Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ’99 Astra G 2.0 16v Sport (X20XEV) houdt in en stottert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2014 om 10:40 #17269155
Mannen, sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een mooie ’99 Astra G 2.0 16v Sport (X20XEV)
De auto is in topstaat, gebruikt geen olie en is goed onderhouden. De kilometerstand is 175.000 km
Helaas is er toch een probleem waar ik niet uit kom.– Bij koude start hapert en stottert de motor, dus bij het wegrijden de eerste paar kilometer. Eenmaal warm lijkt het minder te zijn. De auto start goed en loopt keurig stationair.
– De auto houdt erg in bij flink doortrekken. Dus bij volgas klimt de motor trager in de toeren met duidelijk minder power. Dit gebeurt niet altijd! Soms gaat het wel goed en heb ik duidelijk het volle vermogen bij volgas. Dit kan zelfs gebeuren bij twee keer volgas na elkaar.
Tot nu toe gedaan zonder resultaat:
– Nieuwe bougies, bougiekabels en bobineblok.
– Gasklephuis en carterontluchtig brandschoon
– Stappenmotor reeds vervangen en schoon
– Injectorreiniger gebruikt.
– Slangen gecontroleerd, allemaal goed.Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
LMM? Brandstoffilter/pomp/drukregelaar?
Bepaalde sensor kapot aan het gaan?Ik hoor het graag!
20 november 2014 om 11:26 #18261580Waarschijnlijk LMM of lambda sonde.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 november 2014 om 10:05 #18261581Bedankt Wim..
Een dure sensor dus.. :???:6 januari 2015 om 17:50 #18261582Inmiddels heb ik de LMM vervangen voor een nieuwe originele en ook de lambda is vervangen.
Het leek even minder te zijn maar het probleem is helaas weer terug..Iemand nog een idee?
6 januari 2015 om 18:04 #18261583Brandt er een motorlampje? Al eens uitgelezen?
Ik had iets gelijkaardigs bij mijn 1.4 16v astra G, hield soms ook in bij optrekken en beduidend minder motorvermogen wanneer dit gebeurde.
Hierbij brandde echter wel het motormanagementlampje.Toen heb ik de ecu moeten vervangen, deze was einde verhaal.
Alle problemen waren hiermee opgelost.De foutcodes die er toen uitrolden waren als ik het me nog herinner “stang gaspedaal” en “verminderd motorvermogen” dacht ik, ben niet helemaal zeker.
Als je de mogelijkheid hebt, kan je er misschien eens een vervangecu aan hangen en kijken of ie t dan nog steeds doet?
6 januari 2015 om 18:28 #18261584@Chris426 wrote:
Brandt er een motorlampje? Al eens uitgelezen?
Ik had iets gelijkaardigs bij mijn 1.4 16v astra G, hield soms ook in bij optrekken en beduidend minder motorvermogen wanneer dit gebeurde.
Hierbij brandde echter wel het motormanagementlampje.Toen heb ik de ecu moeten vervangen, deze was einde verhaal.
Alle problemen waren hiermee opgelost.De foutcodes die er toen uitrolden waren als ik het me nog herinner “stang gaspedaal” en “verminderd motorvermogen” dacht ik, ben niet helemaal zeker.
Als je de mogelijkheid hebt, kan je er misschien eens een vervangecu aan hangen en kijken of ie t dan nog steeds doet?
Nee, er brandt geen lampje.. Ik heb hem ook nog niet laten uitlezen.
Over een tweede ecu heb ik helaas geen beschikking.6 januari 2015 om 20:42 #18261585Vroeger heb ik ook zo’n auto gehad met zelfde motor maar dan een station :D
Ik had toen ook een soort gelijk probleem waar ik lang mee heb gezeten :(
Uit eindelijk bleek er een stekker los te zitten tussen de motor en het schutboord, zo heet dat geloof ik :D
Wat de functie was voor de aansturing via deze stekker kan ik me niet meer herrinneren.
Misschien nog ff checken of alles achter de motor nog vast zit :D
Succes
7 januari 2015 om 12:03 #18261586@juruca wrote:
Vroeger heb ik ook zo’n auto gehad met zelfde motor maar dan een station :D
Ik had toen ook een soort gelijk probleem waar ik lang mee heb gezeten :(
Uit eindelijk bleek er een stekker los te zitten tussen de motor en het schutboord, zo heet dat geloof ik :D
Wat de functie was voor de aansturing via deze stekker kan ik me niet meer herrinneren.
Misschien nog ff checken of alles achter de motor nog vast zit :D
Succes
Volgens mij heb ik alle stekkers al wel een keer gecheckt ..
18 januari 2015 om 14:43 #18261587Bingo! vanmorgen sprong tijdens het rijden het motormanagement lampje aan (motor houdt nogsteeds in)
Even met een paperclip de code bekeken: P1327 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 2 C-023
Aangezien ik net een nieuw bobineblok, nieuwe bougies en nieuwe kabels heb, kan het de klopsensor zelf zijn? iemand suggesties?
Het lampje ging wel weer uit na opnieuw starten..18 januari 2015 om 18:43 #18261588ja hor dat kan makkelijk ( dat hij langzaam gaat overlijden)
krukas sensor hoor je vaak binnen de opel’s
gewoon nieuwe eropmaar lekt je uitlaat niet ??( bij je spruitstuk ??)
x20xev is erg gevoelig als er een lekje in zit namelijk ( als niet altijd te horen )18 januari 2015 om 18:51 #18261589@marijnl1988 wrote:
ja hor dat kan makkelijk ( dat hij langzaam gaat overlijden)
krukas sensor hoor je vaak binnen de opel’s
gewoon nieuwe eropmaar lekt je uitlaat niet ??( bij je spruitstuk ??)
x20xev is erg gevoelig als er een lekje in zit namelijk ( als niet altijd te horen )Krukas sensor? de foutcode heeft te maken met de klopsensor toch?
In de demper zit wel een gaatje.. voor zover ik kan zien niet in het spruitstuk maar daar kan ik nog eens goed naar kijken! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.