Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › abs lampje aan -> motor in noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2014 om 08:21 #17269386
Lekker ik heb het nu een paar keertjes gehad bij een koude motor gvd…
Ik rijd ALTIJD heel voorzichtig met een koude motor, nooit meer dan half gas en inprincipe nooit boven de 2000-2500 toeren, ik heb geduld ik houd altijd hiermee rekening de eerste 15 tot 20 km!
Maar… heel soms…
Als ik soms binnen een paar km met een koude motor tegen of net boven de 2500 toeren kom gaat antislip abs lampje aan en valt het motorvermogen volledig geheel weg en loopt hij een slordige 1100 toeren gas geven kan niet, in noodloop dus…
het enigste wat ik kan doen dan is koppeling intrappen motor uitzetten en weer starten dan kan ik weer normaal rijden terwijl me auto uitrolt…
Me auto is gechipt door speedequipment, dbilas turbo inlaat traject, voorste kat vervanger, 2e kat is een 200 cels, 70mm uitlaat nog wel standaard intercooler…
rara help wat is het?
12 december 2014 om 20:53 #18263198Uitlezen!? Dit is de eerste stap die je zou kunnen zetten.
Lijkt mij zo hiervan achter het scherm vandaan een elektrisch probleem
kan bv. massa verbinding zijn van een draadboompje of een stekkertje bv.
Alles nalopen waar iets of iemand geweest is en wat er verandert is toen
alles nog ok was.
Ziet er mooi uit die Dbilas inlaatset en misschien kan Speed Equipment je
ook helpen met het zoeken en vinden van je probleempje.13 december 2014 om 10:53 #18263199is dit toevallig de auto die bij sypersma stond in drachten met nog geen ton gedraaid.
zo ja dit was de reden dat ik hem heb laten staan. had het met de testrit ook een paar keer.zou hem idd uit laten lezen en zo het probleem oplossen.
20 december 2014 om 19:23 #18263200@OPCdriver wrote:
Uitlezen!? Dit is de eerste stap die je zou kunnen zetten.
Lijkt mij zo hiervan achter het scherm vandaan een elektrisch probleem
kan bv. massa verbinding zijn van een draadboompje of een stekkertje bv.
Alles nalopen waar iets of iemand geweest is en wat er verandert is toen
alles nog ok was.
Ziet er mooi uit die Dbilas inlaatset en misschien kan Speed Equipment je
ook helpen met het zoeken en vinden van je probleempje.Ja ik denk dat ik ook het ook eventjes na ga vragen bij Speed, heel soms krijg ik ook in het display de melding dat de remblokken versleten zijn zomaar uit het niets terwijl ze dik in orde zijn, de stekkers zitten vast in de remklauwen ik denk dat daar ook een massa probleempje zit… :swear
dat moet ook ergens gestekkerd zitten in de spatborden? of zit er ergens een verzamel aansluiting of stekker die niet helemaal lekker zit???de laatste tijd heb ik weer geen problemen met de antislipregeling en dus ook geen uitval meer…
wellicht komt dat omdat ik met heel veel gevoel rijdt bij een koude motor.21 december 2014 om 15:47 #18263201Hallo Hans
Uitlaten lezen is idd de eerste stap .
We hebben jaren geleden ook eens zo’n “storing” gehad bij een Astra diesel waar een tuningbox in zat daar zat een beveiliging in tegen over belasting bij koude motor onder de ong 2300rpm en 25gr als je dan teveel gas gaf ging hij in noodloop .
De man woonde naast de snelweg dus motor was nog koud en moest voorzichtig met het gas zijn met invoegen .Je weet dat je met gechipte auto op 98 octaan moet rijden ?
Mvg Ronald
26 december 2014 om 22:31 #18263202hoe ongelukkig het uitkomt dat de motor in noodloop terecht komt na ingreep van deze beveiliging, ik vind het goed. het is immers alleen beter voor de motor!
Wel is het zo dat met mijn voorzichtige rijstijl met een “koude” motor de beveiliging ook aan kan spreken zelfs na plm. 20 km een irritatie kan zijn.
ja klinkt een beetje raar ja…
maar ik heb met al mijn GSI’s (kadett/astra/corsa)ook altijd binnen de 7500 km ook altijd de olie ververst, klinkt debiel maar ik ben er op dit punt altijd voorzichtig geweest.
Me zaf schijnt meer dan 250 pk te hebben wat ik ook wel voel, het vermogen is niet normaal!, ik heb nog nooit zo’n snelle opel gehad.
en op een een of andere manier geeft dat mij nog meer respect om nog voorzichtiger te zijn, ik ben zo zuinig op me auto.
ik ben van de week bij de dichtst bij zijne opel garage geweest voor een uitlezing ik werk nu momenteel bij verkade en in wormerveer zat ooit garage zwart wat nu anders heet en daar blijkt mijn lucht weger niet goed te zijn…. na uitlezing…
sjees hey wie had dat ooit verwacht… ja ik had ff vol gas en de rem moeten indrukken bij het omzetten van het contact naar stand-2 met de lijst erbij van storingen…
luchtweger schijnt dus niet geheel goed te werken.. :swearik moet ff een andere luchtweger testen…
30 december 2014 om 09:21 #18263203alles kost bij elkaar 315 euro en het onderdeel is niet snel leverbaar… :shock: :shock: :shock:
tog nie normal…
30 december 2014 om 18:42 #18263204315 euro dat is echt niet leuk…
Deze bij courtney is wel wat beter geprijsd…
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/sho … d_108.html
Gr martijn
10 januari 2015 om 19:07 #18263205bij Bogijn.nl een LMM besteld voor 88 euro in huis!!!! :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup
input-aansluiting op de turbo zat ook los… :wtf
niet normaal meer nu wat een trekkracht, volledig storings vrij ook :thumbkwam vanmiddag vanaf de A8 ri. watertoren van assendelft een R32 zoek gereden!… euh… dat was dus de politie… dat was ff minder, ze vonden ook dat ik iets te hard (120 ofzo) reed op de A8.. en een keer bumperkleven??? het zal wel…
maar hij rijdt als een raket!
Bogijn rules :afro
28 januari 2015 om 00:27 #18263197Toch wel raar, ik weet niet of dat het door de chip komt maar stationair hoor ik hem soms een keertje overslaan tot pak weg 2000 toeren…
Wie kent dit nog meer bij gechipte motoren.
ik tank natuurlijk wel 98 uiteraard! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.