Z20let misfires wat kan het zijn?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Z20let misfires wat kan het zijn?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269374
    Timeku
      Lid sinds:
      12 January 2014

      Hoi Allen,

      Mijn Z20let heeft opeens misfires nadat ik de bougies omgewisseld had met nieuwe NGK BKR6EK
      (koudere soort dus).
      Echter nadat ik NGK BKR5EK (originele) had gekocht bleef de misfires.

      Ik heb ondertussen het volgende gedaan:
      Injectoren eruit gehad (bleek 1 brandplaatje van plastic kapot te zijn) dus deze alle 4 vervangen inclusief O rubbers.
      Tweedehandse Bobine gekocht.
      kabel doorgemeten van bobine (12volt gedeelte).
      Injectoren gemeten alle 4 14.2 ohm.

      Wellicht dom maar las iets over 100km rijden dus heb de ECU geremapd (originele map er weer op).
      Stuk op de A31 in duitsland gesjeest maar nog steeds misfires.
      Wederom tune map erop en heb in de 3 zelfs nog wielspin dus als je rijdt merk je niets!.

      Echter als ik de auto laat stationeren dan heb ik zeker 3 grote dips per minute.
      Als ik de toeren tot 3000 laat opkomen dan hoor je allemaal popcorn in de uitlaat maar wel kleine plofjes.

      Ik ga zaterdag storingen uitlezen en compressietest doen.
      Maar stel dit is allemaal oke! wat kan ik dan nog proberen?

      Ik had hiervoor originele GM bougies door dealer. Maar kan het echt door NGK komen?

      hoor graag jullie mening.

      Gr,

      Tim
      ps LMM is 4 maand geleden ofzo vervangen.

      #18263151
      NoFear1696
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2012

        al een flesje injectie reiniger geprobeerd? lege tank er in en dan er bovenop tanken. 3x half leeg rijden en weer bij tanken.
        merk maakt niet uit btw.

        #18263152
        z20leh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 November 2011

          elektrode afstand nagezien?

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

          #18263153
          Timeku
            Lid sinds:
            12 January 2014

            Zaterdag heb ik een compressie test gedaan en alle 4 cilinders scoren boven de 11. Geen enkele heeft afwijking.

            Ik had geen foutmeldingen.

            Als ik de lmm eraf trek dan komt de auto in een limp mode gele sleutel op dashboard. Gek genoeg loopt dan de auto goed..?

            Nu vraag ik mij af… worden de injectoren ook opgeschroefd in deze modus.. ik weet wel dat alle sensoren default setting worden gezet. Dus als een o2 sensor bijvoorbeeld kapot is krijgt de ecu opeens weer een goede waarde.

            Enige idee waar te beginnen? Ik heb overigens injectiereiniger van forte maar tank moest bijna leeg zijn en dan ff flink gassen.

            Iemand enige idee?

            Gr tim

            #18263154
            Zakdoekje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2012

              Als het na de nieuwe bougies is gekomen, altijd even elektrode afstand bekijken met de voelermaat, en evt afstellen op fabrieksvoorwaarden.

              #18263155
              Timeku
                Lid sinds:
                12 January 2014

                hmm de bougies die destijds de dealer geplaatst heeft waren er 2 van geknapt (GM merk) en hadden 2 electrodes.
                Echter de NGKs hebben ook 2 electrodes. Hoe kan je deze met een voelermaat afstellen? of zijn er speciale voor?
                want de massa loopt als een halve maan langs de kern. Dus hier krijg je geen voelermaat tussen.

                #18263156
                Timeku
                  Lid sinds:
                  12 January 2014

                  ik lees in autodata2 dat de afstand 0.9 – 1.1 mm moet zijn. (Bosch)
                  Heb nu NGK 0.8mm… kan natuurlijk de oorzaak zijn maar acht ik erg klein. maar ga morgen eerst maar eens alle sensoren doormeten!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.