Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett d 1.3=> C20LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2014 om 21:43 #17269661
Hallo,
Ik ben jasper en ben sinds een maand de “trotse” eigenaar van een opel kadett d van 1983.
Het is een 1.3 met een 3 traps automaat aan.
1e eigenaar en volledig origineel. En als bij wonder zelfs nog nooit een andere dorpel ingezet.Dit is ondertussen mijn 2e oldie van de opel stal want heb pas mijn ascona c 2 deurs verkocht. Hier zat een volledig bewerkte c20ne in.
De bedoeling van de kadett is om er een c20let in te steken en volledig aan te passen alles.
van uitzicht blijft hij vrij origineel.
uiteindelijk zou ik er graag een 300pk met draaien…Als donor heb ik een tigra gekocht met een c20let in. Ook zat hier de f28 bak aan omgebouwd naar enkel voorwielaandrijving en een sperdiff van quafi.
dikke ic en dikke alu radiator zaten er ook al in.
ook de complete ophanging en remmen van de calibra komen op de kadett zowel vooraan als achteraan.
vooraan gaan de remmen wel plaats moeten maken vooreen setje 4 pots brembo’s met 330mm schijven…Ziezo dat was het zo wat denk ik. :D
Heb enkele fotos maar weet nog niet juist hoe ik ze hier zichtbaar krijg.
maar de fotos volgen! ;)Groeten
jasper22 december 2014 om 21:21 #18265777Men kadett en de c20let
men c20ne
24 december 2014 om 20:43 #18265778Mooi Kadettje en lekker kleurtje :thumb
Ben benieuwd ;)Kijk ook eens op http://dkadett.forum2go.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 december 2014 om 10:43 #18265779Bedankt,
Heb er even achter moeten zoeken om 1 te vinden die nog in zulke staat is…
Ben nu aan de let blok bezig om deze een kleine revisie te geven…
Ik wil graag 300pk rijden. Maar weet niet of een dikkere stalen koppakking genoeg gaat zijn om de boel heel te houden?
En of dit mogelijk is met originele turbo?
25 december 2014 om 10:58 #18265780300pk is mogelijk met originele turbo als je een hele frisse Let hebt. 300pk kan met originele onderdelen dus stalen koppakking is geen pre
25 december 2014 om 11:07 #18265781Ga normaal gezien ook de nokkenassen steken van een xe.
Heb gelezen dat dit ook wel een klein verschil geeft?
Wil er graag een vermogen uit halen dat ook vrij goed op de baan te zetten is..
25 december 2014 om 11:46 #18265782Als je 300pk op de weg wil zetten zal je een sper moeten monteren je zal veel torque steer krijgen met de d kadett wielophanging. Kan je beter 240 – 250pk nemen kan je net zo snel mee weg rijden bij het stoplicht door dat er minder wiel spin is.
Xe inlaat nokkenas geeft inderdaad iets meer vermogen heb je wel een verstelbaar tandwiel voor nodig
25 december 2014 om 11:54 #18265783Sper heb ik al in de f28 zitten… ga ook op 17″ rijden en een setje semi slicks.. dus hoop het zo toch wat weg te krijgen.
Van wielophanging heb ik regelbare koni’s gekocht.. in hardheid regelbaar met vaste veren.25 december 2014 om 22:56 #18265784Iemand hier al ervaring met het inbouwen van een let met f28 in een kadett d?
ivm welke motorsteunen nodig zijn en/of je er aan het chassis moet verlassen?Weet er ook’iemand of een achteras van een kadett e past?
Alvast bedankt
28 december 2014 om 21:18 #18265785Iemand ervaring met een achteras van een kadett e gsi onder een kadett d?
28 december 2014 om 21:24 #18265786Ja past zo even als astra gsi achteras.
28 december 2014 om 21:43 #18265787Ok super!
moet ik even opzoek naar zo een achteras! Bedankt!28 december 2014 om 21:51 #18265788Vet project!
Sent from my iPhone using Tapatalk
29 december 2014 om 21:12 #18265789Toevallig de Tigra van dicky gekocht?
Achteras van een vectra-a 2.0 liter zou ook moeten kunnen passen.
29 december 2014 om 21:25 #18265790Ik heb de tigra gekocht van een zekere geert…
maar hij verkocht de tigra voor een vriend van hem..29 december 2014 om 21:30 #18265791Gaaf project! Origineel uiterlijk en dikke let onder de kap, dik :D
Deze Tigra toevallig?
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/q89/p180x540/16790_318601601677137_1341278797754390718_n.jpg?oh=514c4f280d8c44df741dde9362f691d5&oe=5529385F” onclick=”window.open(this.href);return false;[29 december 2014 om 21:40 #18265792Nee een volledig originele tigra. Enkel verlaagd en op calibra turbo wielen.
Ik zal wat fotos zoeken van de tigra…misschien dat jullie hem wel kennen.
29 december 2014 om 22:11 #18265793Ben benieuwd. Je hebt in ieder geval een zeldzame optie op een 2deurs Kadett: achterruitenwisser.
30 december 2014 om 19:34 #1826579430 december 2014 om 19:38 #18265795
30 december 2014 om 19:40 #18265796Dit is de tigra en men vorige oldie de ascona..
27 januari 2015 om 21:31 #18265797Ondertussen zijn we weer een tijdje verderen heb ik verder gedaan aan de LET.
Ik heb de blok volledig gedemonteerd en opgemeten.
de motor is nog in zeer goede staat.
wat er gaat vervangen worde is:
-alle dichtingen van de onderblok
-volledige revisie van de cilinderkop
-Alle lagerschalen van de drijfstangen(speling waarde was goed maar lagers hadden warmte vlekken wat ik maar niets vond)
-alle zuigerveren en olieschraapveren
-arp kopbouten
-arp drijfstangbouten
-arp krukasbouten
-stalen koppakkingVoor de motorsteunen,achter as met schijven en nog wat van die dingen heb ik een donor kadett d met c20let blok bijgekocht.
Deze gaat volledig uit elkaar gezien deze veel roest heeft en in algemene slechtere staat is…
5 februari 2015 om 16:59 #18265776.
8 februari 2015 om 20:23 #18265798Heeft er iemand ervaring met het monteren van een 9.5j et30 velg achteraan op een kadett d?
Voorste velg is een 8.5j et30 maar daar zie ik niet onmiddelijk een probleem…
8 februari 2015 om 21:10 #18265799Ik had 9j en dan liep net niet aan dus 9.5j zal wel aanlopen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.