Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Automaatbak vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2015 om 17:14 #17270392
Hallo,
Ik was benieuwd hoeveel werk het is om een automaatbak te vervangen.
Wie kan me daar wat meer over vertellen.Gr johan.
3 februari 2015 om 17:21 #18272003Als je wat meer info geeft over de auto kunnen we wat makkelijker antwoorden
3 februari 2015 om 17:24 #18272004sorry, helemaal vergeten.
Vectra 3.2 v6
3 februari 2015 om 17:27 #18272005Bouwjaar……
3 februari 2015 om 17:32 #18272006Lekker bezig :???:
2002
3 februari 2015 om 17:34 #18272007Niet dat ik het weet hoor , maar met dit soort dingen , storingen of wat dan is het altijd makkelijk om iig bouwjaar , type auto en motor bij te zetten , dat maakt ons het wat makkelijker ;)
3 februari 2015 om 17:44 #18272008Ja, normaal doe ik dat ook.
Vond het ook een beetje dom van mezelf :D3 februari 2015 om 19:19 #18272009poeh kloteklus
kan best zijn dat heel de motor er uit moet.
ter indicatie (voor zover dat mogelijk is)
deze maand bij mn vectra b 1.8 2 dagen aan bezig geweestmotor gefixeerd moet houten balken bovenop
daarna subframe los geschroefd
bak gewisseld
en de boel weer terug geschroefd
gewoon omdat je zo weinig plek hebt om met die bak te manoeuvreren3 februari 2015 om 19:31 #18272010Mmmm ok, geen fijne klus.
Lees ook iets over governor seals schoonmaken, dat het ook mijn probleem verhelpen.
Is dat een beetje te doen?
4 februari 2015 om 01:08 #18272011@johan1979 wrote:
Mmmm ok, geen fijne klus.
Lees ook iets over governor seals schoonmaken, dat het ook mijn probleem verhelpen.
Is dat een beetje te doen?
makkelijkste zoals ik van wim-v6 al vernomen heb is gewoon je subframe met motor , bak en al los halen…
onder de voorruit( bijrijderskant) zit een grote stekker verstopt… als je die los haalt hoef je geen stekkers van je motor los te halen.. dan de ophanging los halen en nog wat dergelijk spul en dan als je motor er ook uit is kun je eventueel door dat je nu meer werkruimte hebt wat meer aan je motor doen waar je normaal niet bij kunt…
ik heb bij mij mijn koppeling, drukgroep en druklager moeten vervangen… en wat wim al mij verteld had.. met 2 man ben je tussen de 2 en 3 uur bezig om alles uit je motorruimte te krijgen ( als je het goed doet)
als je motor eruit is kun je o.a. je distributieriem, waterpomp en Multi-riem hier in meenemen omdat je nu meer ruimte hebt
mvg tim
p.s. ik heb een 2.5 v6 vectra b en heb deze dingen ook al meegenomen toen de motor eruit was want ik kon niet goed bij mijn riemen met mijn handen en gereedschap door de beperkte ruimte…4 februari 2015 om 07:33 #18272012je hebt bij de C iets meer ruimte dan bij de b motor hoeft er niet uit maar blijft een klote klus
Reken idd ruim en trek er twee dagen voor uit
Met wat handigheid en een paar extra handen is de wissel te doen in 1dag
Maar dan is het wel door werken
Doe het safe en rustig dus reken gewoon twee dagenBen voor mijn wissel ook ander halve dag bezig geweest (zie topic)
Heb hem ook in de How-to geplaatst4 februari 2015 om 08:02 #18272013Als ik dit allemaal leest zijn de c tjes niet zo betrouwbaar en erg lastig als ze kapot gaan.
Bij de Omega kan de motor gewoon blijven staan als je de bak zou willen wisselen, 2.2 drama ketting, achterbanden die opgevreten worden door slechte draagarmen.
denk toch dat ik me pa maar overhaal om zijn Omega koste wat het kost te houden altijd beter dan een vectra c zo te lezen.
4 februari 2015 om 10:38 #18272014Zo heeft elke auto wat, en ja bij de 2,2 gaan de kettingen regelmatig stuk, maar dat is vaak te wijten aan slecht onderhoud en/of korte stukjes rijden.
Rij je veel lange afstanden en geeft hem altijd netjes z’n beurten kan de ketting heel lang mee.
En een bak gaat ook wel eens stuk, allemaal slijtage onderdelen.
4 februari 2015 om 16:27 #18272015ik begrijp dat wel opeltje maar je kan nooit weten hoe er vroeger mee gereden is, zie hier veel vrouwen ook keer op keer de auto pakken voor 5km koop jij die zeggen ze meneer top auto heeft weinig kilometers maar ondertussen koop je de sores van een ander.
een bak en ketting denk dat je dan zo over € 3000 spreek en dat vind ik toch wel eng.
Buiten de aanschaf van de c.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.