op de huidige bougies zou ik er niet echt van uit gaan… maar de bougies vervangen kan altijd nog.. als een bougie niet meer werkt zullen ze 1 voor 1 uit gaan en niet alle 4 tegelijk zelfde met je bougie kabels.. of je moet echt een dag met murphy`s law hebben…
23 februari 2015 om 21:03 #18275380als het goed is heb jij deze diagnosestekker
en hier onder het lijstje met codes.. kun je deze pagina op je mobiel meenemen en bij je auto terplekken de codes bekijken en ontcijferen…
Code: Item:
Fault:12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
16 Knock signal circuit n/a
18 Knock control processor n/a
19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal
21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage
24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
25 Injector valve Low voltage
28 Fuel pump relay contacts Contact problem
29 Fuel pump relay Low voltage
32 Fuel pump relay High voltage
33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control
41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a
49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts)
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure
52 Secondary air pump relay Low voltage
53 Secondary air pump relay High voltage
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage
61 Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
62 Fuel tank vent valve (FTVV) High voltage
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage
72 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage
76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous
81 Injector valve High voltage
83 Immobiliser No or wrong code
84 Immobiliser No signal
85 Immobiliser Wrong signal
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
93 Quad drive module (in ECU) n/a23 februari 2015 om 21:16 #18275381@bart-gsi wrote:
als het goed is heb jij deze diagnosestekker
en hier onder het lijstje met codes.. kun je deze pagina op je mobiel meenemen en bij je auto terplekken de codes bekijken en ontcijferen…
Code: Item:
Fault:12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
16 Knock signal circuit n/a
18 Knock control processor n/a
19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal
21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage
24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
25 Injector valve Low voltage
28 Fuel pump relay contacts Contact problem
29 Fuel pump relay Low voltage
32 Fuel pump relay High voltage
33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control
41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a
49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts)
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure
52 Secondary air pump relay Low voltage
53 Secondary air pump relay High voltage
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage
61 Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
62 Fuel tank vent valve (FTVV) High voltage
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage
72 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage
76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous
81 Injector valve High voltage
83 Immobiliser No or wrong code
84 Immobiliser No signal
85 Immobiliser Wrong signal
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
93 Quad drive module (in ECU) n/aBedankt voor het lijstje, die was ik al aan het zoeken. Stel dat de immobiliser geen signaal geeft (84) knippert hij dus eerst 8 keer achter elkaar, korte pauze, 4 keer achter elkaar, lange pauze en dan herhaalt hij die code nog 2 keer, of gaat hij eerst door met (misschien) de volgende code?
23 februari 2015 om 21:20 #18275382@CorsaB96 wrote:
@bart-gsi wrote:
als het goed is heb jij deze diagnosestekker
en hier onder het lijstje met codes.. kun je deze pagina op je mobiel meenemen en bij je auto terplekken de codes bekijken en ontcijferen…
Code: Item:
Fault:12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
16 Knock signal circuit n/a
18 Knock control processor n/a
19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal
21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage
24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
25 Injector valve Low voltage
28 Fuel pump relay contacts Contact problem
29 Fuel pump relay Low voltage
32 Fuel pump relay High voltage
33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control
41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a
49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts)
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure
52 Secondary air pump relay Low voltage
53 Secondary air pump relay High voltage
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage
61 Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
62 Fuel tank vent valve (FTVV) High voltage
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage
72 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage
76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous
81 Injector valve High voltage
83 Immobiliser No or wrong code
84 Immobiliser No signal
85 Immobiliser Wrong signal
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
93 Quad drive module (in ECU) n/aBedankt voor het lijstje, die was ik al aan het zoeken. Stel dat de immobiliser geen signaal geeft (84) knippert hij dus eerst 8 keer achter elkaar, korte pauze, 4 keer achter elkaar, lange pauze en dan herhaalt hij die code nog 2 keer, of gaat hij eerst door met (misschien) de volgende code?
het eerste.. dus eerst de 8 korte pauze en dan 4 en dan lange pauze.. maar stel dat het dat is dan zou je startmotor het al niet doen… die zit daarop als start onderbreker… maar stel dat het na alles niet werkt.. probeer je auto eens aan te duwen.. als dat wel werkt dan kun je een deel van de problemen schrappen.. dan moet je alleen kijken naar het starten…
23 februari 2015 om 21:46 #18275383Distrie gebroken!! Hoor duidelijk geen Compressie.
Voor een lege accu zwakt het licht te weinig af.
Laat iemand maar eens starten terwijl jij in de oliedop kijkt of de nokkenas draaien gaat.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
23 februari 2015 om 21:49 #18275384@wim-v6 wrote:
Distrie gebroken!! Hoor duidelijk geen Compressie.
Voor een lege accu zwakt het licht te weinig af.
Laat iemand maar eens starten terwijl jij in de oliedop kijkt of de nokkenas draaien gaat.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
wim ik kan het misschien mis hebben maar als de distributieriem geknapt is, is het dan niet dat een zuiger tegen een openstaande klep aan komt en de motor vast staat??
23 februari 2015 om 22:05 #18275385Distributieriem is de eerste riem die je ziet links als je de motorkap opent toch, of zit die in dat zwarte huisje aan je cilinderkap vast? De riem die open ligt, en je dus gelijk ziet, is niet gebroken, daar heb ik nog aangezeten omdat ik dacht dat ik een scheur zag, maar dat was niks. Morgen ff naar huis laten slepen, vind het maar klote dat de auto ergens anders staat, en ik dus niet gelijk kan kijken als hier wat gezegt wordt. Daarna zal ik alles is nakijken wat hier gezegd wordt, hopen dat het gouden antwoord er tussen staat.
Wat denken jullie trouwens m.b.t. de BDP Sensor? Ik hoor dit namelijk meerdere keren bij anderen voorbij komen.
23 februari 2015 om 22:10 #18275386@CorsaB96 wrote:
Distributieriem is de eerste riem die je ziet links als je de motorkap opent toch, of zit die in dat zwarte huisje aan je cilinderkap vast? De riem die open ligt, en je dus gelijk ziet, is niet gebroken, daar heb ik nog aangezeten omdat ik dacht dat ik een scheur zag, maar dat was niks. Morgen ff naar huis laten slepen, vind het maar klote dat de auto ergens anders staat, en ik dus niet gelijk kan kijken als hier wat gezegt wordt. Daarna zal ik alles is nakijken wat hier gezegd wordt, hopen dat het gouden antwoord er tussen staat.
Wat denken jullie trouwens m.b.t. de BDP Sensor? Ik hoor dit namelijk meerdere keren bij anderen voorbij komen.
de distributieriem is altijd verpakt vanwegen veiligheids eisen.. dus die je bloot ziet is de multiriem en in de zwarte platic behuizing is je distributieriem
ik heb geen idee met het boven dode punt sensor dus daarvoor zou ik je graag willen adviseren dat aan wim te vragen :P hij is de wandelende opel handleiding van dit forum whaha
23 februari 2015 om 22:26 #18275387Idd geen compressie, als de riem eraf ligt 9 van de 10 keer dat je kromme kleppen hebt, motor slaat dan niet vast hij zal alleen bij omhoog gaan de klep(pen) raken(als die open staat)
Heeft dus niks met je krukas sensor(BDP sensor) te maken.
23 februari 2015 om 22:32 #18275388Maar geen compressie kan ook te maken hebben met lekke pakkingen, toch? Distributieriem lijkt me nog wel te vervangen (zelf dan). Maar kromme kleppen is iets duurder, denk ik, of valt dit wel mee, en eventueel zelf te doen?
23 februari 2015 om 22:41 #18275389@CorsaB96 wrote:
Maar geen compressie kan ook te maken hebben met lekke pakkingen, toch? Distributieriem lijkt me nog wel te vervangen (zelf dan). Maar kromme kleppen is iets duurder, denk ik, of valt dit wel mee, en eventueel zelf te doen?
distributie is al lastig.. i.v.m. gebrek aan werkruimte en gereedschap de motor moet op tijd gezet worden zodat alle tekens overeen komen..
de kleppen van de motor zitten in je cilinderkop.. als die krom zijn ben je toe aan een cilinderkop revisie.. of een complete motor revisie als je zuigers wat “littekens” hebben… maar ik wil niet te hard van stapel lopen aangezien je bij je filmpje had staan de je geluid kut was….24 februari 2015 om 14:16 #18275390Nokkenas beweegt gewoon nog, heb hem net uitgelezen met een stukje koperdraad en kreeg de code 36, welke voor de manifold air pressure sensor is. Tenminste hij ging 10 keer, korte pauze, 3 keer, korte pauze, 4 keer, korte pauze, 10 keer en toen herhaalde hij weer. Zorgt de MAP sensor dat hij niet meer kan starten?
24 februari 2015 om 15:16 #18275391Zou je nog een filmpje kunnen maken waar je motormanagement lampje van knippert? Want ik denk aan je aan je bericht te zien dat je 2 of meer codes hebt.. Aangezien het lijstje met foutcodes niet hoger gaat dan 90
En met de comments dat de distributie kapot is… Dat bedoel ik nou met niet te hard van stapel lopen… Meteen worst case scenario want niet aan de orde is.. Maargoed terug naar je probleem.. Of bekijk het nog een keer… Er zit een duidelijk langere pauze tussen 2 codes.. Pak anders een stuk papier en zet streepjes als je het lampje ziet knipperen… Want met je bericht hierboven kan ik je niet verder helpen omdat de code niet overeen komt met de lijst..o
24 februari 2015 om 15:57 #18275392Sorry, bedoelde 0340, de pauze is wel echt lang, en dan begint dezelfde code wee, en dat herhaald zich de hele tijd.
24 februari 2015 om 16:06 #18275393Ja zou ook denken code 34 van het lijstje.. Je zou kunnen kijken of die kapot is… Kost niet veel op de sloop.. Je kunt ze ook vinden in een astra F met een X16XEL
24 februari 2015 om 16:12 #18275394Ze zitten trouwens ook in een corsa b c14nz ze zitten in het midden boven aan je schutbord ( in de buurt van je inlaatspruitstuk)
24 februari 2015 om 16:29 #18275395Ik zie net via google een topic van dit forum in Astra F CC (X1.8XE), dat is in principe dezelfde motor als ik heb (X1.4XE) alleen een grotere motorinhoud, toch!? http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=47&t=189397. Hij krijgt ook 0340, op zijn op-com dan, alleen staat er bij hem een P voor, maar die kan ik natuurlijk niet zien met het aantal knipperende motormanagement lampjes. Is dat dan alsnog dezelfde fout, of zijn er ook foutcodes met een andere letter ervoor?
24 februari 2015 om 17:17 #1827539624 februari 2015 om 17:28 #18275397Zou toch is effe kijken hoe de distributie staat dan, motor klinkt echt niet fris met starten(geen compressie) kijken of alles nog op tijd staat is geen speciaal gereedschap voor nodig.
Alleen een gereedschap koffer met het nodige gereedschap, en torx doppen.
24 februari 2015 om 17:51 #18275398Code p0340 nokkenassensor kan heel goed door een van tijd staande riem kunnen komen.
Ga eerst maar eens de timing van de distrie controleren.
Hij klinkt echt als geen compressie namelijk.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.