Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Monza Gse
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2014 om 13:18 #17269690
Hallo mede MonzaSenator liefhebbers,
Ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een Monza Gse deze heb ik gekocht met een totaal lege motor ruimte en stuurkolom.
Ik heb een paar vraagjes over de volgende delen: heeft iemand een foto van de oliekoeler ophanging ik weet dat deze rechts voor onder het spatbord gemonteerd word maar weet niet hoe.
Ook nog het volgende ik heb een stuurkolom van een 2.5 maar hier zitten schijnbaar andere stekker verbindingen aan met name het contactslot wie kan hier info over geven?
Groet Jan
24 december 2014 om 16:29 #18266041Hmmm, jammer dat ik geen foto’s heb genomen bij het uit elkaar trekken van mijn GSE. Hij komt iig rechtsvoor (bijrijderskant) en zit opgesloten in een plastic behuizing. Aan deze behuizing zit weer een tunnel die naar de bumper loopt. In de kokerbalk zitten volgens mij de boutgaten.
Maar een aardige rotconstructie, helemaal omdat bij mij de boel aardig vastgerot zat…
27 december 2014 om 23:56 #18266042Ik zal binnenkort wel even een foto maken van de koeler.
Bij mij is het trouwens een stalen behuizing.Foto´s van de stuurkolom heb ik wel, die wil ik je wel per mail toesturen
28 december 2014 om 06:54 #18266043Als je GSE een in hoogte verstelbare stuurkolom heeft, zitten er idd verschillen met de vaste kolom.
Er zitten dan andere stekkers op, en een ander contact slot (zo snel ff) Mogelijk dat er meer verschillen zijn.
28 december 2014 om 11:53 #18266044Jip die hoogte verstelbare kollomen waren een GM usa ontwerp en ook gebruikt min of meer in Chevys en Pontiacs and Buicks en wat nog meer.
Olie koeler zou ik persoonlijk der niet opzetten:
A die dingen werken nooit
B meer rommel die kapot kan gaan.
C kunt beter een 30% meer volume pomp kopen heb je vele malen meer aan als aan die koeler.(Egaal hoe gek ik heb gedaan met een 30E met welke temperatuur dan ook die koelers worden nooit warm)
Je kunt de stuurkolom wel ombouwen naar een vaste kolom zoals 80% van de Monza/Senators hebben,alleen dan ben je wel ff zoet met puzzelen welke draad waar voor is.
Je kunt hebben een A1 vaste kolom en een A2 vaste kolom verschil zit um in de lichtschakelaar de A1 heeft de alarmlicht schakelaar op de kolom zitten en de A2 in het middenconsole.
En dan kun je nog de hoogte verstelbare kolom hebben of daar verschil in zitten tussen A1 en A2 weet ik zo niet.
Maar de stuurkolom is niet motor keuze afhankelijk geweest een 2liter stuurkolom is gelijk aan dat van een 3.6 (A1 of A2 hoogte verstelbaar of niet)Persoonlijk zit de vaste kolom 100% makkelijker in elkaar dan de hoogte verstelbare en dan bedoel ik:
Contactslot vervangen en stuur vervangen is wat lastiger en vaak krijgen die hoogte verstelbaren kolommen speling.Je kunt de 2 kolommen naast elkaar leggen en kijken en meten welke draad bij beide voor is en dan een schema maken en de zaak ombouwen of een hoogteverstelbare kolom zoeken.(der vanuit gaande dat je een vaste hebt nu en hoogte verstelbare stekkers.
28 december 2014 om 16:43 #18266045Iedereen alvast bedankt voor de reacties, voor de stuurkolom moet ik proberen een verstelbare te krijgen anders houd ik een aan tal stekkers over.
Alle foto’s van de kolom en de oliekoeler zijn welkom.
Groet
28 december 2014 om 19:27 #18266046Ik heb hier nog een verstelbare kolom liggen met alle steutels (deuren en contactslot) van een Senator A2 in super staat..
Ik wil deze nog ooit in mijn Monza GSE bouwen,dus ik doe um niet weg.En nogmaals ik denk dat vele dit met eens zijn,vergeet die oliekoeler en koop je een grotere oliepomp daar heb je veeeeeeel meer aan als die waardeloze koelers,ik heb die rommel deraf gegooit bij mijn 30E/C30NE omdat het toch niet werkt..
Als je fatsoenlijke oliedruk wilt houden bij een 30E neem dan die pomp en vergeet die koeler.
31 december 2014 om 09:34 #18266047@jb400 wrote:
Iedereen alvast bedankt voor de reacties, voor de stuurkolom moet ik proberen een verstelbare te krijgen anders houd ik een aan tal stekkers over.
Alle foto’s van de kolom en de oliekoeler zijn welkom.
Groet
Even Kees Wesdorp contacten, die heeft er vast nog wel een!
31 december 2014 om 15:41 #18266048Heb hier sinds vandaag een sloper staan met een verstelbare stuurkolom.
Als je interesse hebt, stuur je me maar een pb ;)
27 mei 2015 om 20:03 #18266049Vandaag weer verder met mijn Gse gegaan maar loop nu tegen de kabel van de voorontsteking aan ik hou twee stekkers over is er verschil tussen een 2.5 en een 3.0 Gse draadboom voorontsteking?
28 mei 2015 om 12:27 #18266050Vooronsteking?
Een GSE is een A2 en die hebben op de bobine +12V en toerental signaal -1 zitten,verder heb je niks kwa ontsteking,maar maak eens wat fotos dan zal ik je wel zeggen welke draad voor wat is.
28 mei 2015 om 18:09 #1826605128 mei 2015 om 18:55 #18266052Moet ik ff kijken bij de GSE hiero of ik daar iets kan vinden…Komen me zo vreemd voor kan ze niet zo 1 2 3 op het oog thuis brengen..
28 mei 2015 om 19:10 #18266053Ik weet het,dit is het kabelboompje voor je onsteking dat bij de latere 84 en jongere A2,s werd gebruikt voor olie temp-buiten temp-gasklepstand-en toerental en aanvankelijk daarvan deed een kastje de onsteking vervroegen..Nu moet je al die sensors nog vinden.
28 mei 2015 om 19:51 #18266054Klopt helemaal maar ik heb de aansluiting van deze stekkers niet in de auto zitten en aangezien ik deze er ook niet bij had toen ik de auto kocht weet ik het ook niet, misschien dat er iemand met een Gse van 84 of later in de buurt van Nijverdal woont waar ik onder de kap kan kijken?.
29 mei 2015 om 16:39 #18266055ik heb mijn olie koeler in de monza voor de radiator geplaatst
k weet dat sommige dit monteren en sommige ook niet en die hebben een andere oplossing
daar heb ik respect voor maar ik heb hem gemonteerdgrtz
29 mei 2015 om 17:25 #18266056kan zeker nooit geen kwaad hé Chris :D
29 mei 2015 om 17:34 #18266057mooie oplossing. wat voor auto komt ie vanaf?zoek zelf ook nog een alternatief, mijn koeler is erg gaar….
29 mei 2015 om 17:38 #18266058denk dat deze van een omega a komt zat bij die c30ne blok die ik gekocht heb
vond hem te lang voor in de wiel kast
maar mijn Monza vriend uit bree , zie iets van probeer eens voor u radiator
deze hier peter
http://www.ebay.de/itm/Olkuhler-Oel-Kuehler-Omega-A-ORIGINAL-OPEL-650783-/381218740770?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item58c2685a22″ onclick=”window.open(this.href);return false;grtz
29 mei 2015 om 18:06 #18266059Die koelers werken niet dwz de thermostaten gaan nooit open,je neemt beter een grote carter en een grotere oliepomp heb je veel meer aan..
En de redenatie:koelere olie is meer oliedruk gaat ook niet op aangezien de olie door de koeler moet en deze weer weerstand heeft,dus ik zou gewoon als je iets wilt doen gewoon een grotere oliepomp nemen en die koeler weg laten.En ik zou persoonlijk een ontsteking nemen van een 83tig die is hetzelfde alleen zonder de sensors die hebben nl vliegkracht en vacuum verstelling en de latere onstekingen hebben een computer kastje wat de zaak regelt..
Als je bv aan een andere motor zit te denken zoals een 24V of een latere 12V met Motronic heb je heel die instalatie niet nodig.
Ik zou me niet te druk gaan maken en de meest simpele ontsteking nemen,geen gezeik met al die sensors.
29 mei 2015 om 18:12 #18266060Omega A heeft de lange koeler en Senator B heeft een 4 kantige,die van de Omega leent zich het beste voor inbouw in een Monza kwa ruimte.
29 mei 2015 om 20:23 #18266061De plaatsing van de koeler is wel goed uitgedacht helaas zit daar de airco koeler van mij.
29 mei 2015 om 21:16 #18266062hey jb400 en hoger achter de grill mss
of is die aircokoeler zo hooggrtz
30 mei 2015 om 11:46 #18266063Vergeet die olie koeler nou gewoon die onzin,die thermostaten gaan niet open,het heeft geen klote zin om der een koeler al hang je der 7 op rij neer,het blok zal der nl toch geen olie doorheen sturen,haal de slangen maar los en laat de motor maar lopen,af en toe een druppel misschien zal der uit komen,bij alle 30E,s die ik heb gehad heb ik nog nooit of te nimmer een warme oliekoeler gehad,zelf hier bij de C30NE die de oliekoeler van de 30E derop heeft zitten kan ik de koelwater temp in het rood laten komen en dan nog doe de thermostaat niks..
Als je wilt zorgen voor koelere olie pak je een grote pomp en ene groter carter,dat werkt die koelers zijn maar een lachtertje.
Als je bv kijkt naar Australie waar het heet 45+ in de outback is en heuvelachtig daar hebben ze nog geen oliekoelers gebruikt op hun lijn 6 motors en v8,s en dan zal hier een oliekoeler nodig zijn in ons koele klimaat…
30 mei 2015 om 17:08 #18266064ik heb een grotere oliepomp én oliekoeler
en mijn oliekoeler doet het WEL… 8) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.