Forumindex › Forums › Modellen › Astra › V-Maxx schroefset
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2015 om 11:47 #17270600
Hallo mede Opel rijders,
Ik heb een vraagje over een schroefset van v-Maxx voor een Astra G.
Kan ik een schroefset van een 5 deurs hatchback monteren op mijn coupe ?
Of zitten er verschillen in tussen de set voor een coupe en een hatchback ?Groeten, Lorenzo
17 februari 2015 om 12:14 #18273655Dit past gewoon. Van wat ik weet is elk schroefset van een astra g voor elke uitvoering. Ik heb een ta technix en die past ook ondere alle astra g’s
17 februari 2015 om 18:50 #18273656Is er nog iemand die dit echt zeker weet ? Wil het zeker weten niet dat ik straks veel geld uit geef voor een schroefset die niet onder m’n auto past
20 februari 2015 om 06:45 #18273657Ja past onder alle astra g modellen het enige verschil zit hem in de aslasten voor en achter waardoor hij misschien iets lager zal uitkomen, maar dat zal minimaal zijn aangezien coupè en 5 deurs niet ver uit elkaar zitten betreft het gewicht.
21 februari 2015 om 15:07 #18273658Ik heb toch maar een nieuw setje moeten bestellen bij GM Tuningparts omdat de set van de astra g hatchback helaas niet bleek te passen, volgens V-maxx zelf zit het verschil in de achterveren.
21 februari 2015 om 15:40 #18273659Maakt het veel verschil een V-maxx schroefset ten opzichte van het normale veer en schoksysteem wat er standaard onder ligt?
Ik bedoel dan qau wegligging in de bochten en dergelijke?
Mvg
21 februari 2015 om 21:13 #18273660Ja zeker, schroefset is stuk stugger. Je helt minder over bij een snelle bocht en je kan zelf de hoogte instellen. Op hoge snelheid plak je ook veel beter op de weg. Ik vond dat met standaard veren echt zweverig aanvoelen.
Nadeel is comfort gaat flink achteruit.
21 februari 2015 om 21:15 #18273661@LorenzoGrootveld wrote:
Ik heb toch maar een nieuw setje moeten bestellen bij GM Tuningparts omdat de set van de astra g hatchback helaas niet bleek te passen, volgens V-maxx zelf zit het verschil in de achterveren.
Die veren passen gewoon hoor. Verschil is dat de coupe een zwaardere achterkant heeft dus waarschijnlijk veren nodig heeft die minder doorzakken.
Hopelijk is dat wat die vmaxx. IK hoor dat vmaxx zeeeer stug is!
22 februari 2015 om 08:12 #18273662En als ik deze bestel bij GMtuningparts wat krijg ik dan precies? alle veren + schokdempers?
Bedankt alvast voor reactie
Mvg22 februari 2015 om 08:22 #18273663Je krijgt 2 voorpoten(veren+dempers) en 2 achter schokdempers en veren en een stelsleutel. Eigenlijk zo goed als compleet. Alleen je huidige toplagers moet overgezet worden op de schroefset.
Doe wel goed onderzoek naar wat je wilt bereiken. Er zijn diverse merken schroefsets. De 1 goedkoper dan de ander. De budget schroefsets zijn over het algemeen aardig stug en meer voor de looks. Merken zoals ta technics, jom, tripple s, etc. Die kosten zo gemiddeld 200 tot 250 euro. Wil je wat meer kwaliteit dan zul je merken zoals, ap, kw, etc moet bekijken.
Tip. Op ebay zijn de goedkopereschroefsets nog goedkoper. Bijvoorbeeld ta technics is hier 250 euro. Op ebay maar 185euro +15 euro verzenden.
Je kunt er ook voor kiezen alleen verlagingsveren te nemen. Je comfort blijft nagenoeg zelfde, enige is dat je niet extreem laag kunt. Schroefset kun je zelf afstellen.
Ik heb alleen ervaring met ta technics schroefset. Aardig goeie wegligging, maar comfort is ver te zoeken. Uiteraard is dit ook afhankelijk van hoelaag je het zet.
Succes
22 februari 2015 om 09:59 #18273664Duidelijke uitleg, top!
autotype: Opel Astra g Cabrio z22se
Ik ben denk ik van plan degene van gmtuningparts te bestellen namelijk die V-maxx.
Ik heb recensies gelezen dat je dan veel stugger op de weg komt te liggen en niet al te ver meer inveert, dit is mijn doel.
Mijn banden zijn namelijk 235/35/19 en vallen net buiten het spatboord en hij tikt hem net aan als ik een te hoge drempel of hobbel in het wegdek heb zitten.
Tevens vind ik de standaard veren en schokdempers die nu onder mijn cabrio zitten heel erg losbanig, bijvoorbeeld in een bocht merk je dat de auto gewoon met zijn volle gewicht naar 1 kant hevelt.
Kortom mij liijkt me die V-maxx wel een uitkomst als het komt op stuggere wegligging?
Mvg
22 februari 2015 om 10:18 #18273665Klopt, schroefset is veel stugger. 19inch? Wauw bizar groot onder een astra haha. Je auto zal minder inveren inderdaad. Aangezien je zo grote velgen hebt, kun je zelf de hoogte instellen.
Stug zijn alle schroefsets. Dus daar hoef je niet perse vmaxx voor te hebben. Het is maar net hoeveel geld je er voor over hebt. Budget schroefsets zijn over algemeen vrij stug. De wat duurdere rijden meestal wat prettiger en hebben een zeer goede wegligging.
22 februari 2015 om 10:21 #18273666Heb je meer gegevens van je velgen, ik denk namelijk niet dat een schroefset je probleem gaat oplossen.
Sterker nog denk dat je dan eerder het probleem hebt omdat de meeste schroefsets aan de achterzijde lager zijn dan orgineel.22 februari 2015 om 10:41 #18273667buysell/single_ad.php?ad_id=10268
Deze foto’s zijn niet van mij maar ik heb deze velgen eronder zitten nu.
Ik heb zelf al een rubberen schijf (gedraaid in de draaibank van mijn werk) in mijn veer zitten nu zodat hij niet meer aanloop als ik daadwerkelijk een hoge drempel of hobbel pak.
Mvg22 februari 2015 om 12:42 #18273668@Shane_Astra_g wrote:
@LorenzoGrootveld wrote:
Ik heb toch maar een nieuw setje moeten bestellen bij GM Tuningparts omdat de set van de astra g hatchback helaas niet bleek te passen, volgens V-maxx zelf zit het verschil in de achterveren.
Die veren passen gewoon hoor. Verschil is dat de coupe een zwaardere achterkant heeft dus waarschijnlijk veren nodig heeft die minder doorzakken.
Hopelijk is dat wat die vmaxx. IK hoor dat vmaxx zeeeer stug is!
Wou het toch zeker weten dus maar voor zekerheid gegaan en een set besteld die zeker weten past.
Krijg de schroefset als het goed is woensdag binnen en dan nog ff kijken waarneer er tijd is zodat ik de set kan monteren :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.