Even voorstellen en vraag.

Forumindex Forums Modellen Insignia Even voorstellen en vraag.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270708
    Kevind
      Lid sinds:
      23 February 2015

      Hallo, van 3/2010 tot 6/2013 met een Astra gereden en van 6/2013 tot nu in het bezit van een Insignia. Betreft een 2.0 diesel Cosmo 190pk. Best wel tevreden met uitzondering van 2 minpuntjes: in lage toeren ontbreekt toch wat vermogen. Ik had er meer van verwacht. Een BMW 320 met 163 pk rijdt zeer vlot weg. Zowel van stilstand als op de snelweg.
      Tweede minpuntje is dat mijn infotainment systeem geen verbinding maakt met mijn samsungs s3 of s5.

      Bij deze dan een vraagje: heb ik een speciale tool nodig om de remcilinder weg te duwen bij het vervangen van de remblokken vooraan? Deze schuren en kan pas 9/3 naar de garage. Gezien ik toch al wat ervaring heb doch niet met Opel, dacht ik ze zelf te vervangen. Goedkoper en waarschijnlijk sneller.

      Grtz Kevin

      #18275159
      Nessuno
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2014

        Remcilinder kan je met beleid terug duwen met een lijmtang en een klosje hout.
        Zelf vorige week gedaan en dit ging prima.

        De rest van je vragen kan ik je helaas niet mee helpen.

        #18275160
        Dennis120506
          Lid sinds:
          16 October 2014

          @Nessuno wrote:

          Remcilinder kan je met beleid terug duwen met een lijmtang en een klosje hout.
          Zelf vorige week gedaan en dit ging prima.

          Bij een Insignia??

          Volgens mij moesten die ingedraaid worden, daar heb je een speciaal stukje gereedschap voor nodig.
          Dat is met een beetje handigheid zelf te maken, kijk uit dat je de stofhoes/keerring niet sloopt met het naar binnen draaien anders is de boel lek.
          Ook opletten dat je hem indraait en niet verder uitdraait.

          #18275161
          Nessuno
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2014

            @Dennis120506 wrote:

            @Nessuno wrote:

            Remcilinder kan je met beleid terug duwen met een lijmtang en een klosje hout.
            Zelf vorige week gedaan en dit ging prima.

            Bij een Insignia??

            Volgens mij moesten die ingedraaid worden, daar heb je een speciaal stukje gereedschap voor nodig.
            Dat is met een beetje handigheid zelf te maken, kijk uit dat je de stofhoes/keerring niet sloopt met het naar binnen draaien anders is de boel lek.
            Ook opletten dat je hem indraait en niet verder uitdraait.

            sorrie nee volgens mij bij een insignia niet (over heen gelezen) excuus die moet volgens mij met de klok mee gedraaid worden en dan druk toepassen.

            #18275162
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              vwb je minpuntje vermogen.. Wellicht de overweging waard om hem te laten chippen. Dat zal aanzienlijk(lees: gigantisch) schelen in je koppel over het volledige toerental..

              #18275163
              sig63
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 August 2006

                @pixels66 wrote:

                vwb je minpuntje vermogen.. Wellicht de overweging waard om hem te laten chippen. Dat zal aanzienlijk(lees: gigantisch) schelen in je koppel over het volledige toerental..

                zal wel al gechipt zijn zeker, hoe kom je anders aan 190 pk ?

                ik denk dat er intussen bij de 2.0 CDTI 8 vermogens beschikbaar zijn, maar de 190 pk ontbreekt bij mijn weten nog ;)

                #18275164
                johanhummer9
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 May 2011

                  dat je de cilinder daadwerkelijk moet draaien is meestal achteraan ivm de handrem.

                  En ja je vermogen “probleem” ken ik onderin duurt het even.

                  Maar zoals al gezegd is , is chippen een goede oplossing

                  #18275165
                  Kevind
                    Lid sinds:
                    23 February 2015

                    @sig63: hij is standaard hoor. Het betreft de bi-turbo met 190pk origineel.

                    Bedankt alvast voor de reacties. Nu volgt nog wat meer opzoekwerk.

                    #18275166
                    sig63
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 August 2006

                      @Kevind wrote:

                      @sig63: hij is standaard hoor. Het betreft de bi-turbo met 190pk origineel.

                      ik dacht dat die altijd 143 kW/195 pk geweest was ?

                      #18275167
                      Kevind
                        Lid sinds:
                        23 February 2015

                        Ja, 195 zou ook kunnen.

                        #18275168
                        leoninsignia
                          Lid sinds:
                          27 July 2015

                          bij deze wil ik mij ook voorstellen op dit forum
                          ik ben leon en lees al een paar weken op dit opel forum en ben zelf ook in bezit van 2 opels
                          ik ben in bezit van opel insignia 1.8 16v sedan en opel corsa c 1.2

                          #18275169
                          hpp
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2011

                            Beste Kevind,
                            Als je bij het topic tunen insignia kijkt op pagina 4 kun je lezen wat iemand met een bi-turbo zijn ervaringen zijn na tuning.

                            Succes.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.