Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne turbo e kadett sedan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2014 om 21:01 #17269438
Hallo
Ik ben kevin woon in langedijk noord-holland
Ben in bezit van een kadett e gsi compleet gerestaureerd en die is nu klaar ook heb ik een e kadett sedan 1.6Dus de gsi is af tijd voor een nieuw project ;)
In de sedan komt een c20ne turbo nu ben ik niet de eerste die dit gaat doen dus er staat al best wat info over op internet maar wat extra tips ofzo zijn altijd makkelijk
Ik heb zaterdag een c20ne opgehaald dus ik kan gaan beginnen.
Deze onderdelen heb ik al van te voren aangeschafd
C20let zuigers, drijf stangen en injectoren.
Ook heb ik een turbo uitlaatspruitstuk gekocht pas klaar voor een turbo met t3 flens (ben nog opzoek naar een turbo liefst een t25 )Mijn bedoeling is om gewoon met de orginele computer te gaan rijden
Ik zal van de week wat foto’s plaatsen en me planning is om het blok op te bouwen in de winter zodat ik hem in het voorjaar er in kan hangen en me sedan nog wat aan te passen en dan kan ik tijdelijk met me gsi gaan rijden die met dit weer lekker in de garage blijft ;)Gr kevin
7 december 2014 om 21:11 #18263719hier de foto’s van de auto’s waar het over gaat
gr.
7 december 2014 om 22:17 #18263720dat wordt Spannend :thumb
waar heb jij die turbo uitlaatspruitstuk gekocht ebay of ta technixs (grof getypt)
8 december 2014 om 06:19 #18263721ik heb een spruitstuk van ebay voor een c20ne turbo
8 december 2014 om 21:56 #18263722netjes hoor :) woon dichtbij en werk nog dichterbij :) hhw :)
kadetje begint ook wel weer te kriebelen bij me :) zou er wel weer 1 willen aanschaffen
8 december 2014 om 22:39 #18263723Toch niet zo’n setje van toyosport want daar heb ik best slechte dingen overgelezen
http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-2-0L-8V-C20NE-T25-T28-TURBO-EXHAUST-MANIFOLD-/310237192891?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item483b93e2bb” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 december 2014 om 06:18 #18263724hij lijkt er wel veel op had er toen op geboden ennhad hem voor 90 euro thuis liggen hij kwam uit engeland en wat heb je er voor slechte dingen over gehoord?? en voor dat geld kennje het altijd proberen ;)
9 december 2014 om 14:52 #18263725voor t geld zeker t proberen waard
de dingetjes
Lasnaden die loskomen in de binnenkant van het spruitstuk en de turbo invliegen met kans op beschadigingen9 december 2014 om 16:08 #18263726oke wist ik niet ziet er wel netjes afgewerkt uit van binnen
9 december 2014 om 19:39 #18263727Gewoon goed in de gaten houden die lasnaden..
PM beantwoord, succes met het project..En blijf die :kewlpics posten :thumb
9 december 2014 om 19:48 #18263728ja indd ga ik doen en bedankt voor het reageren op me pm ga hier ckr wat mee doen en de foto’s komen er op hoor ;)
klein vraagje over de let zuigers als de uitkepinkjes van de 16v er uit zijn dmv afdraaien zou het dan voldoende zijn ?? ook zijn de drijfstangen wel sterker van een let tenopzichte van een ne vandaar ook mijn keuze om die zuigers te nemen maar had bog niet eerder gelezen dat dat niet optimaal was
9 december 2014 om 19:51 #18263729zoals ik al zei in de PM, de standaard zuigers en drijfstangen kunnen zeker tot 200 pk goed gaan.
Ik reed wel met decompressie plaat.zat rond de 210 pk en over de 300nm king:
9 december 2014 om 19:55 #18263730oke mooi bedankt
en indd 210pk met 300nm is ckr leuk jij had compressor toch :)9 december 2014 om 20:02 #18263731yupz zie mijn topic in verbouwingen & rest..
Net weer geupdate :)11 december 2014 om 20:25 #18263732@ corsaboy ik heb je project al meerdere keren bekeken ;)
vanavond een begin gemaakt aan het blok eerst maar is begonnen met ontvetten en afspuiten
alles ziet er netjes uit van binnen dus daar ben ik wel blij om.
vandeweek weer verder ;)14 december 2014 om 19:17 #18263733:thumb begin is er..
succes16 december 2014 om 06:58 #18263734Hoezo zijn de LET zuigers niet optimaal voor een NE?
16 december 2014 om 21:51 #18263735het scheind dat de zuiger smelt bij de inkepingen van de 16v omdat de kop van een ne ontwikkeld is met de verbrandings ruimte meer aan een kant en dan ontstaat er volgens mij een soort pingel in zon inkeping maar dat is nog niet bij 200 pk en straat gebruik.
verder vandaag me draadboom en computer binnen gekregen van de postbode ;)
20 december 2014 om 15:52 #18263736dat is wel bij 200 pk..
En ook bij straat gebruik…gewoon ne zuigers met een decompressie plaat en dubbele koppakking.
Als je geen zuigers wilt afdraaien en / of de kop wilt bewerken20 december 2014 om 17:24 #18263737in engeland rijden ze er wel mee hebben hun de kop dan bewerkt ?? vandaar dat ik die zuigers geregeld had want dacht die zuigers veel sterker waren tot ik jouw verhaal las ik heb ze nu al liggen wat kan ik het beste doen??
heb ook de gele injectoren van een let en de drijfstangenvandaag alvast met de kop begonnen
me kopset is onderweg en vandaag me zuigerveren binnen gekregen ;)
3 januari 2015 om 21:27 #18263738Gaaf project :thumb en mooie dettjes ook :thumbup
4 januari 2015 om 10:06 #18263739bedankt ;)
heb besloten om wel met LET zuigers en drijfstangen te gaan rijden maar hierbij wel me cilinderkop te gaan bewerken
dit zal binnenkort gaan gebeuren dus dan komen er weer foto’s :)6 januari 2015 om 17:06 #18263740gaaf project! :wors
6 januari 2015 om 17:34 #18263741Met LET zuigers en bewerkte kop kun je prima 200 pk maken met de originele bosch motronic.
Wel de AFR goed afstellen!Meer is ook wel mogelijk, zeker als je met E85 gaat rijden :thumbup
6 januari 2015 om 21:25 #18263742kijk freek dat zijn motiverende berichten ;)
ik ga de cillinderkop rond maken ipv de typische ne verbrandings ruimte om het verbrandings punt naar het miden van de zuiger te krijgen.
verder wil ik detonatie tegen gaan door in de kop groeven te makengr
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.