Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2015 om 18:59 #17270199
het oranje motorstoringslampje gaat soms branden na tanken van goedkope benzine [tango]
al een keer laten uitlezen en toen kwam nokkenassensor er als storing uit aarna was lampje uit en nu na tanken weer een poos gebrand en later weer uitgegaan.
iemand een idee?25 januari 2015 om 12:12 #18270277Zal lijkt me weinig te maken hebben met de benzine die je hebt getankt. Ik tank ook bij Tango en heb geen probleem met mm lampje. Zou ook niet mogen want brandstoffen die in Nederland verkocht worden moeten aan bepaalde eisen voldoen. Als jij het vermoeden hebt dat het aan de brandstof ligt zou je een monster uit je tank kunnen nemen en ter beoordeling aan een onderzoeksinstantie aanbieden ter controle en analyse. Met deze uitkomst kun je de pomphouder of maatschappij aansprakelijk kunnen stellen voor eventuele schade als blijkt dat de brandstof niet voldoet. Maar dat is een zeer lang en moeizaam traject.
De storing zal hoogstwaarschijnlijk met de code verband houden, dat de nokkenaspositie sensor een fout heeft gegeven. Dit kan verschillende oorzaken hebben: Bedrading, sensor defect, ketting opgerekt, etc.
25 januari 2015 om 12:19 #18270278Komt me heel bekend voor onze Astra G heeft dat ook zodra er Tango in gaat, bij alle andere merken totaal geen last, maar iedereen blijft roepen ligt niet aan Tango. Maar waarom dan bij geen enkel ander merk dat probleem.
25 januari 2015 om 12:25 #18270279Probeer eens een andere Tango. Komt het dan nog terug dan zou ik bovenstaand traject ingaan en de maagtschappij aansprakelijk stellen. Ik heb een Insignia, nergens last van, ook niet bij mijn vorige Vectra’s en Astra’s wat ik gereden heb.
25 januari 2015 om 12:36 #18270280Er zullen vast meerdere parameters zijn die dit veroorzaken, wij hebben hier 3 Tango’s in de omgeving en bij alle 3 doet die dat, zodra ik er
Texaco of Shell in gooi is het over.
Onze andere Astra’s hebben/hadden dit weer niet, dus vandaar dat ik zeg er zullen meerdere parameters zijn.Ben benieuwd of blackbonkie dit herkent bij zijn Insignia.
25 januari 2015 om 13:49 #18270281deze Insignia is van mijn zoon,[ ik heb zelf een Vectra C GTS ], maar ik kom hier nog op terug
3 februari 2015 om 21:14 #18270282het lampje is weer gaan branden en wat nu blijkt in de 6 de versnelling met een snelheid van ongeveer 110 km en dan op een weg die naar beneden afloopt, dus met weinig toeren en weinig gebruik van het gaspedaal
3 februari 2015 om 21:18 #18270283Toch eens even uitlaten lezen.
4 februari 2015 om 10:09 #18270284Inderdaad toch even uit laten lezen.
Wij hebben dat met een Citroën XM (nostalgie) 2.0 turbo CT gehad.
Die bleef niet stationair lopen op shell benzine.Heeft met de samenstelling te maken.
De Astra-G X16XEL waar ik momenteel mee rijdt geeft nergens storing
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 februari 2015 om 18:29 #18270285ja hij is al een keer uitgelezen maar toen was lampje uit, het zou de nokkenassensor zijn en omdat het lampje uit was hoopten ze dat het over was maar hij doet het dus weer.
maar weeer terug gaan want het is nog garantie4 februari 2015 om 19:42 #18270275Als het de nokkenas sensor is moet hij ook de toeren inhouden rond de 4000-4500 tpm.
5 februari 2015 om 21:27 #18270276Bij mij bleef het lampje constant branden, de vacuüm terugslagklep is toen vervangen.
Kan zijn dat die van jou even blijft hangen.10 februari 2015 om 21:30 #18270286Had het laatst ook; getankt bij een onbemande Texaco in Wolvega waar ik toevallig een keer was (dichtstbij vanuit de Randstad en ik had zin in Oranjekoek…). Een dag later ging het lampje branden, dus maar even doorgereden naar garage. Storing zat ‘m ook in de nokkenassensor. Inhouden heb ik toen niet echt kunnen testen, want het was die ochtend spiegelglad. Wel had ik het gevoel dat ie na de reset onderin soepeler oppakte, maar toen was ie misschien ook beter op temperatuur inmiddels.
10 maart 2015 om 17:33 #18270287zo na overleg tussen garage waar deze auto is gekocht en opel dealer is de Insignia voorzien van computer update ,hopelijk is het probleem opgelost, ik laat het u allen weten binnenkort
10 maart 2015 om 22:13 #18270288Niet om mensen bang te maken, maar had een paar weken terug met de Insignia weer een brandend lampje. Afspraak gemaakt bij de garage voor uitgebreide diagnose (natuurlijk wel eerst even langsgereden, maar toen konden ze in de gauwigheid alleen een storing vinden op de nokkenassensor) en daar heeft ie uiteindelijk bijna drie dagen gestaan. Mogelijke oorzaak was een gebroken geleider van m’n distributieketting… had best spannend kunnen aflopen, ook al kon die ketting volgens de monteur nergens heen. Het was me bij heel koud weer al eens opgevallen dat er ook wat tikjes te horen waren, zal daar ook wel door gekomen zijn. In elk geval blij dat dit gebeurde binnen de garantieperiode… hopen dat het nu rustig blijft verder!
11 maart 2015 om 01:45 #18270289Maar als het niet een gebroken geleider is geweest wat was het dan??
Bij mij brand het motor lampje ook en na het uitlezen blijkt het de nokkenas positie sensor te zijn.11 maart 2015 om 07:11 #18270290P@rick: Geen idee; lampje is nog niet weer aangegaan. Even blijven aankijken, m’n garantie is toch nog niet om ;)
14 maart 2015 om 19:06 #18270291Ik heb het zelfde met mijn 1.6T begon vandaag in eens te branden wel pas een volle tank benzine bij tango gehaald normaal altijd Shell
17 maart 2015 om 17:13 #18270292na software update is het lampje niet weer gaan branden en ook rijdt deze auto nu ook veel fijner
26 maart 2015 om 18:45 #18270293Helaas… gisteren ging ie weer branden. Niet na het tanken, maar pas bij een halflege tank. Morgen kan ik weer terecht bij de garage, waar ze verder gaan zoeken. Ben er wel goed klaar mee inmiddels; de Insignia is net deze week over de 60k gegaan, dus zó vaak een storing belooft weinig goeds voor onze toekomst samen…
26 maart 2015 om 19:02 #18270294Zou te maken kunnen hebben met de klopvastheid van de Tango. In principe is alle benzine volgens een standaard protocol geproduceerd. Er is alleen 1 nadeel, de A merken nemen zelf de meest verse benzine af van hun bulk voorraad. Die bulk word alleen niet altijd volledig opgemaakt waardoor de tango en andere goedkope aanbieders ook langs mogen komen met hun tankwagen om dat bij hun stations af te leveren. Nu gaat dit wel goed als het super plus, vpower, ultimate of hoe je het noemt heb, dit is een premium benzine waar GEEN 10% ethanol is bij gemekt, hierdoor verouderd deze benzine minder snel.
Heb je nu gewone Euro 95 zit daar 10% ethanol in dit kan alleen vocht opnemen en verouderd daardoor snel(ler) Het aangetrokken vocht verbrand niet zo lekker als zuivere benzine en daar kan je motor dan moeite mee hebben. Mijn Vectra brand er geen lampje maar gaat alleen onregelmatig stationair lopen op goedkope euro 95, nu ik altijd euro 98 tank, a merk of b merk maak niet uit, hij loopt netjes stationair. Omega met 2.5 v6 begon ook het lampje te branden bij b merk euro 95. Ook dat lampje ging uit als je euro 98 bleef tanken.
Voor mij zo ie zo geen 95 meer ben met 98 zoveel zuiniger dat die 8cent per liter me geen pijn doet.
27 maart 2015 om 00:34 #18270295Als je er zo van overtuigd bent dat het aan de brandstof ligt van de pomp waar dit optreedt, zou je een klachtenprocedure kunnen opstarten om met bewijzen te komen dat de kwaliteit niet deugt. Of gewoon niet meer tanken daar en bij de gerenommeerde tankstations tanken en iets meer betalen.
27 maart 2015 om 01:55 #18270296ik tank over de grens ( belgie)bij een witte pomp .. die staat niet zo hoog in de rang als shell e.d. maar ik tank er zowel euro 95 en euro 98 nu de prijs laag staat… maar ik heb nooit last van dat lampje door de benzine.. heb een X25xe vectra… ik tank vrolijk euro 98 voor €1,30 per liter
27 maart 2015 om 07:11 #18270297Dat zijn mooie prijzen voor un liter euro 98, woonde ik maar dichter aan de grens. Scheelt je € 15,00 per 50 liter t.o.v. hier in de randstad
27 maart 2015 om 07:47 #18270298We vergeten even wat de reden is waarom het motorstoringslampje gaat branden. Zoals TS aangeeft is de auto uitgelezen, echter was op dat moment het mm lampje uit. Oftewel het is een tijdelijke storing die gereset wordt als je de motor afzet en opnieuw start.
Mijn advies is dan ook met de dealer een afspraak maken dat zodra het mm lampje gaat branden hij meteen naar de garage rijdt en de motor niet afzet voordat de storing is uitgelezen. Dit is de enige manier om erachter te komen wat het probleem is dat de storing veroorzaakt.
Zoals ik eerder heb aangegeven, ik kan me niet voorstellen dat het aan de brandstof uit het tankstation ligt. Zeker niet omdat de in Nederland verkochte brandstoffen eigenlijk maar 5% ethanol bevatten geen 10% zoals hier wordt geschetst en in Duitsland wel gebruikelijk is. Ook al zou het het laatste druppeltje zijn van een oude voorraad uit een depot, dan nog moet het voldoen aan de kwaliteitsstandaarden van de in Nederland verkochte brandstoffen, dus het volume aan water kan nooit in de grondtanks komen. Of er moet iets serieus mis zijn bij dat tankstation van Tango.
Lees anders hier eens over E10 brandstoffen: http://www.e10benzine.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.