Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra Turbo trekt koud veel beter dan warm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2015 om 20:24 #17269826
Hoi, weet iemand hier raad mee ?
Koud trekt me calibra turbo veel beter dan als hij op temperatuur is,
1 januari 2015 om 21:01 #18266991Koud loop de motor op choke e door de meer benzine voelt hij feller aan.
1 januari 2015 om 21:18 #18266992Een open lucht (sport)filter onder de motorkap zou een boel verklaren, is dat het geval?
Gr
1 januari 2015 om 21:52 #18266993neen de luchtfilter is geheel origineel,
en is me 3 de turbo wat ik bezit, deze is echt niet normaal het verschil.
groetjes
2 januari 2015 om 06:38 #18266994Wellicht de lambda? Ik heb dit met een astra gsi ook gehad, koud trekken als de brandweer en met warme motor een stuk minder. Andere lambda er in en hij ging weer als vanouds.
2 januari 2015 om 07:24 #18266995hoi, zit wel sinds 2 jaar een nieuwe lambda in, maar idd zou kunnen als ik tijd heb ze eens uitwisselen :)
bedankt :thumbup27 januari 2015 om 09:01 #18266996lambda gewisseld heeft niets uitgemaakt vreemd, koud geeft hij ook bij gaslos harde knallen, wel mooi maar normaal ? mmm :jerry
Gaat echt niet normaal hard als hij koud heeft maar is niet gezond hehe
ook bij start soms precies of de ontsteking niet juist staat, draaid dan voor hij aanvliegt onregelmatig, hall sensor ook al gewisseld,
zijn toch rare dingen die letten :D
27 januari 2015 om 17:09 #18266997gaat het motormagegemant lampje ook aan?
28 januari 2015 om 06:12 #18266989@Duurt wrote:
gaat het motormagegemant lampje ook aan?
neen, is nog maar een keer of 2 heel even aangegaan bij start en direct terug uit.
28 januari 2015 om 21:26 #18266998bij het starten branden alle lampjes en als hij aan gaat gaan ze bijna allemaal uit, op zich zit er ook een geheugenfunctie in voor de laatste storing, even met de paperclipmethode de computer uitlezen, misschien dat er nog iets in staat
28 januari 2015 om 21:44 #18266999@Duurt wrote:
bij het starten branden alle lampjes en als hij aan gaat gaan ze bijna allemaal uit, op zich zit er ook een geheugenfunctie in voor de laatste storing, even met de paperclipmethode de computer uitlezen, misschien dat er nog iets in staat
29 januari 2015 om 16:28 #18267000Volgens mij moet het gewoon kunnen heb me eige cali ooit wel is zo uitgelezen is bj 97.
Maar waarom koop je geen opcom? Verloop stekker erbij en je kunt de auto mooi uitlezen opcom kost 30 euro? En zo;n verloop kabel via ebay 2 a 3 euro.
29 januari 2015 om 16:58 #18267001je kunt altijd proberen
31 januari 2015 om 06:18 #18267002@Duurt wrote:
je kunt altijd proberen
Danke je man ! hier kan ik wat mee. :thumbup
1 februari 2015 om 10:40 #18267003het werkt dus ook met paperclip :)
heb 2 storingen:
nr 73: air flow sensor AFS low voltage
nr 91: oxygen sensor heater high voltagenu maar opzoeken wat dat betekend :jerry
1 februari 2015 om 11:36 #18267004bij de mijne gaf hij aan motor temperatuur high voltage, dit kwam omdat er een kabelbreuk vlak bij de sensor zat en de meetspanning dus te hoog opliep, toen met een universeel meter met scherpe meetpinnetjes in de kabel geprikt en doorgemeten naar de connector, was stukgegaan nadat ik de thermostaat had vervangen
als je een vraagbaak van de Vectra a 1988-1995 2e druk staat ook de Vectra turbo beschreven met schema, kun je vanaf de connector naar de stekker van computer meten of er verbinding is.
van mijn andere auto was de airflowmeter ook eens stuk, het verhaal was toen dat de weerstand van de draad op den duur verloopt, kon toen een imitatie luchtmeter in, maar misschien is er ook iemand in de buurt waarbij je hem even mag lenen om het zeker te weten.
Ook kun je de computer resetten en kijken welke storing er daarna weer in komt, lijkt me raar dat er twee storingen in zitten, resetten doe je door de accu een tijdje los te koppelen1 februari 2015 om 18:48 #18267005Hmm..als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat het met de luchtmassameter te maken heeft.
1 februari 2015 om 19:48 #18267006@MoiInActie wrote:
Hmm..als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat het met de luchtmassameter te maken heeft.
hmmm en ik denk dat je helemaal gelijk hebt, is een nieuw exemplaar van enkele jaren oud maar toch
2 februari 2015 om 08:24 #18267007bij een goede injectie en koude motor spuit hij meer benzine in dan als hij warm is, mocht hij dus over het hele gebied te weinig in spuiten heb je er het meest last van als hij warm word
2 februari 2015 om 15:53 #18267008Ik heb nou enkele uurtjes de batterij ontkoppeld, dan bij de eerste storing wat komt ff paperclipuitlezen :)
hehe hoop dat ik het eindelijk kan achterhalen.
2 februari 2015 om 19:35 #18267009lmm gaan niet zomaar stuk anders het draad je eens schoonmaken, als je wil weten of je brandstof lucht hoeveelheid goed is zou ik eens met een AFR meter gaan rijden miss loopt hij wat arm onder boost…
3 februari 2015 om 16:18 #18267010had hem gereset, en bij start onmiddelijk storing
ff gepaperclipt :jerry en alleen nog storing
nr 91: oxygen sensor heater high voltage
is dit de lambdasonde niet ?weet iemand toevallig hoe het komt dat soms als ik start hij vlot draaid en dan plots ff stroef en terug vlot
precies of de ontsteking ff niet goed staat, start dan ook moeilijker.
soms gaat alles goed en start hij onmiddelijk.4 februari 2015 om 22:31 #18266990ik zou eerst die labdasonde eens vervangen en dan verder kijken
5 februari 2015 om 12:00 #18266988Oxygen heater is lambda sonde verwarming plus draad onderbreking, ik zou gewoon een keer op de rollenbank gaan dan weet je of de motor genoeg vermogen geeft. En bij volgas gaat de lambda regeling toch uit dus dat zou niks met trekken te maken moeten hebben
9 februari 2015 om 06:39 #18267011heb de lambdasonde vervangen door een nieuw (duur) :jerry exemplaar
en de luchtmassameter ook door een gebruikt exemplaar, wel eerst goed gereinigd.heb het gevoel dat hij beter gaat maar toch nog duidelijk vrij groot verschil.
Wat ik wel merk is, heb 2x me luchtfilterkast eruit gehad, dan
als je gaat rijden rustig geen probleem duw je het gas in stotteren en vlammen uit de pijp
rally man nie normaal hahahaha de mensen maar doen of ik gek ben :jerry terwijl ik gewoon
maar me auto probeer :p, na een toertje van enkele kilometers is dat weer weg en rijd hij weer
normaal…toch vreemd, ook als je de stekker aftrekt van de llm de ene keer valt hij stil en de andere
keer blijft hij draaien, bij start ook soms hoge stationair toerentallen en neemt af na enkele momenten.
Heb trouwens een massameterstekker met 5 draden, alles wat ik vind zijn er maar 4 anders kon ik alles opmeten.
groetjes Rob
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.