Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › welke turbo nemen ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2014 om 18:20 #17269233
mensen
ik ben bezig met een x20xev revisie
nu moet ik onderhand eens gaan uitzoeken welke turbo ik wil gaan nemen
ik weet dat de z20let/z20leh er zo oppassen maar dit is niet de bedoeling want wil een eigen spruitstuk gaan makennu zijn er 1000e turbo’s op de markt maar weet niet welke ik moet nemen
hij komt op een x20xev
hier wil ik plus minus 200 pk uit zien te krijgen wat makkelijk moet kunnenwelke raden jullie mij aan ??
25 november 2014 om 19:23 #18262174Wat is je budget?
Waar ga je de auto voor gebruiken? (Ivm hoe de vermogen wordt afgegeven)
Heb je een voorkeur voor single of twin-scroll?
Wil je uitbereidings/upgrade mogelijkheden voor de toekomst?25 november 2014 om 22:09 #18262175Budget heeft iedereen tegenwoordig ;)
Zoals veel zeggen liefst goedkoop mogelijk maar wel zo goed mogelijk nu weet ik dat dit niet samen gaatMaar wat voor mij de doel is en wat ik graag wil
betrouwbaar staat op 1
Auto zou een garage auto worden ( dus winter in de schuur )
Hij zou nooit de racebaan gaan zien of voelen…Hij moet wel compact blijven makkelijk aan te sluiten zijn maar hij mag wel werken voor zijn geld
25 november 2014 om 22:12 #18262176Upgrade gaat hem ook niet worden…
Ik heb besloten om hem safe te houden en voor mij is 200 pk echt voldoende ik hoef niet het max eruit te persen en 200 pk plus minus moet hij straks makkelijk aan kunnen…
26 november 2014 om 08:37 #18262177Nissan t28 van SR20DET
26 november 2014 om 08:52 #18262178Wat voor zuigers heb je erin en wat voor nokkenassen?
Als je standaard zuigers rijd kun je toch nooit hoge druk draaien en heeft het weinig zin om een dikke turbo te kiezen.Een LET of LEH turbo komt dan wat laat in, maar is dan toch al een prima keuze.
26 november 2014 om 08:59 #18262179Zuigers zullen blijven zoals wat ze zijn
Alleen worden de wanden gehoond en komen er nieuwe veren opZuigers moeten dit makkelijk aan kunnen namelijk
Maar ik vind een z20let/z20leh niet bepaald mooi
Spruitstuk is lelijk naar mijn mening vandaar dat ik een eigen wil makenVandaar mijn vraag ook welke turbo zou geschikt zijn ?
26 november 2014 om 15:24 #18262180Met een turbo alleen ben je er nog niet…
Hier het complete pakket voor 205 pk: http://www.dbilas-shop.com/Products/Turbo-charger-systems/Retrofit-turbo-Kit/Turbocharger-system-Light-Editio/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-G/2-0:::7_64_3560_309_4315_4325_4326_5279.html
Hier het complete pakket voor 240pk voor de grotere wensen en diepere zakken: http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Turbolader-Systeme/Turbo-System-zum-Nachruesten/Turbolader-System-Maxi-Edition/Opel/Astra/Astra-G/2-0:::7_64_3560_308_307_313_324_5155.html?language=en
Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn erg goed. Ze staan normaal gezien ook op motorshow Essen en dan geven ze nog wel eens ter plekke beurskorting weg als je een praatje maakt..
Gr,
The Duke26 november 2014 om 15:40 #18262181Klopt alleen met de info ben ik er nog lang niet
Papier werk moet ook praktijk worden ;)Maar van dbilas gaat mij echt te ver je betaald 5000 euro voor een turbo kit en naar mijn weten kan dit een stuk goedkoper
Vandaar dat ik ook mijn eigen pakket wil gaan maken en simpel wil houden..Maar dan moet ik wel weten welke turbo ik kan gaan gebruiken
Garrett t3/t4
Garret t2
Garret gt 25Ga zo maar Door natuurlijk is er een budget maar heb er ook geen haast bij
Wil hem namelijk op 200 pk krijgen maar turbo mag best zijn werk verrichten liefst heb ik wel alleen olie koeling dit scheelt namelijk extra werk..
26 november 2014 om 15:54 #18262182Wat heb je op het boodschappenlijstje van onderdelen?
26 november 2014 om 16:02 #18262183Banjobout van een z20leh ( retour)
oliepomp van een z20let is al binnen
Oliepomp adapter voor toevoer van de olie nog bestellen.
Flens is in ontwerp ( word gesneden)
Intercooler word een universele ( welke nog niet bekend )
Injectoren van een z20leh/z20let ( welke is nog niet duidelijk )Ecu word opnieuw geprogrammeerd
Hier ken ik Gelukkig iemand voor dus scheelt me kosten.Uitlaat word opmaat gemaakt..met een diameter van 63
26 november 2014 om 17:01 #18262184Beter neem je een leh turbo als je originele hoge compressie zuigers heb zal de turbo lag wel mee vallen.
26 november 2014 om 17:10 #18262185Dat is dus wat ik niet wil…
Spruitstuk is niet bepaald een plaatje..
En het is leuker als je iets zelf bouwt en voor elkaar krijgt
26 november 2014 om 17:16 #18262186Zelf een rvs spruitstuk maken voor de leh turbo kan ook he.
26 november 2014 om 17:21 #18262187Haasje leg uit :)
Want ik kom er niet uit op Google..
Bijvoorbeeld welke verbinding hij heeft..Misschien voorbeelden Hoe en wat ??
Vind de spruitstukken gewoon lelijk vandaar dat ik een eigenbouw wil maken26 november 2014 om 17:48 #18262188T2 lekker links laten liggen. Bel je TUNER. Zeg wat je wil en hij kan je precies vertellen hoe en wat.
26 november 2014 om 18:07 #18262189koop een t28 van een nissan en koop een rvs spruitstuk voor een sr20det slijp de flens eraf en bak er een flens aan van een xev.
hoppa heb jij je rvs spruitstukkie26 november 2014 om 19:10 #18262190@kiyamizio wrote:
koop een t28 van een nissan en koop een rvs spruitstuk voor een sr20det slijp de flens eraf en bak er een flens aan van een xev.
hoppa heb jij je rvs spruitstukkiedus zo 1 ??
http://www.ebay.co.uk/itm/T25-T28-TURBOCHARGER-NISSAN-200SX-S13-S14-TURBO-/400241312014″ onclick=”window.open(this.href);return false;
met zo spruitstuk ??
http://www.dutchracingcompany.nl/nissan-sunny-pulsar-gti-r-2-0-turbo-sr20det-t25-rvs-spruitstuk” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 november 2014 om 19:17 #18262191https://www.youtube.com/watch?v=RWhaQjV4WG0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
26 november 2014 om 19:52 #18262192jaa inderdaad zoiets.
14 december 2014 om 09:18 #18262193Ik snap dat hobby, hobby is en dat je vast leuk vind om dit voorelkaar te gaan krijgen… Maar waarom al die moeite als het ook gewoon zo te koop is.. OPC 2 :hmmz
Maar hee alle respect hoor. :thumb
25 december 2014 om 09:45 #18262194Met welk motormanagement ga je rijden?
24 maart 2015 om 21:24 #18262195@marijnl1988 wrote:
Banjobout van een z20leh ( retour)
oliepomp van een z20let is al binnen
Oliepomp adapter voor toevoer van de olie nog bestellen.
Flens is in ontwerp ( word gesneden)
Intercooler word een universele ( welke nog niet bekend )
Injectoren van een z20leh/z20let ( welke is nog niet duidelijk )Ecu word opnieuw geprogrammeerd
Hier ken ik Gelukkig iemand voor dus scheelt me kosten.Uitlaat word opmaat gemaakt..met een diameter van 63
Oliepompadapter voor toevoer van de olie? Voor de turbo?
Als je dat bedoeld kan je ook onderstaande plug die in het hoofdoliekanaal zit eruit draaien en daar een slang/leiding aan maken.
Scheelt weer omslachtig werk. :thumb
24 maart 2015 om 21:30 #18262196Bout is al getapt en geboord en geflakt
Zie mijn x20xev revisie :thumb24 maart 2015 om 22:29 #18262197DIe op de foto is de aanvoer he!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.