Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › i2000 wielophanging
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2015 om 23:07 #17270493
Als ik foto’s zie van een i2000, valt mij altijd op dat zo’n type Ascona altijd lekker breed op zijn pootjes staat. :D :D
Met name de wielkastverbreders van deze auto’s vind ik erg gaaf staan. :thumb :thumb :thumb
Weet iemand hoe dit zit met betrekking tot de wielophanging en assen? :???:
Ik neem aan dat er toch iets gebeurd is dan wat spoorverbreders er tussen, toch? :hmmz
10 februari 2015 om 15:54 #18272807Nee, niks spannends, gewoon standaard asjes.
10 februari 2015 om 19:49 #18272808Oké, standaard asjes dus. Maar wat maakt dan wat hem zo breed doet ogen?
Ik bedoel de wielkast-verbreders zijn aardig gevuld. Verbrede velgen met een gewijzigde ET-waarde dan, misschien?
10 februari 2015 om 20:57 #18272809Niet zo zeer verbrede, maar gewoon bredere velgen, bijvoorbeeld de ATS in 7×13 met et 3 of 20, die staan al een stuk breder als de originele stalen velgen in 5,5×13 et 37 (dit is ff een gokje, maar zoiets is het).
10 februari 2015 om 21:30 #18272810Aha,dat is dus de truuk! Mooi, bedankt, daar kan ik wat mee! :thumb :jerry
Ik weet nu wat ik moet zoeken! :jerry
11 februari 2015 om 16:47 #18272811bedoel je niet de 400?ik vind er niks breeds aan, een i2000 die heeft een standaard koets ja
11 februari 2015 om 17:07 #18272812Ja, maar er zijn ook 400,s zonder uitbouwsets verkocht. die carrosserie oogt ook standaard.
Maar de i2000 die ik bedoel zijn ook voorzien van een uitbouwset, maar dan ronder van vorm dan de hoekige set van een 400.
Deze i2000 werd ook ingezet in het EK rally.11 februari 2015 om 17:14 #18272813ah duidelijk :thumb
11 februari 2015 om 18:51 #1827281412 februari 2015 om 21:50 #18272815Kijk eens even, zeg! Wat een mooi plaatje, hè! Inderdaad die zijn smal, ja. En zo heb ik ze ook nog gezien. Ik vond het altijd al een vreemd verhaal met uitbouw en zonder. Maar dat is dus gewoon een kwestie van een kit erbij kopen, in die tijd, dus?
Leuk is ook om nog een Blitz in gebruik te zien, rechts op de foto, net als die paar Ascona’s en de Monza in gestripte staat links van het midden achteraan.
16 februari 2015 om 12:56 #18272816Die foto is gisteren niet genomen haha, stonden ze er nu maar zo.
16 februari 2015 om 15:26 #18272817Die lokatie (Opel Antwerpen) is zo’n 10km van hier. Na de sluiting van de fabriek (dank u vakbonden) zijn de oude productiehallen
verkocht en hebben een andere funktie verkregen. Nu staat er een draad rond en securety, maar ik wil er eens een foto nemen
met mijn 400 op die plaats.16 februari 2015 om 16:24 #18272818maar dan moesten ze bij irmscher wel de wielkasten uitslijpen en dichtlassen,even die kit erop schroeven werkt niet.
kwam wel wat meer bij kijken lijkt mij.17 februari 2015 om 09:27 #18272819@hinterachse wrote:
Kijk eens even, zeg! Wat een mooi plaatje, hè! Inderdaad die zijn smal, ja. En zo heb ik ze ook nog gezien. Ik vond het altijd al een vreemd verhaal met uitbouw en zonder. Maar dat is dus gewoon een kwestie van een kit erbij kopen, in die tijd, dus?
Leuk is ook om nog een Blitz in gebruik te zien, rechts op de foto, net als die paar Ascona’s en de Monza in gestripte staat links van het midden achteraan.
Niet gestript, maar juist nog voor het assembleren :)
Al zullen de meesten inmiddels wel gestript zijn, denk ik zo ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.