Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2014 om 18:50 #17269618
He , een maat van me heeft een corsa B en wil daar een andere motor in hangen maar de 2.0 16v blokken zijn slecht te vinden en hij heeft zelf al een z2.2se blok liggen uit zijn oude astra g .
Gaat dit passen en is dit al eerder gedaan?Mvrg
18 december 2014 om 18:58 #18265263Motorsteunen moeten wel op maat gemaakt worden ed , maar het zal zeker passen denk
18 december 2014 om 19:18 #18265264je kan er ook een x20xev in hangen zelfde steunen als c20xe ombouw,
xev is wel licht nog goedkoperz22se kan distributie problemen krijgen,
18 december 2014 om 19:20 #18265265kon wel eens een aardige uitdaging worden.
je moet ook de bak van de astra meenemen en schakelsysteem ombouwen.
tov de ‘gewone’ 16v ligt de kop andersom op de motor.en de steunen zul je zelf moeten maken.
en dan de startblokkering nog.en nee nog niet eerder gezien
19 december 2014 om 08:34 #18265266Wel een leuk projectje ! :thumb
19 december 2014 om 09:19 #18265267Origineel is het wel , ik zou zeggen doen
19 december 2014 om 09:49 #18265268afgezien van het feit dat het in en uitlaatspruitstuk andersom zitten zou het ombouwen toch hetzelfde moeten zijn als een ander 2l blok , of vergis ik me hier enorm in?
bij m-tech zie je ook een 2.2 tigra staan maar met een 2l kop , zou je dan de ombouwset voor een 2l 16v kunnen gebruiken…
vraag het liever hier , bij m-tech zijn ze niet zo vrij met antwoord geven..
19 december 2014 om 09:56 #18265269de 2.2 van m-tech is niet op basis van een z22se.
die motor is op basis van een xev met een langereslag.
er zijn er meer die dachten dat het makkelijk was maar info is maar zeer beperkt beschikbaar
er zijn ook een aantal 2300 in omloop maar dan is alleen blok en krukas nog van een orgineel blok en de rest zijn tunings delen.wel raar dat je zegt dat 2 liters moeilijk verkrijgbaar zijn staat er hier nog een op het forum
19 december 2014 om 18:37 #18265270Ze zijn er ook wel , alleen word daar gelijk de hoofdprijs voor gevraagd.
En dat is een beetje jammer.Waar op het forum staat dat blok? Dan zal ik hem dat laten zien , en wat zou je eventueel
Nog voor een z22se kunnen vragen?19 december 2014 om 19:42 #18265271Ligt eraan hoe de motor er aan toe is.
Ik heb een aantal maanden geleden 900,- betaald voor een Z22SE.
Wel met nieuwe koppakking,distributie en balansas ketting.
En alle aanbouwdelen behalve de bak.
19 december 2014 om 20:47 #18265272Nou is het natuurlijk wel zo dat een Z22se in een Corsa wel iets is wat (in ieder geval nog niet veel) niet eerder is gedaan en alles is te maken natuurlijk.
En als het blok goed is, is het echt wel een fijn blokje hoor.21 december 2014 om 22:32 #18265273He het 2.2blok is verkocht :thumbup we gaan nu op zoek naar een xev blok.
Alleen welk blok kan je het beste gebruiken…
Je heb ze met en zonder balansassen , de inlaat spruitstukken van een vectra-omega-astra zijn verschillend.
Natuurlijk gaan we voor het beste resultaat en vermogen met het standaard blok , dus graag advies over welk blok het zou moeten worden :hmmz
Mvrg
21 december 2014 om 23:29 #18265274Heb zelf een x20xev uit een Astra F in de Corsa gelepeld….Is best te doen..
26 december 2014 om 09:50 #18265275Denk ook dat het een redelijke uitdaging is zo’n z22se.
Ik blijf van de oldschool c20xe motoren. Maar x20xev is ook redelijk goed in te bouwen.
26 december 2014 om 11:31 #18265276http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthread.php?415629-project-Ruby.-Corsa-C-SRI-Z22SE” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.