Forumindex › Forums › Modellen › Astra › koelvloeistof verdwijnt, misschien koppakking ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2015 om 20:35 #17270210
Opel Astra g 1.6gl 75pk
Ik moet steeds de koelvloeistof bijvullen, ik denk dat de koppakking lekt zie foto’s
Als het de koppakking is, hoeveel zal het totale reparatie kosten?
23 januari 2015 om 20:43 #18270374Even langs de garage, een uitlaatgas snuffelaar in je koelwater reservoir hangen, weet je het zo.
Paar honderd kost het wel, zeker als je het laat doen.
23 januari 2015 om 20:44 #18270375En jij heb een 8 klepper dus dat is niet veel werk dus goedkoper als je het laat doen
23 januari 2015 om 22:17 #18270376Die lekkage die je op de foto ziet is in ieder geval van je kleppendeksel pakking. Ook meteen even meepakken dan ziet het er weer fris uit.
24 januari 2015 om 13:58 #182703778 klepper zo rond de 600€ en een 16v rond de 800€ tot 1000€ en dan moeten er geen slechte kleppen in zitten .
wel klepsteel afdichtingen mee laten nemen!!!!
24 januari 2015 om 15:03 #18270378@kiyamizio wrote:
En jij heb een 8 klepper dus dat is niet veel werk dus goedkoper als je het laat doen
Denk niet dat er een garage is die het klusje voor 180 euro doet
24 januari 2015 om 18:23 #18270379Verkijk je niet op het werk als je het GOED wil doen. Alles los, liefst ook nieuwe kopbouten en complete kopset (dus alle pakkingen in en rond de kop). Dan moet de boel nog gevlakt worden, en weer fatsoenlijk met de juiste aanhaalmomenten (en juiste volgorde!!) worden aangedraaid.
En als de boel dan toch los ligt ook meteen distributieriem/waterpomp/spanrol meepakken.
Kopset zal wel rond de 100 euro zitten, distributieset+ pomp 100/120, kop vlakken 90 euro (althans, dat betaal ik als ik een kop weg breng).
100 + 120 + 90= iig +-200 euro en dan reken ik nog krap qua materiaal. En reken er maar een dikke 3 a 4 uur voor tegen werkplaats tarief. Met minder dan 500 kom je er niet ben ik bang.
Ga nu wel uit van mijn ervaringen qua hobby met CIH blokjes (6 cilinders).
Maar dan ben je wel in een keer klaar en kan je er weer een ton tegen aan.
24 januari 2015 om 21:59 #18270380Maar zoals jullie het zien op de foto, is het dan de pakkingdeksel of de koppakking ?
24 januari 2015 om 22:41 #18270381Wat je op de foto ziet is duidelijk de kleppendeksel pakking die lekt.
Dit heeft zoals ik het nu kan zien niks te maken met je koelwater verlies.
24 januari 2015 om 22:56 #18270382Koelwaterverlies eerst maar eens (laten) onderzoeken.
Het “zweten” van het kleppendeksel is motorolie, geen koelvloeistof.Je kan zomaar een radiateur of waterpomp lek hebben, in plaats van een koppakking.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 januari 2015 om 08:48 #18270383indd beter eerst lekkage uitproberen te sluiten
scheelt een hoop kosten :thumb
@peter777
een cih 6 pitter is wel iets prijziger
heb alles mee vervangen
pakkingen kopbouten klepsteelrubbers nokaskeringen thermostaat waterpomp distri en multiriem spanrollen
voor 180 euro, is maar 20 euro verschil met jou schatting aan materiaal hoor ;)
dus wrom gelijk aannemen dat ik het niet goed heb gedaan :D
heb alleen niet de kop laten vlakken
ding loopt als een zonnetje25 januari 2015 om 15:12 #18270384Oooh zo bedoelde ik het niet hoor :) Bedoelde meer in het algemeen. Koppakking vervangen is vaak het probleem niet, maar het bezuinigen op materiaal weer wel. Dan heb je kop en onderblok weer mooi dicht en vervolgens begint het kreng na verloop van tijd overal te lekken omdat er oude pakkingen zijn gebruikt waar wat vloeibar tussen is gedrukt.
Dus was meer in de zin van, als je het dan toch (laat) doen doe dan alles ook gelijk 100 punten.
En idd is een CIH 3.0E wat prijziger qua spul dan dit blok.
Maar ik zat er met mijn schatting idd niet ver naast :afro
Maar aan de topicstarter: Laat eerst met een sniffer (of hoe dat ding ook mag heten) even bij de garage checken of de koppakking ook echt lek is.
25 januari 2015 om 23:58 #18270385Nu verdwijnt de koelvloeistof en komt rook uit de verwarming en de temperatuur gaat snel boven 100.
26 januari 2015 om 11:47 #18270386Rook uit de verwarming? Uit de roosters van je dashboard? Dan is de kachelradiator aan vervanging toe lijkt me? Is het ook zeiknat in de auto? Zijn de ramen extreem beslagen in de ochtend? Ruikt de auto van binnen wat zoetig?
26 januari 2015 om 21:08 #18270387De ramen zijn beslagen en ook een zoete geur. Maar de auto is niet zeiknat. De ramen zijn de gehele dag beslagen.
26 januari 2015 om 21:09 #18270388Kachel radiateur lek!
27 januari 2015 om 07:36 #18270389Kachel radiateur inderdaad.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.