Forumindex › Forums › Modellen › Manta › rem probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2015 om 17:03 #17270227
we hebben een b manta met een 3 ltr 6 cilinder .
remklauwen van een omega.nu is de auto bij de rdw afgekeurd omdat het pendaal helemaal tot aan de aanslag ingetrapt kon worden .
we hebben na de keuring vervangen;
rechtsvoor en links achter remleiding vervangen
hoofdremcilinderuiteraard tot het oneindige ontlucht maar het probleem blijft .
als de motor niet loopt trap je hem niet helemaal onderin maar zodra de motor loopt welwie heeft de oplossing hiervoor hij moet maandag weer voor de keuring dus ……hoop op een oplossing
alvast bedankt
24 januari 2015 om 18:23 #18270510de gaffel waarmee het pedaal aan de pen van de rembekrachtiger vast zit kun je verstellen volgens mij. zit schroefdraad op volgens mij. ;)
24 januari 2015 om 19:04 #18270511ja klopt zal het morgen eens proberen of dit helpt
24 januari 2015 om 19:27 #18270512Controleer ook eens de afstelling van je achterrem segmenten, als je die wat verder naar buiten kan zetten scheelt dat ook soms wat pedaalslag.
1 x mee aan het klooien geweest met een amerikaan die naar de RDW moest…zelfde verhaal.
Uiteindelijk kwamen we op de voeringen achter uit.24 januari 2015 om 20:16 #18270513Achter rem geprobeerd bij te stellen hielp wel iets maar niet genoeg helaas
25 januari 2015 om 13:33 #18270514Niemand ?
25 januari 2015 om 19:59 #18270515inwendige lekkage hoofdremcilinder
25 januari 2015 om 21:20 #18270516das mooi kl….. is een nieuwe ,morgen dan maar weer een nieuwe halen .
25 januari 2015 om 21:22 #18270517Ze kunnen kapot gaan bij verkeerd ontluchten.
Vaak is dat als je te snel achter elkaar op het pedaal loopt te trappen.Alleen hierom doe ik nooit ontluchten met een 2e persoon, altijd met een pomp op het reservoir. Of thuis met een remontluchter op de nippel.
25 januari 2015 om 21:33 #18270518Ja kan misschien te snel en het pedaal te ver ingetrapt.
25 januari 2015 om 21:40 #18270519bij een nieuw exemplaar mag te ver intrappen niet zorgen voor schade aan de remcups in de hrc.
bij een oud exemplaar juist wel.
dat je pedaal zakt, kan enkel duiden op lucht.. of verlies.
en dat verlies hoeft maar heeeel weinig te zijn.
geen gaar remcilindertje achter??
geen gaar remleidinkje?26 januari 2015 om 08:13 #18270520past je hrc wel bij je remklauwen als je remklauwen neemt met een grotere inhoud moet je ook een hrc nemen die meer olie verpompt
26 januari 2015 om 16:11 #18270521We zijn dr uit inderdaad is de hrc te klein …..maar er zitten calibra 4×4 schijven en klauwen op ..welke hrc en bekrachtiger moeten we nu hebben hiervoor.?
27 januari 2015 om 08:03 #18270522kijken of die van een calibra past of mischien die van een omega b moet je alleen een t stuk plaatsen voor de voorrem omdat er maar 1 leiding naar de abs pomp gaat
27 januari 2015 om 09:48 #18270523@hum wrote:
We zijn dr uit inderdaad is de hrc te klein …..maar er zitten calibra 4×4 schijven en klauwen op ..welke hrc en bekrachtiger moeten we nu hebben hiervoor.?
Kan ik me haast niet voorstellen. De slag kan wel langer worden, maar zo lang?
Ik rij zelf met calibra 16v klauwen en achter Scorpio klauwen, dit alles met een standaard 1600 (kadett) hrc en nergens last van, remt als een teit.27 januari 2015 om 12:48 #18270524http://www.vroemparts.nl/shop/news/9/Tip-Autogereedschap-%252d–Professioneel-Remmen-ontluchten-!.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo’n set gehaald en dat had ik veel eerder moeten doen :) Werkt als een trein. Voordeel is ook dat je niet hoeft te trappen, want zo heb ik een tweetal hrc naar z’n grootje geholpen.
27 januari 2015 om 13:34 #18270525Tip?
Een nieuwe HRC of met revisieset eerst ontluchten los van de auto.
Zet deze zelf in de bankschroef, en heb daar dichte nippels voor.
Remoliepot vol met remolie en dan voorzichtig pompen, en 1 voor 1 de nippels los.
Nu de zaak wat ontlucht is de HRC op de auto monteren.
Paar keer voorzichtig pompen niet te DIEP TRAPPEN en het pedaal vast zetten met b.v. een stuk hout.
De nippel los en WALLA daar stroomt het de pot in, en zo ga je de zaak bij langs.
Gebruik een doorzichtige slang zodat je kunt zien of er nog luchtbellen zijn.
Zijn die weg dan is de zaak ontlucht.
Kind kan de was doen. :thumbAlhoewel………………… :hmmz
:jerry
28 januari 2015 om 21:56 #18270526had zelf ook remklauwen van een turbo cali… en orginele hrc en bekrachtiger.
en geen problemen, remt als een blok !dus te klein…..
geen defecte remslang ergens? dat deze opzwelt bij remdruk? en dus steeds verder opzwelt?
28 januari 2015 om 22:50 #18270527We gaan als het weer het toelaat de boel een extra nakijken .Had gelezen dat er meer rijden met de org hrc dus moet het kunnen .we hebben druk genoeg als de motor uit is .we gaan opzoek .wordt vervolgd
29 januari 2015 om 08:33 #18270528Heb exact het zelfde probleem gehad bij mijn senator. Perfecte druk bij motor uit, maar zodra de motor aan was, trapte je het pedaal zo door tot op de grond. Ik rijd met de volgende setup. rembekrachtiger en HRC senator B, remklauwen voor senator B, remklauwen achter senator A.
Was in de veronderstelling goed ontlucht te hebben, maar bij nog een keer alles ontluchten (en er gewoon een halve liter per kant doorheen gejaagd, om er zeker van te zijn dat alle lucht er ook echt uit was) remde die zoals het moest. En ja, er kwam toch minimaal lucht uit.
Ik gebruik ook niet de trap methode, heb er een ontluchtingsset voor van Eezi-bleed, werkt met 1 barr druk en werkt super. En idd een transparant slang op de nippel zodat je kunt zien wat er gebeurt. Met dat set kun je in je eentje ontluchten.
29 januari 2015 om 23:20 #18270529vind het persoonlijk een naar ding.. dat Eezibleed..
niet elk remsysteem vind “druk op het syteem” fijn…
gebruik nu een vacuum systeem.. bevalt super
29 januari 2015 om 23:22 #18270530lek remcilindertje achteras?
poreuse leiding?met draaiende motor is je kracht die je uitoefend met je voet, versterkt he
30 januari 2015 om 06:58 #18270531Mee eens Hans, maar met maar 1 barr kun je niet veel slopen (is maar een fractie van de druk die je met pompen genereert)
Vacuüm systeem is natuurlijk beter :thumbBack on topic, ik blijf bij lucht dat nog ergens in het systeem zit. Maar das mijn gevoel (en ervaring).
Lekke cilinder heb ik ook gehad, maar dan bleef het pedaal zonder lopende motor, ook niet op druk, die zakte naar verloop van tijd steeds verder af.30 januari 2015 om 07:06 #18270532Gaat dit om die blauwe mancona ???
Had deze gisteren achter me zitten tussen Zwolle en Hasselt ,reed zelf in een witte a corsa30 januari 2015 om 13:31 #18270533Remleiding tot 1985 heeft de holle aansluiting en vanaf 1985 de bolle.
Zekers wat door elkaar gebruikt dan sluit de zaak niet goed af en krijg je problemen waar jij nu mee zit.
De Manta is van 1975.
Dus…… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.