Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Schurend geluid rechtsachter bij belading
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2015 om 21:36 #17269829
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Ik heb weer even een vraagje, ik heb een Opel Astra G uit 2002. Als er gewicht achterin ligt of er zitten mensen achterin dan hoor ik rechtsachter wat schuren. Ook als ik dan van een drempel ga hoor je het enorm alsof er iets heel erg aanloopt ofzo.
Mijn man heeft al gekeken en gevoeld en gedaan maar er loopt niks aan en er is niks te zien of te voelen.
Heeft iemand enig idee waar we kunnen zoeken?
2 januari 2015 om 15:36 #18267023De band zal toch wel tegen de binnenkant van de wielkast schuren dan.
Zaklamp erbij gehad ? Ooit eens andere (bredere) wielen gemonteerd ?Rik
2 januari 2015 om 16:16 #18267024Nee deze banden zijn zelfs smaller of kleiner dan mijn zomerbanden. Van het weekend nog maar eens een keer goed kijken
2 januari 2015 om 17:05 #18267025Een kleine aanraking tussen wiel en wielkast hoort in de auto al gauw alsof de achteras gebroken is.
Dus even goed kijken of je een glad stukje vind in het tectyl.Success
Rik
2 januari 2015 om 18:30 #18267026Dank je wel! Ik ga nog even goed speuren! Zou het enorm zonde vinden als er iets beschadigd.
2 januari 2015 om 18:44 #18267027kijk gelijk of je veer niet gebroken is, dat lijkt mij het meest voor de hand liggend , dan zakt die namelijk verder in aan 1 kant.
is dat schurend geluid opeens gekomen of heb je wat verandert, auto verlaagd, andere velgen of zoiets ?
2 januari 2015 om 18:56 #18267028Had het bij mijn astra ook(slappe veer)
Heb er hulp veren tussen gezet werkt top staat alleen ietsje hoger nu.
2 januari 2015 om 19:05 #18267029Nou ik heb de auto nog niet zo lang en als ik er alleen in zit valt het me niet op. Het is me pas geleden opgevallen toen er iemand achterin zat.
3 januari 2015 om 01:56 #18267030Kijk eens naar de ET waarde van de 2 sets velgen,
collega van mij had een zomer set die veel verder naar binnen lag waardoor hij 3 keer in 1 seizoen een lekker band had door slijtage tegen de wielkuip bij drempels en belading3 januari 2015 om 10:01 #18267031Oke ga ik ook bekijken! Maar ik weet wel dat de huidige velgen van een astra af komen. Dus op zich zou je denken dat het goed moet zijn. Nu alleen even wachten op manlief, want die heeft mijn auto mee.
4 januari 2015 om 17:29 #18267032Vanmiddag nog even goed gekeken en hij loopt toch aan bij de binnenkant van de bumper. Morgen maar even op de brug zetten om te kijken of er iets met de veren mis is of anders maar iets van hulpveren ofzo eronder? Of iemand een ander idee?
4 januari 2015 om 17:37 #18267033Binnenkant bumper,
Definieer dat eens iets duidelijker, loopt hij aan de bovenkant in de wielkast aan of juist tussen het wiel en de wielkast in.
Dat verschil daar tussen sluit namelijk al verkeerde velg off-sett uit.Gr!
4 januari 2015 om 17:49 #18267034Even wat foto’s gemaakt, let niet op de modder :)
4 januari 2015 om 17:56 #18267035Of slappe/gebroken veer en/of schokdempers versleten als ik het zo kan beoordelen…
4 januari 2015 om 18:44 #18267036Je wiel loopt binnen de kuipranden normaal gesproken, en de velgen zien er niet stock uit.
Als je op de brug gaat even aan de binnenkant op de velg kijken naar de ET waarde zo als het er uit ziet staan je velgen te ver naar buiten.
Hij staat hoog genoeg op zn poten dus lamme veren lijkt het echt niet te zijn!Schokdempers hebben er natuurlijk niet zo veel mee te maken ze dempen geen ingaande schokken zoals de naam doet vermoeden maar dempen juist de uitgaande veerweg.
Suc6
4 januari 2015 om 18:53 #18267037Het is niet eerlijk wat betreft de velgen, want ik heb nu mijn wintervelgen eronder zitten en dat zijn gewoon standaard stalen velgen. Ik zal even kijken of ik een foto heb van de huidige velgen. Ik had die andere foto er alleen bij genomen om de locatie aan te duiden, sorry voor het misverstand.
4 januari 2015 om 19:00 #18267038Eerlijk gezegd kan ik op een foto toch niet zien wat de afstand van de want van de band tot de kuip rand.
Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat je je velg maten moet gaan controleren of deze in je juiste marge zitten dus een afwijking van maximaal 5mm van de origineel op gegeven ET waarde.
De plaats waar je band aanloopt schept best een duidelijk beeld dat je wiel iets meer naar binnen zou moeten lopen.Groetjes
4 januari 2015 om 19:01 #18267039Ja je zou best eens gelijk kunnen hebben, al is het wel apart, want de velgen komen van een andere Astra af, maar morgen zal ik het even goed nakijken, bedankt in ieder geval!
4 januari 2015 om 19:06 #18267040Misschien een ouder type astra of nieuwere of misschien heeft de vorige eigenaar wel velgen van een vectra gekocht bij wijs van spreken..
Je weet het niet voor je het uit sluit google even op ETwaarde of steekmaat daar kan je al je velg gegevens opvragen van je type auto en controleren met je velgen.Suc6
4 januari 2015 om 19:12 #18267041Even een foto gemaakt van de ET enzo
4 januari 2015 om 19:15 #18267042Euhm, ik had hier overlaatst originele stalen velgen van een G liggen en daar stond ET49 op…
Dit waren 6j x 15h2, ET 49.4 januari 2015 om 19:18 #182670435 gaats zeker? Ik heb 4 gaats velgen.
4 januari 2015 om 19:19 #18267044Nee hoor, ook viergaats :).
4 januari 2015 om 19:23 #18267045Wat ik op internet kan vinden is dat ik minimaal ET39 moet hebben, en ik heb 35, dan zou dat toch geen probleem moeten zijn?
SORRY TYPFOUT, heb het verbetert!
4 januari 2015 om 19:25 #18267046Ik zie daar precies ET35 staan, of zijn mijn ogen nu zo slecht? :D
Ok, ja ik ken de toegelaten maten niet, maar omdat de ET zo afweek van de velgen die ik had liet ik het toch maar weten :thumb .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.