vectra c z 2.2se

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra c z 2.2se

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269676
    peter2.2
      Lid sinds:
      22 December 2014

      hallo ik zal me eigen even voorstellen
      ik ben nieuw op dit forum
      ik heb al diverse keren eerder proberen te registreren
      was tot op heden nog niet gelukt maar eidelijk voor elkaar gekregen
      maar in iedergeval ik ben peter en komt uit utrecht en rijdt inmiddels al tien jaar opel vectra
      mijn eerste vectra was en vectra a sedan in cdx uitvoering in de kleur groen metallic
      de tweede was een vectra b2 hatchback onyx uitvoering in de kleur rood mettalic met creme leder
      en de auto dieik nu al een tijdeje rijd is een vectra c1 z2.2se sedan in elegance uitvoering
      ik vindt het een hele mooie auto om te zien ik heb deze auto nu een jaar of drie
      en ik heb meerdere malen problemen met de auto gehad
      als eerste toen ik de auto kocht had ik al begrepen dat er nog al wat problemen met de distributie kettingen waren
      maar sommige toch al vanuit fabriek toch al verbeterd waren
      aan de hand van het kenteken kon de dealer zien dat deze auto toch al verbeterd zou moeten zijn
      na een aantal maanden begon de auto toch een vreemd geluid te geven bij koude start
      vervolgens is er bij de dealer en compleet nieuwe distibutiekettingset en balansasketting set compleet
      met spanners en geleiders en tandwielen vervangen
      en multiriem piepte dus heb ik er een nieuwe riem met spanner erop laten zetten
      dat bleek maar goed te zijn ook want er zat een scheur in de spanner van de multieriem te zitten
      aan de zijde die tegen de motor zit die dus niet met net oog te zien is
      daarna had ik last van een schok van een lichte bij de 90 a 100 km bij overschakelen van de 4e naar de 5e versnelling
      is niet altijd maar heeft er soms last van is nog steeds niet opgelost
      daarna kreeg ik ellende met de voorveer die zomaar spontaan afbrak
      daardoor ook gelijk lekke schokbreker ook gelijk laten vervangen
      daarna kapotte dynamo
      daarna een losse schoten in de uitlaat en lichte lekkage bij flexibele stuk
      en slechte achterdemper gewoon de complete uitlaat van voor tot achter compleet nieuw eronder
      kapotte stabalisator stang ook allebei vervangen
      en de accu
      en piepende kachelmotor
      en ruitenwisser mechanisme die kapot ging
      en de egr is afgedopt met een blinde plaat met een egr cheater
      dit is gebeurd omdat het vermoeden bestond dat de veroorzaker was van de lichte schok bij overschakelen
      inmiddels is alles vervangen aan deze auto
      nu heb ik het volgende probleen
      ik heb februari 2014 de cim module laten vervangen bij de opel dealer
      de auto van ons had altijd een goede koude start en reed gewoon perfect bij koud weer
      nu kreeg ik mijn auto terug van de dealer en moest ik savond weg en het was toen die avond koud
      vervolgens stapte ik in de auto starte de auto starte gewoon normaal maar toen ik gas gaf om weg te rijden sloeg de auto ineens af vervolgens opnieuw gestart en wegereden en bij koude start weer het probleem
      als de auto eenmaal gereden heeft of het is warmer weer heb ik dit probleem
      niet het is puur bij koud vochtig weer
      ik heb dit toen gelijk bij de dealer gemeld en die zij kijk het even aan
      maar toen werd het weer warmer en toen hadden we geen geen last tot nu toe
      nu begint het weer bij het koude weer slecht reageren op gas bij koude motor en schokkerig rijden bij koude motor
      als de auto eenmaal een stuk gereden heeft is het schokken weg
      ik ben verleden week bij de dealer terug geweest en die zegt
      kom je er nu pas mee terug
      volgens dealer kan het niet aan de nieuwe cim module liggen
      maar ik vind het toch vreemd dat als ik voor het vervangen van de cim geen last heeft
      en na het vervangen van de cim wel last heeft
      zou iemand weten waar dit aan kan liggen
      ik heb me twijfels erover
      zou het ook met de gaspendaal positie sensor kunnen liggen
      waardoor hij slecht reageert op het gaspendaal
      en misschien dat daardoor ook de schok bij het overschakelen
      te verklaren is
      wie weet raad iemand enig idee

      verder valt mij het hoge olieverbruik op ik heb het bijgehouden
      dat is ongeveer 1 liter op 2000 km
      dat valt me heel erg tegen ik heb bij de andere twee vectra s
      nog nooit hoeven bijvullen dat waren allebij 1.8 motoren
      deze auto heeft mij de afgelopen drie jaar zoveel gekost
      ik heb er achteraf spijt van dat ik de b2 heb wegedaan
      had ik nooit problemen mee

      wie weet raad

      groet peter

      #18265947
      Wess1988
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2014

        Welkom, heel verhaal zonder leestekens, knap :p

        #18265948
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Welkom. Misschien een idee om een keer een andere garage naar je auto te laten kijken.

          #18265949
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Jow geweldig hoe je dat verhaal geschreven hebt..Echt petje af.

            Ik heb:
            A nooit een vectra a of b of c gehad
            B ken de hele vectra C niet kwa techniek
            C als je kijkt naar vandaag gepost hiero zie je 1 ding dagelijks terug komen Z22SE dat ding komt overal met kop en schouders bovenuit met andere woorden weg die vectra en koopt iets met een motor met een betere reputatie.(okay weer 100 man die zeggen prima motor bla bla…….kijk dagelijks onder vandaag gepost en we praten over een week of 2 wel bij)

            Ik heb die motor eens bekeken via youtube onderhouds gids en bah wat is dat een akelige motor:
            2 kettingen met een grote die om limburg passen kwa omtrek
            1 balanse as voor een 4 cil
            zeer zwak ontwerp,met veel geleiders en een enkele ketting..

            Handjes vanaf blijven of portomonee in de buurt houden,als ik dat wonder van techniek vergelijk met de prehistorische techniek genaamd CIH wat ik dagelijks aanzwengel dan geloof me dat ik ik blij met met die oude build to last motor vs dat zwak waardeloos motortje…Ik heb nog nooit iets geweldigs gelezen over over de z22se enkel ellende.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.