Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Even voorstellen en vraag.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2015 om 13:22 #17270708
Hallo, van 3/2010 tot 6/2013 met een Astra gereden en van 6/2013 tot nu in het bezit van een Insignia. Betreft een 2.0 diesel Cosmo 190pk. Best wel tevreden met uitzondering van 2 minpuntjes: in lage toeren ontbreekt toch wat vermogen. Ik had er meer van verwacht. Een BMW 320 met 163 pk rijdt zeer vlot weg. Zowel van stilstand als op de snelweg.
Tweede minpuntje is dat mijn infotainment systeem geen verbinding maakt met mijn samsungs s3 of s5.Bij deze dan een vraagje: heb ik een speciale tool nodig om de remcilinder weg te duwen bij het vervangen van de remblokken vooraan? Deze schuren en kan pas 9/3 naar de garage. Gezien ik toch al wat ervaring heb doch niet met Opel, dacht ik ze zelf te vervangen. Goedkoper en waarschijnlijk sneller.
Grtz Kevin
23 februari 2015 om 13:42 #18275159Remcilinder kan je met beleid terug duwen met een lijmtang en een klosje hout.
Zelf vorige week gedaan en dit ging prima.De rest van je vragen kan ik je helaas niet mee helpen.
23 februari 2015 om 14:14 #18275160@Nessuno wrote:
Remcilinder kan je met beleid terug duwen met een lijmtang en een klosje hout.
Zelf vorige week gedaan en dit ging prima.Bij een Insignia??
Volgens mij moesten die ingedraaid worden, daar heb je een speciaal stukje gereedschap voor nodig.
Dat is met een beetje handigheid zelf te maken, kijk uit dat je de stofhoes/keerring niet sloopt met het naar binnen draaien anders is de boel lek.
Ook opletten dat je hem indraait en niet verder uitdraait.23 februari 2015 om 14:25 #18275161@Dennis120506 wrote:
@Nessuno wrote:
Remcilinder kan je met beleid terug duwen met een lijmtang en een klosje hout.
Zelf vorige week gedaan en dit ging prima.Bij een Insignia??
Volgens mij moesten die ingedraaid worden, daar heb je een speciaal stukje gereedschap voor nodig.
Dat is met een beetje handigheid zelf te maken, kijk uit dat je de stofhoes/keerring niet sloopt met het naar binnen draaien anders is de boel lek.
Ook opletten dat je hem indraait en niet verder uitdraait.sorrie nee volgens mij bij een insignia niet (over heen gelezen) excuus die moet volgens mij met de klok mee gedraaid worden en dan druk toepassen.
23 februari 2015 om 14:30 #18275162AnoniemLid sinds:
1 January 1970vwb je minpuntje vermogen.. Wellicht de overweging waard om hem te laten chippen. Dat zal aanzienlijk(lees: gigantisch) schelen in je koppel over het volledige toerental..
26 februari 2015 om 11:21 #18275163@pixels66 wrote:
vwb je minpuntje vermogen.. Wellicht de overweging waard om hem te laten chippen. Dat zal aanzienlijk(lees: gigantisch) schelen in je koppel over het volledige toerental..
zal wel al gechipt zijn zeker, hoe kom je anders aan 190 pk ?
ik denk dat er intussen bij de 2.0 CDTI 8 vermogens beschikbaar zijn, maar de 190 pk ontbreekt bij mijn weten nog ;)
26 februari 2015 om 11:28 #18275164dat je de cilinder daadwerkelijk moet draaien is meestal achteraan ivm de handrem.
En ja je vermogen “probleem” ken ik onderin duurt het even.
Maar zoals al gezegd is , is chippen een goede oplossing
26 februari 2015 om 11:48 #18275165@sig63: hij is standaard hoor. Het betreft de bi-turbo met 190pk origineel.
Bedankt alvast voor de reacties. Nu volgt nog wat meer opzoekwerk.
26 februari 2015 om 12:04 #1827516626 februari 2015 om 12:20 #18275167Ja, 195 zou ook kunnen.
27 juli 2015 om 13:47 #18275168bij deze wil ik mij ook voorstellen op dit forum
ik ben leon en lees al een paar weken op dit opel forum en ben zelf ook in bezit van 2 opels
ik ben in bezit van opel insignia 1.8 16v sedan en opel corsa c 1.227 juli 2015 om 15:27 #18275169Beste Kevind,
Als je bij het topic tunen insignia kijkt op pagina 4 kun je lezen wat iemand met een bi-turbo zijn ervaringen zijn na tuning.Succes.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.