Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › UPDATE! HARD GELUID Z22SE WAT IS DIT ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2014 om 21:57 #17269537
Goedeavond allemaal
Ik zit met een probleem en hoop dat iemand me kan helpen
Ik heb de moter Z22SE zelf opgebouwdAlles was goed tot dat ik een paar weken later de distributie set heb vervangen
en de oliepompHeb enkele video’s toegevoegd van het geluid / trillingsdemper
Hard jankend / fluitend / krassend geluid !!!
https://www.youtube.com/watch?v=ejR_mLVHblk” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook vind ik de schroef van de triliingsdemper behoorlijk bewegen als de moter stationair loopt!!! is dit normaal???
https://www.youtube.com/watch?v=hb0pcW1gewo” onclick=”window.open(this.href);return false;4000 toeren
https://www.youtube.com/watch?v=DcMgf8Xkbr4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Nu heb ik een enkele mogelijke oorzaken……
Krukas krom ???(geen profesioneel gereedschap gebruikt voor schroef trillingsdemper)
Bout van de trillingsdemper is niet vervangen (misschien krom)
Olie pomp is niet goed (2e hands gekocht)
(Olie druk gecontroleerd in oliefilterhuis)Distributie ketting raakt iets
Wat denken jullie hiervan ???
Alle tips zijn welkom
Bij voorbaat dank
Mark Dankers13 december 2014 om 22:34 #18264571Lijkt wel een mixer blender….
Haal het ding los en kijk naar de onderdelen,ik bedoel geluid van een telefoon is altijd slecht ivm hoe het echt klinkt maar ik hoor duidelijk een hoog constant snerpend geluid alsof iets schuurt,maar wat het is:
Ketting geleider die droog lopen-oliepomp-??Is zo niet te horen enkel kan ik zeggen dit is niet goed,daarom mijn advies haal de zaak los.
13 december 2014 om 22:36 #18264572Wil maar niet lukken hé.
Neem aan de je nu wel alles vervangen hebt ook de balans as ketting alles nieuw?
Staan de kettingen 100% op tijd?
En waarom heb je de olie pomp vervangen?
13 december 2014 om 22:43 #18264573@Opeltje17 wrote:
Wil maar niet lukken hé.
Neem aan de je nu wel alles vervangen hebt ook de balans as ketting alles nieuw?
Staan de kettingen 100% op tijd?
En waarom heb je de olie pomp vervangen?
heb de oliepomp vervangen omdat de deksel helemaal gescheurt was
de kettingen lijken op tijd te staan
heb de balansas ketting laten zitten (dus niet vervangen)
en nee het wil maar niet lukken iedere keer wat anders ‘
alles lijkt goed op da geluid na13 december 2014 om 22:46 #18264574@GSE wrote:
Lijkt wel een mixer blender….
Haal het ding los en kijk naar de onderdelen,ik bedoel geluid van een telefoon is altijd slecht ivm hoe het echt klinkt maar ik hoor duidelijk een hoog constant snerpend geluid alsof iets schuurt,maar wat het is:
Ketting geleider die droog lopen-oliepomp-??Is zo niet te horen enkel kan ik zeggen dit is niet goed,daarom mijn advies haal de zaak los.
ja denk het wel alweer alles los
en controleren en droog lopende geleiders hmmm
ik geloof het niet13 december 2014 om 22:47 #18264575ook bij koude start hoor je dat krassend geluid ook
maar verdwijnd dan als die 2 sec loopt
en is dan terug bij hoger toerental13 december 2014 om 22:53 #18264576Op de achtergrond lijk het wel of ik een klapperende ketting hoor :hmmz
En de deksel was aan de buitenkant gescheurd? gebeurt verder eigenlijk weinig met deze pompen.
Maar de olie druk is dus wel goed met de ”nieuwe” pomp?
13 december 2014 om 22:58 #18264577@Opeltje17 wrote:
Op de achtergrond lijk het wel of ik een klapperende ketting hoor :hmmz
En de deksel was aan de buitenkant gescheurd? gebeurt verder eigenlijk weinig met deze pompen.
Maar de olie druk is dus wel goed met de ”nieuwe” pomp?
heb heb handmatig getest door te kijken in de het gat van de olie filter
en heb met me vinger het gaatje dicht gehouden die vanaf boven komt
en er zat wel druk op
me vinger werd weggeduwd
heb verder geen oliedruk tester13 december 2014 om 23:01 #18264578@Opeltje17 wrote:
Op de achtergrond lijk het wel of ik een klapperende ketting hoor :hmmz
En de deksel was aan de buitenkant gescheurd? gebeurt verder eigenlijk weinig met deze pompen.
Maar de olie druk is dus wel goed met de ”nieuwe” pomp?
ja aan de buitenkant ik denk omdat die niet in de pasbus viel
en door gebruik van schroeven in de trillingsdempr om hem tegen te houden tijdens aandraaien van de bout
amateur gedoe maarja te laat14 december 2014 om 21:08 #18264579ff een update:
heb vandaag alles gecontroleerd
niets kunnen vinden de kettingen liggen goed raken nietsde balansas ketting was een klein beetje slap
de kettingsspanner lijkt te werken ook de spanner van de nokkenas kettingEn bij een koude moter is het geluid er bijna niet
maar als de moter heet is hoor je het heel erg!!!!misschien toch de olie pomp???
heb gecontroleerd als die zuigt en ja lijkt voldoende
maar heb hem niet open gemaaktrara wat is dat geluid
iemand nog ideeën??
14 december 2014 om 22:05 #18264580Gebruik van schroeven in trillingsdemper om bout vast te draaien? :( die bout in de krukas moet serieus vast zitten , hoehoud je de poelie tegen met een paar schroeven? Denk iig niet dat het geluid van de poelie afkomt. Oliepomp lijkt me eerste verdachte en in dat geval zou ik de motor zo min mogelijk laten draaien.
15 december 2014 om 11:35 #18264581 -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘UPDATE! HARD GELUID Z22SE WAT IS DIT ??’ is gesloten voor nieuwe reacties.