koelvloeistof verdwijnt, misschien koppakking ?

Forumindex Forums Modellen Astra koelvloeistof verdwijnt, misschien koppakking ?

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270210
    tauhied
      Lid sinds:
      15 January 2015

      Opel Astra g 1.6gl 75pk

      Ik moet steeds de koelvloeistof bijvullen, ik denk dat de koppakking lekt zie foto’s

      Als het de koppakking is, hoeveel zal het totale reparatie kosten?

      #18270374
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Even langs de garage, een uitlaatgas snuffelaar in je koelwater reservoir hangen, weet je het zo.

        Paar honderd kost het wel, zeker als je het laat doen.

        #18270375
        kiyamizio
          Lid sinds:
          5 February 2010

          En jij heb een 8 klepper dus dat is niet veel werk dus goedkoper als je het laat doen

          #18270376
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Die lekkage die je op de foto ziet is in ieder geval van je kleppendeksel pakking. Ook meteen even meepakken dan ziet het er weer fris uit.

            #18270377
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              8 klepper zo rond de 600€ en een 16v rond de 800€ tot 1000€ en dan moeten er geen slechte kleppen in zitten .

              wel klepsteel afdichtingen mee laten nemen!!!!

              #18270378
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                @kiyamizio wrote:

                En jij heb een 8 klepper dus dat is niet veel werk dus goedkoper als je het laat doen

                Denk niet dat er een garage is die het klusje voor 180 euro doet

                #18270379
                peter777
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 January 2011

                  Verkijk je niet op het werk als je het GOED wil doen. Alles los, liefst ook nieuwe kopbouten en complete kopset (dus alle pakkingen in en rond de kop). Dan moet de boel nog gevlakt worden, en weer fatsoenlijk met de juiste aanhaalmomenten (en juiste volgorde!!) worden aangedraaid.

                  En als de boel dan toch los ligt ook meteen distributieriem/waterpomp/spanrol meepakken.

                  Kopset zal wel rond de 100 euro zitten, distributieset+ pomp 100/120, kop vlakken 90 euro (althans, dat betaal ik als ik een kop weg breng).

                  100 + 120 + 90= iig +-200 euro en dan reken ik nog krap qua materiaal. En reken er maar een dikke 3 a 4 uur voor tegen werkplaats tarief. Met minder dan 500 kom je er niet ben ik bang.

                  Ga nu wel uit van mijn ervaringen qua hobby met CIH blokjes (6 cilinders).

                  Maar dan ben je wel in een keer klaar en kan je er weer een ton tegen aan.

                  #18270380
                  tauhied
                    Lid sinds:
                    15 January 2015

                    Maar zoals jullie het zien op de foto, is het dan de pakkingdeksel of de koppakking ?

                    #18270381
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Wat je op de foto ziet is duidelijk de kleppendeksel pakking die lekt.

                      Dit heeft zoals ik het nu kan zien niks te maken met je koelwater verlies.

                      #18270382
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Koelwaterverlies eerst maar eens (laten) onderzoeken.
                        Het “zweten” van het kleppendeksel is motorolie, geen koelvloeistof.

                        Je kan zomaar een radiateur of waterpomp lek hebben, in plaats van een koppakking.

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18270383
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          indd beter eerst lekkage uitproberen te sluiten
                          scheelt een hoop kosten :thumb


                          @peter777

                          een cih 6 pitter is wel iets prijziger
                          heb alles mee vervangen
                          pakkingen kopbouten klepsteelrubbers nokaskeringen thermostaat waterpomp distri en multiriem spanrollen
                          voor 180 euro, is maar 20 euro verschil met jou schatting aan materiaal hoor ;)
                          dus wrom gelijk aannemen dat ik het niet goed heb gedaan :D
                          heb alleen niet de kop laten vlakken
                          ding loopt als een zonnetje

                          #18270384
                          peter777
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 January 2011

                            @trashmetal

                            Oooh zo bedoelde ik het niet hoor :) Bedoelde meer in het algemeen. Koppakking vervangen is vaak het probleem niet, maar het bezuinigen op materiaal weer wel. Dan heb je kop en onderblok weer mooi dicht en vervolgens begint het kreng na verloop van tijd overal te lekken omdat er oude pakkingen zijn gebruikt waar wat vloeibar tussen is gedrukt.

                            Dus was meer in de zin van, als je het dan toch (laat) doen doe dan alles ook gelijk 100 punten.

                            En idd is een CIH 3.0E wat prijziger qua spul dan dit blok.

                            Maar ik zat er met mijn schatting idd niet ver naast :afro

                            Maar aan de topicstarter: Laat eerst met een sniffer (of hoe dat ding ook mag heten) even bij de garage checken of de koppakking ook echt lek is.

                            #18270385
                            tauhied
                              Lid sinds:
                              15 January 2015

                              Nu verdwijnt de koelvloeistof en komt rook uit de verwarming en de temperatuur gaat snel boven 100.

                              #18270386
                              peter777
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 January 2011

                                Rook uit de verwarming? Uit de roosters van je dashboard? Dan is de kachelradiator aan vervanging toe lijkt me? Is het ook zeiknat in de auto? Zijn de ramen extreem beslagen in de ochtend? Ruikt de auto van binnen wat zoetig?

                                #18270387
                                tauhied
                                  Lid sinds:
                                  15 January 2015

                                  De ramen zijn beslagen en ook een zoete geur. Maar de auto is niet zeiknat. De ramen zijn de gehele dag beslagen.

                                  #18270388
                                  Opeltje17
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 January 2012

                                    Kachel radiateur lek!

                                    #18270389
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Kachel radiateur inderdaad.

                                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.