Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra c z 2.2se
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2014 om 20:42 #17269676
hallo ik zal me eigen even voorstellen
ik ben nieuw op dit forum
ik heb al diverse keren eerder proberen te registreren
was tot op heden nog niet gelukt maar eidelijk voor elkaar gekregen
maar in iedergeval ik ben peter en komt uit utrecht en rijdt inmiddels al tien jaar opel vectra
mijn eerste vectra was en vectra a sedan in cdx uitvoering in de kleur groen metallic
de tweede was een vectra b2 hatchback onyx uitvoering in de kleur rood mettalic met creme leder
en de auto dieik nu al een tijdeje rijd is een vectra c1 z2.2se sedan in elegance uitvoering
ik vindt het een hele mooie auto om te zien ik heb deze auto nu een jaar of drie
en ik heb meerdere malen problemen met de auto gehad
als eerste toen ik de auto kocht had ik al begrepen dat er nog al wat problemen met de distributie kettingen waren
maar sommige toch al vanuit fabriek toch al verbeterd waren
aan de hand van het kenteken kon de dealer zien dat deze auto toch al verbeterd zou moeten zijn
na een aantal maanden begon de auto toch een vreemd geluid te geven bij koude start
vervolgens is er bij de dealer en compleet nieuwe distibutiekettingset en balansasketting set compleet
met spanners en geleiders en tandwielen vervangen
en multiriem piepte dus heb ik er een nieuwe riem met spanner erop laten zetten
dat bleek maar goed te zijn ook want er zat een scheur in de spanner van de multieriem te zitten
aan de zijde die tegen de motor zit die dus niet met net oog te zien is
daarna had ik last van een schok van een lichte bij de 90 a 100 km bij overschakelen van de 4e naar de 5e versnelling
is niet altijd maar heeft er soms last van is nog steeds niet opgelost
daarna kreeg ik ellende met de voorveer die zomaar spontaan afbrak
daardoor ook gelijk lekke schokbreker ook gelijk laten vervangen
daarna kapotte dynamo
daarna een losse schoten in de uitlaat en lichte lekkage bij flexibele stuk
en slechte achterdemper gewoon de complete uitlaat van voor tot achter compleet nieuw eronder
kapotte stabalisator stang ook allebei vervangen
en de accu
en piepende kachelmotor
en ruitenwisser mechanisme die kapot ging
en de egr is afgedopt met een blinde plaat met een egr cheater
dit is gebeurd omdat het vermoeden bestond dat de veroorzaker was van de lichte schok bij overschakelen
inmiddels is alles vervangen aan deze auto
nu heb ik het volgende probleen
ik heb februari 2014 de cim module laten vervangen bij de opel dealer
de auto van ons had altijd een goede koude start en reed gewoon perfect bij koud weer
nu kreeg ik mijn auto terug van de dealer en moest ik savond weg en het was toen die avond koud
vervolgens stapte ik in de auto starte de auto starte gewoon normaal maar toen ik gas gaf om weg te rijden sloeg de auto ineens af vervolgens opnieuw gestart en wegereden en bij koude start weer het probleem
als de auto eenmaal gereden heeft of het is warmer weer heb ik dit probleem
niet het is puur bij koud vochtig weer
ik heb dit toen gelijk bij de dealer gemeld en die zij kijk het even aan
maar toen werd het weer warmer en toen hadden we geen geen last tot nu toe
nu begint het weer bij het koude weer slecht reageren op gas bij koude motor en schokkerig rijden bij koude motor
als de auto eenmaal een stuk gereden heeft is het schokken weg
ik ben verleden week bij de dealer terug geweest en die zegt
kom je er nu pas mee terug
volgens dealer kan het niet aan de nieuwe cim module liggen
maar ik vind het toch vreemd dat als ik voor het vervangen van de cim geen last heeft
en na het vervangen van de cim wel last heeft
zou iemand weten waar dit aan kan liggen
ik heb me twijfels erover
zou het ook met de gaspendaal positie sensor kunnen liggen
waardoor hij slecht reageert op het gaspendaal
en misschien dat daardoor ook de schok bij het overschakelen
te verklaren is
wie weet raad iemand enig ideeverder valt mij het hoge olieverbruik op ik heb het bijgehouden
dat is ongeveer 1 liter op 2000 km
dat valt me heel erg tegen ik heb bij de andere twee vectra s
nog nooit hoeven bijvullen dat waren allebij 1.8 motoren
deze auto heeft mij de afgelopen drie jaar zoveel gekost
ik heb er achteraf spijt van dat ik de b2 heb wegedaan
had ik nooit problemen meewie weet raad
groet peter
23 december 2014 om 21:37 #18265947Welkom, heel verhaal zonder leestekens, knap :p
23 december 2014 om 21:52 #18265948Welkom. Misschien een idee om een keer een andere garage naar je auto te laten kijken.
24 december 2014 om 00:26 #18265949Jow geweldig hoe je dat verhaal geschreven hebt..Echt petje af.
Ik heb:
A nooit een vectra a of b of c gehad
B ken de hele vectra C niet kwa techniek
C als je kijkt naar vandaag gepost hiero zie je 1 ding dagelijks terug komen Z22SE dat ding komt overal met kop en schouders bovenuit met andere woorden weg die vectra en koopt iets met een motor met een betere reputatie.(okay weer 100 man die zeggen prima motor bla bla…….kijk dagelijks onder vandaag gepost en we praten over een week of 2 wel bij)Ik heb die motor eens bekeken via youtube onderhouds gids en bah wat is dat een akelige motor:
2 kettingen met een grote die om limburg passen kwa omtrek
1 balanse as voor een 4 cil
zeer zwak ontwerp,met veel geleiders en een enkele ketting..Handjes vanaf blijven of portomonee in de buurt houden,als ik dat wonder van techniek vergelijk met de prehistorische techniek genaamd CIH wat ik dagelijks aanzwengel dan geloof me dat ik ik blij met met die oude build to last motor vs dat zwak waardeloos motortje…Ik heb nog nooit iets geweldigs gelezen over over de z22se enkel ellende.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.