Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 1ste keer zelf onderhoud doen, enkele vragen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2015 om 10:42 #17270639
hey Allemaal,
Met de aankoop van een Haynes boek wil ik zelf men onderhoud gaan doen op een Astra H GTC 1.7 CDTI (125pk) van 2008
Ik heb wel nog enkele vragen:– om de vloeisof van rem en koppeling te vervange, hoeveel L dot 4 zou ik nodig hebben ?
– Hoeveel L motor olie gaat er +- in moeten ?– Opel vraagt €300 voor: de oliefilter, brandstoffilter, Luchtfilter & pollenfilter, de nodige motorolie en remvloeistof.
Veel geld naar mij mening ? via mister-auto kom ik op geen €70.– Als we toch aftermarket gaan, welk merk is aangeraden ? Bölk, mann filter, purflux,… of gewoon OEM houden ?
– In de Haynes boek staat om de (weet het even niet meer zeker uit men hoofd) 36.000 miles “timing belt, tensioner and idler pulleys renewal”, dit is toch niet de distributie riem he ? hoe noemen wij dit in het NL ?
Bedankt alvast !!!!!
19 februari 2015 om 11:17 #18274245Remvloeistof zou ik bij de garage laten vervangen, die zijn in een paar min klaar met een rem ontluchtings apparaat, in je eentje gaat sowieso niet want eentje moet de nippels op de klauwen open draaien, en de ander op het pedaal trappen, waardoor je hrc kan stuk gaan.
Ik gebruik zelf altijd imitatie: bosch,purflux,mann etc.
Timing belt is wel de distributie, die moet volgens mijn info om de 150.000km of 10 jaar vervangen worden.
Als je hier nou je kenteken invoert: http://www.mpmoil.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; krijg je precies de hoeveelheid olie etc die erin gaat ;)
19 februari 2015 om 12:35 #18274247@Opeltje17 wrote:
Remvloeistof zou ik bij de garage laten vervangen, die zijn in een paar min klaar met een rem ontluchtings apparaat, in je eentje gaat sowieso niet want eentje moet de nippels op de klauwen open draaien, en de ander op het pedaal trappen
Tenzij je een eezibleed hebt werkt echt mooi en je kan het alleen doen!!!!
Ik vind het een top uitvinding.19 februari 2015 om 12:53 #18274246Voor een paar keer is dat leuk ja, heb zo’n ding ook een aantal keer gebruikt en toen lekte die overal.
19 februari 2015 om 13:36 #18274248Ik dacht dat ik voor het vernieuwen van de vloeistof gewoon moest pompen tot ik de nieuwe vloeistof zie verschijnen ?
19 februari 2015 om 13:47 #18274249Ja dat kan, maar dan heb je de kans dat je de hrc(hoofdremcilinder) stuk trapt.
19 februari 2015 om 13:58 #18274250zelf zou ik dit: de oliefilter, brandstoffilter, Luchtfilter & pollenfilter, motorolie zelf doen en de remmen laten doen.
Voor mij oudere opel 96 en 01 als bouwjaren koop ik alles bij tieleman in nieuwegein, heb je een bosch oliefilter en bosch lucht en pollen filter.
Olie heb ik van oliewereld maar ga je nu naar de action heb je valvoline 5w30 voor € 4,50 per liter. Ook koelvloeistof hebben ze daar ook in de aanbieding
20 februari 2015 om 09:57 #18274251Al heel wat remsystemen ververst doorpompen.
Bij opel nog nooit de HoofdRemCilinder kapot getrapt.
Wel een paar keer bij aziatische merken, en een ouwe golf 4verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 februari 2015 om 11:05 #18274252Heb het op het werk een aantal keer gehad weliswaar ook niet bij opel maar 2x bij een Mercedes en een Fiat.
Maar neem het risico gewoon niet, een hoofd rem cilinder is me daarvoor te duur.
20 februari 2015 om 11:39 #18274253Volgens mij moet het hydraulische systeem van de koppeling ook ververst worden zit op het zelfde potje.
20 februari 2015 om 12:03 #18274254ik heb deze gekocht:
http://www.datona.nl/automatische-remontluchter-universeel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
echt ideaal, heb al heel wat auto’s daarmee alleen ontlucht, gaat nog sneller als met z”n 2e, je hoeft de nippel niet steeds dicht te doen met dit simpele/goedkope slangetje :Dhttps://www.youtube.com/watch?v=BlgiwYt4Aws” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 februari 2015 om 16:01 #18274255Klopt P.Rutser.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 februari 2015 om 22:20 #18274256@Opeltje17 wrote:
Remvloeistof zou ik bij de garage laten vervangen, die zijn in een paar min klaar met een rem ontluchtings apparaat, in je eentje gaat sowieso niet want eentje moet de nippels op de klauwen open draaien, en de ander op het pedaal trappen, waardoor je hrc kan stuk gaan.
Ik gebruik zelf altijd imitatie: bosch,purflux,mann etc.
Timing belt is wel de distributie, die moet volgens mijn info om de 150.000km of 10 jaar vervangen worden.
Als je hier nou je kenteken invoert: http://www.mpmoil.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; krijg je precies de hoeveelheid olie etc die erin gaat ;)
toch heb ik ze wel eens in me eentje ontlucht ;)
wel ff wat meer werk dan met z’n 2en, maar het kan best hoor.23 februari 2015 om 10:33 #18274257Ik zou eerst even (laten) meten hoeveel % water er in de remvloeistof zit.
3% en hoger vervangen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.