Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › *OPGELOST* Hoge CO, afslaan,slecht lopen, Koltec G3 X16SZR
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2015 om 19:52 #17270575
De Astra G X16SZR is van 2000 en heeft vanaf nieuw een Koltec G3-installatie met VG392 verdamper.
Onder de 3000toeren/minuut houdt deze in op LPG en slaat af. Op benzine geen enkel probleem.Nu is het zo dat de LPG-installatie sowieso wel weer een onderhoudsbeurt mag krijgen (filters, schoonmaken etc.).
Als complete LPG-noob (nog nooit iets mee gedaan) vraag ik daarom jullie hulp en gevraagd en ongevraagd advies hoe e.e.a. aan te pakken.Kan ik de LPG-installatie (betrekkelijk) eenvoudig (en veilig!) zelf een servicebeurt geven en zo ja, hoe?
17 februari 2015 om 13:23 #18273439veel kijkers :)
Hopelijk kan iemand me op weg helpen.
Een tip voor een goede LPG-specialist in Almere e.o. is ook welkom!17 februari 2015 om 14:17 #18273440Als je een complete lpg-noob bent zou ik er niet zelf aan gaan prutsen maar ermee naar
de lpg-specialist gaan Als je lpg-filter zo vreselijk vuil/ of verstopt zit dat die er om uitslaat tot 3000 touren
is er waarschijnlijk meer aan de hand, als alleen een vies filtertje
Daarbij kan het ook goed een versleten injector zijn en die kun je zonder apparatuur zowieso niet meten:
Dus advies naar de lpg-specialist :)17 februari 2015 om 14:25 #18273441Dank je :thumb
In Zeist zat AGS, een top adres.
Maar die heren zijn met pensioen gegaan.Wie weet dan een zeer goede en betrouwbare LPG-specialist in Almere e.o. ?
(laten we zeggen een straal van 50km)
En dus met verstand van Koltec installaties zoals Opel die uitleverde?17 februari 2015 om 16:06 #18273442AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik vermoed dat je probleem in je verdeel huis zit
heb t zelfde met m,n vectra gehad
ook koltec enkel dan een 1.8deze verdelers kun je zelf reviseren
(ook al eens gedaan)
maar beter resultaat krijg je met een door hun gereviseerde ;)je kan voor advies of ruil /onderdelen
goed terecht ophttp://www.verdampere.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
zelf ook enkel geode ervaringen mee ;)
4 april 2015 om 18:29 #18273443Dank voor je bericht. Heb het verdeelhuis schoongemaakt, en het loopt gelijk beter.
Maar nu zoek ik een ‘nieuwe’ auto. Een astra H op LPG G3.Heb daar in het Astra topic een topic geopend welke motoren geschikt zijn voor LPG.
Ik zoek nog reacties daar, uitkomst is meer dan welkom :)13 april 2015 om 21:00 #18273444Simpel,een Astra H alleen met de Z18XE 125 pk motor,dus uit 2004 of 2005,de rest gaat NIET goed.
14 april 2015 om 07:37 #18273445AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad m,n vec draait ook op g3
met een z18xegaat al 3 ton goed ;)
14 april 2015 om 08:18 #18273446Astra g gehad van 1999 heb ik weggedaan met 450.000 km op de klok en ja ook op gas.
Voor de keuring moest er teveel aan gebeuren dat de kosten te hoog waren denk dat hij motorisch nog wel even mee had gekund
Als ik problemen had waar ik zelf niet meer uitkwam ging in naar ppo-systems.
28 april 2015 om 17:03 #18273447De symptomen: Zeer slecht lopen (plof plof), (stationair) afslaan, onder de 3000 toeren vermogen vaak helemaal weg, CO% bij de gastester 10%+ op LPG
Ik had het wel een beetje gehad met dit voertuig.
Niemand die het op kon lossen :(Na zelf het verdeelhuis 100x getest, schoongemaakt, onderdelen gecontroleerd etc etc zag ik het probleem…
Het probleem:De vacuümslang van de Koltecinstallatie die vanaf de verdamper over het kleppendeksel loopt was ter hoogte van het kleppendeksel poreus en over de lengte een stukje gescheurd. Hierdoor werd valse lucht aangezogen waardoor er niet voldoende en/of de onjuiste hoeveelheid LPG werd geïnjecteerd in de motor.
De (logische) Oorzaak: De hitte van de motor, ondanks een stukje extra beschermende slang.
(auto is nu 15 jaar)De oplossing:Bij de automaterialenhandel een stukje 6mm brandstofslang gehaald en daarmee de oude vacuümslang vervangen.
Kosten: € 3,- (28/4/2015)
Ik ben nog lang geen LPG-expert, een LPG-noob ben ik inmiddels niet meer :D
28 april 2015 om 17:27 #18273448Mooi he :thumbup
dat is meestal 1 van de eerste dingen die ik controleer. Alle vacuumslangen en leidingen.
Vaak hoor je het wel lucht zuigen als er een lek ontstaan is.Mooi opgelost voor 3 euro :thumbup
28 april 2015 om 17:38 #18273449@Fearless wrote:
Vaak hoor je het wel lucht zuigen als er een lek ontstaan is.
Bedankt voor je bericht.
In het geval van deze Astra was er niets geks te horen.
Wel af na afslaan een brandstofluchtje :shock:27 september 2015 om 20:16 #18273450Necam/Koltec wil ook nog wel eens gas gaan lekken door deze vacuumaansluiting. Met als gevolg slecht lopen en hoge Co op lpg. Revisie van de verdamper is dan de oplossing.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.