Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett gsi 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2015 om 16:52 #17270364
Ik heb maar weer eens een kadett gekocht.
Het was misschien een beetje een impulsieve aankoop waardoor ik toch wat verrast ben door wat aanwezigheid van roest.
Het gaat om een 03-1992 kadett gsi C2.0XE wit waarvan ik nu de derde eigenaar ben.
Op kenteken staat ook champion maar wist eigenlijk niet dat deze ook in wit geleverd zijn.Ik ga jullie op de hoogte proberen te houden van de te gebeuren werkzaamheden.
Barry
2 februari 2015 om 17:17 #18271786Gefeliciteerd met je aankoop! Op je profiel foto te zien nog een mooi origineel exemplaar :wub Wat zijn je plannen ermee? Heb je nog meer foto’s? ;)
2 februari 2015 om 17:29 #18271787Heb wel wilde plannen maar eerst maar eens netjes door de apk krijgen.
Ik zou zal er straks foto’s bij plaatsen maar zit nu nog met mijn telefoon.
Heb nog een hoop onderdelen liggen die ik nu eindelijk wel eens wil gaan gebruiken.
Waaronder een speciale schroefset die ik vroeger heb laten maken door KoniKw.
Is inmiddels zo’n 15 jaar geleden maar heeft nog nooit onder een auto gezeten. Zo ook een groepen A uitlaat, compleet.
Verder heb ik nog een set trothlebody’s liggen met een p programmeerbaar computer systeem.Dus nog genoeg te doen maar hiervoor moet wel eerst de carrosserie goed zijn.
Als deze een beetje goed is waardoor ik niet te veel kosten in 1 keer hoef te maken hoop ik dat het nog een beetje wil vlotte met het project.2 februari 2015 om 17:32 #18271788AnoniemLid sinds:
1 January 1970Champion staat nooit op kenteken. Champions zijn ook niet in het wit geleverd.
Import Kadett ?
2 februari 2015 om 17:37 #18271789Nee, is geen import. Heeft altijd hier in de buurt ook rond gereden. Toen heeft een kennis van een kameraad van mij hem 2 jaar geleden gekocht maar deed er ook niks mee.
Zo is ie bij mij gekomen.2 februari 2015 om 17:43 #18271790Staat trouwens ook niet op de papieren.
Staat op de verzekeringspapieren maar die hebben alleen de meldcode van mij gekregen.Foutje van mij.
2 februari 2015 om 18:09 #18271791Hallo,
Ik ben evt. Ook van plan om een Kadett GSI (16V) te kopen.
waar moet ik op letten, wat zijn de zwakke plekken van een Kadett E?
Hoe kan ik op het typeplaatje zien dat het een echte GSI is?
Alvast bedankt voor de moeite.
Mijn e mail adres m.postel@kpnplanet.nlGr. Walter
2 februari 2015 om 18:12 #18271792Heoveel mag een goede GSI (16V) kosten?
Gr. Walter
2 februari 2015 om 19:25 #18271793Hoi Walter,
Waar moet je op letten, dat is een goede.
Voornamelijk naar roest ben ik bang.
Kijk achter de voorbanden of er geen blaasjes zitten op de koker (binnen schermen).
Let op de achter schermen, kijk of de bakjes achter een beetje netjes zijn, deze zitten achter de achterschermen en de bumper.
Als je bij de forum van ‘Riks kadett heeft ook roest’ kijkt zie je dat er onder de vloerbedekking ook roest kan vormen.Als ze de motor (16v) starten mogen de kleppen even tikken maar dat moet je niet blijven horen, let wel dat dit met een koude motor dient te gebeuren.
kijk of dat je niet overbodig veel olie en dergelijke aan het motorblok zit.
kijk in de koelvloeistof reservoir of dat er geen olie bij zit, als deze net vervangen is kan er misschien ook een belletje gaan rinkelen, hoeft niet natuurlijk.Eigenlijk moet je natuurlijk een beetje geluk hebben als je een auto koopt maar dat is met iedere auto.
Ik moet zeggen dat ik ook niet iedere keer geluk heb met het aanschaffen van een kadett, vier stuks dus….En wat is ie waard.
Er staan er niet meer zoveel op marktplaats( 2 stuks van ±6000) en andere sites.
Ik vind dat ze zelfs in Duitsland wat schaars worden.
Dus als het een hele nette is dan kan je er best wat voor betalen, ik denk dat ze alleen maar meer waar gaan worden. (2000/3000 en hoger)Moet er veel aan gebeuren dan kan je er best wat vanaf praten (1000/1500)
Het is maar net wat je er voor wilt geven en aan wilt doen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
En anders zijn er nog wel andere die meer ervaring hebben waar je op moet letten.
2 februari 2015 om 19:28 #18271794
2 februari 2015 om 20:51 #18271795Daar wordt goed werk verricht.
2 februari 2015 om 21:19 #18271796Probeer mijn best te doen er weer eentje te redden.
2 februari 2015 om 21:25 #18271797Goed bezig! :thumbup
3 februari 2015 om 07:15 #18271798AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Storm010 wrote:
Het gaat om een 03-1992 kadett gsi C2.0XE wit waarvan ik nu de derde eigenaar ben.
Mooi nederlands kenteken. Een van de laatste die op kenteken is gekomen! Zal waarschijnlijk een tijd bij de dealer hebben
gestaan.9 februari 2015 om 13:26 #18271799Zo van het weekend weer wat verder gekomen.
Helaas niet zo ver als ik gehoopt had.Wilde de schroefset monteren, maar vernaggelde een wiellager door niet op te letten.
En wilde het uitlaat systeempje monteren, wat niet lukte.
Niet de juiste buis in huis om hem af te maken.Des al niet te min was weer een leuk dagje sleutelen.
9 februari 2015 om 13:27 #18271800
Gelaste stuk nog maar wat extra bescherming geven
wat zullen we eens gaan doen vandaag.
Speciale schroefset ±14jaar geleden laten maken, zien nu voor het eerst een onderkant van de auto.
RVS uitlaatsysteem Ø64
Zoek de verschillen.
Ziet er goed uit al zeg ik het zelf.
Ook maar even de achterlichten vervangen.9 februari 2015 om 13:35 #182718019 februari 2015 om 13:44 #18271802Wordt nog helemaal nagelopen.
Heb het al eens meegemaakt dat ik een kadett heb gekocht, carrosserie.
Hier vervolgens een hele astra neus op gelast had.
Toen ook het interieur er uit om naar de spuiter te brengen en kom je ook zo’n gaten tegen.
Heb toen meteen alles naar de sloop gebracht.
Was er toen ff helemaal klaar mee hahaha.
Maar proberen het nu gewoon opnieuw.Moet deze nu eerst even door de keuring krijgen.
Dus nu nog de uitlaat maken en een abs sensor vervangen.
Moet alleen een montagebeugel voor de abs sensor rechts ergens op de kop kunnen tikken.Iemand een adresje voor deze beugel en 2 nieuwe sensoren?
9 februari 2015 om 13:49 #18271803beugel zelf maken… en sensor.. ff google
26 februari 2015 om 10:39 #18271804Toch nog wat kunnen doen de laatste tijd, al schiet het niet echt op.
Ankerplaat maar even opgeknapt.
Nu moet ik natuurlijk de andere kant ook maar doen.
Dus deze maar even er af gehaald.Verder andere veerpoot gemonteerd.
Mooi speelgoed
Hou jullie op de hoogte.
7 april 2015 om 20:14 #18271805Na een tijd van moeten klussen toch maar weer eens tijd in de Kadett gestoken.
Moet hem APK klaar maken heb alleen een probleempje met de ABS.
Heb voor de sensoren vervangen, was nodig ivm schroefset van KW .
Heb hiervoor mooi nieuwe sensoren en beugeltjes kunnen bemachtigen.
Alleen nu zit er nog steeds een storing in de ABS module.
Kan ook geen verbinding maken met de ABS module als ik hem uit wil lezen.Heeft iemand misschien hier ervaring mee????
Verder is ie al helemaal APK klaar.
Moest alleen 2 benzine leidingen vervangen.Hier nog wat pics van de werkzaamheden van zaterdag.
Uitlaat vervangen voor een nieuwe RVS uitvoering.
De nieuwe Sensoren en beugeltjes.
Meteen andere hitteschild geschuurd en opnieuw gespoten.15 april 2015 om 12:19 #18271806Mooi werk inderdaad, gelukkig weer een GSItje in goede handen!! :thumbup :thumbup
15 april 2015 om 20:50 #18271807Mijne had ook (af en toe) een abs storing, maar ik kreeg de sensor niet eens los :swear
je kunt natuurlijk de abs lamp op de laadstroomlamp zetten…..24 april 2015 om 06:48 #18271808@midnight black wrote:
Mijne had ook (af en toe) een abs storing, maar ik kreeg de sensor niet eens los :swear
je kunt natuurlijk de abs lamp op de laadstroomlamp zetten…..Denk dat de ik de storing in de kabels van het stuurapparaat naar de abs module moet zoeken.
Hebben op de abs relais en de pomp spanning gezet en deze schakelen en de pomp draait gewoon.Heb gelukkig nog een complete kabelboom liggen met alle modulle er nog bij dus kan wat gaan proberen.
24 april 2015 om 06:50 #18271809Gisteren de auto eindelijk mee aar huis genomen.
Apk zit er op en gisteren dan maar eens goed warm gereden en de olie en olie filter vervangen.
Staat nu in zijn nieuwe stekkie voor de komende tijd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.