Krukaskeerring bakzijde astra G 2.0 16v Turbo lekkage

Forumindex Forums Modellen Astra Krukaskeerring bakzijde astra G 2.0 16v Turbo lekkage

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269505
    Robin 455
      Lid sinds:
      26 October 2014

      Goeiendag mijn naam is Robin en ik heb een probleem …

      De krukaskeerring van mijn asta was lek gegaan aan de bakzijde.
      Dus in de doe het zelf garage met 3 man heel de bak , subframe , enz.enz. er af gehaald.
      Nieuwe keerring gehaald en heel voorzichtig er in geslagen met een rubber hamertje .
      Alles in elkaar gezet en een dag later weer lek.
      Deze week weer alles opnieuw gedaan en wat denk je ? …weer lek .
      Ik wordt er nu wel een beetje moedeloos van .
      Heeft iemand hier misschien een goede tip ?

      B.v.d Robin

      #18264252
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Krukas speling?

        #18264253
        b07
          Lid sinds:
          24 February 2009

          dat is een hoop werk voor zoon klote ringetje, daar zou ik ook niet vrolijk van worden.

          misschien dat de kering wat vervormt of, scheef erin gaat als je met een hamer erop tikt omdat, de kracht dan niet gelijkmatig word verdeelt.
          als ik keerringen er in zet doe ik dat meestal met een buis of dop die even groot is als de kering zelf.

          zit er geen troep,aanslag of,beschadigingen op de plek waar de kering in moet.

          anders smeer je wat olie bestendige locktide op je kering voordat je em erin zet, om het af te sluiten, wel eerst goed ontvetten en schoon maken voordat je dat erop smeert.

          #18264254
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Tik hem er zelf ook altijd in met een beetje beleid en een rubber hamer, tot nu toe altijd goed gegaan(even afkloppen).

            #18264255
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Enige manier om hem er goed in te krijgen is met speciaal gereedschap. Ik heb het ook paar keer gehad, keerring vv en ging er makkelijk in. Maar bij warm worden weer lekken. Toen met speciaal gereedschap erin getikt en toen was ie goed

              #18264256
              Robin 455
                Lid sinds:
                26 October 2014

                Nou bedankt voor de reacties mannen . Dat speciaal gereedschap ? Wat moet ik me daar bij voorstellen ?

                #18264257
                b07
                  Lid sinds:
                  24 February 2009

                  ik denk dat die een lager/keerring montage set bedoelt:

                  http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m878319568-lager-montage-set.html?c=dc19031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;


                  http://www.topworld.nl/moto-accessoires/reparatie/gereedschappen/keerring-montage-demontage-set.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  daar heb je hele goedkopen setjes van maar ook hele duren.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.