Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › opel kadett gsi i2.0 8v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2014 om 21:39 #17269100
Beste
Reeds was ik op zoek naar een 1.6 kadett voor een 2.0 8v in te leggen maar door dat er een paar dit afraden heb ik elke dag blijven zoeken,
en heb een kadett gsi 2.0 8v cabrio gevonden van 1989 in goede staat, heb thuis al een reserve motor staan je weet immers nooit.
maar nu vraag ik mij af ik rijd zelf met een isuzu d-max 3.0 164 pk maar ja het is en blijft een jeep en het draagt zijn gewicht wel mee,
gaat deze 2.0 goed vooruit daarmee bedoel ik optrekken dat we hem niet kunnen vergelijken met de 16v dat weet ik maar toch ?
mijn tante had een opel calibra met de 2.0 8v en zij zij dat die wagen zeer goed vooruit ging ondanks de wagen wel ietsje meer weegt.
ik denk dat jullie mij hierbij wel kunnen helpen :D
dus alvast bedankt !17 november 2014 om 08:26 #18260999Hallo,
Een kadett gsi weegt 1000 kg ongeveer, motor heeft 115 pk, en komt bij laag toerental al op.. ik heb altijd 8v gereden en heb het altijd als zeer snelle autootjes ervaren..
een 16v is tot de 100 kmpu niet sneller (bij optrekken vanuit 0) bij de 4000 rpm begint de 16v pas te blazen.. als die gaat dan gaat ie sneller dan een 8v :P maar er zijn wat voors en tegens..wil je snel bij het stoplicht weg? dan zeg ik een 8v (16v is absoluut niet traag hoor maar mijn ervaring is 8v net iets sneller weg)
wil je tijdens het rijden knallen.. een 16v blaast bij 4000 rpm behoorlijk rap weg en een 8v heeft zijn power maar tot zo’n 5000 5500 rpm en dan is de 16v nog lekker bezig.
een 16v is qua onderhoudt wat gevoeliger dan een 8v, met name de koppakking en distributie (goed onderhoudt doet geen wonderen maar zal zeer zeker bijdragen aan een langere levensduur van een 16v
8v is lekker vlotte bak en ook wel makkelijk wat leuks mee te doen qua vermogenje kunt het zo duur maken als je zelf wilt maar met een andere nokkenas, inlaat en spag spruitstuk op een 8v win je redelijk wat koppel en vermogen.. geen 50 (kroeg) pk’s maar met zo’n setup zal je wel van 115 richting de 145 pk gaan.
dat zijn mijn ervaringen :)
17 november 2014 om 18:03 #18261000aait merci ! :p deze uitleg was behoorlijk nuttig !!! dan ga ik beslissing nemen en de opel cabrio kopen maar waneer deze echt op de baan zal komen zal nog eventjes duren want ben van zin voor em volledig in orde te zetten en een nieuwe coating onderaan en zo :p alvast bedankt !
17 november 2014 om 19:56 #18261001Succes en post even war mooie fotos
17 november 2014 om 21:06 #18261002ja zit enkel met een probleem ik zie dat in de wagen die ik wil kopen roestkleur koelvloeistof in zit en dat dit 9 op de 10 door een join culace zou zijn ? :(
17 november 2014 om 21:08 #18261003roestkleur koelvloeistof.. heb je in het resevoir gekeken? want koelvloeistof kan rood zijn en doordat het in een bruinig resevoir zit lijkt het al snel roestkleurig.
17 november 2014 om 21:29 #18261004neen want het laat roeste kleur af het is presies eens overgelopen en gedrupt er onder en geziet de aftekeningen er opstaan van roest :(
17 november 2014 om 21:32 #18261005kan vuil zijn in de leidingen.. ff goed doorspoelen.
17 november 2014 om 21:33 #18261006Er kan water in zitten ipv koelwater een keer spoelen en verversen kan geen kwaad het zegt niks over een eventueel defect
17 november 2014 om 21:38 #18261007ze hebben tegen mij gezegd dat ze met opel ‘s racen dus waarschijnlijk heeft deze ook gediend … komt dit (veel)voor een joinculacce
20 november 2014 om 17:53 #18261008ik ben van plan op de 1.6 i te kopen en mijn eigen 2.0 l 8 v er in te leggen. ook ga ik er een digitale teller in steken en wss ook een nieuwe zwaardere koppelingsplaat monteren.
zou ook graag de kadett gsi uitlaat hebben achteraan. en heb ook gezien dat je uit de cappeau de 2 lucht inlaten kunt uitslijpen en de plastiek inlaten in monteren.
ook dit zou ik graag hebben :p buiten de voor en achter bumper is er dan nog iets anders ten opzichte van een kadett ?
alvast bedankt20 november 2014 om 17:58 #18261009waarom zwaardere koppelings plaat? de gewone is goed genoeg hoor… afgedraaid vliegwiel en knallen maar :)
20 november 2014 om 18:12 #18261010a zou een zwaardere koppelingsplaat gestoken hebben. zouje het vliegwiel afdraaien daar zou ik liever afblijven ?
20 november 2014 om 18:17 #18261012waarom zou je een zwaardere koppeling willen hebben?
20 november 2014 om 18:18 #18261011meer grip voor acceleraties ?
20 november 2014 om 18:29 #18261013voor snellere acceleratie kun je beter een afgedraaid vliegwiel pakken en schakelwegverkorter dan ligt ie sneller op t gas en je schakelweg is korter al zou dan niet heel veel meer doen aan het totaal plaatje … als je met veel meer vermogen gaat rijden is een zwaardere koppeling niet overbodig maar voor een beetje snelheid … niet nodig…
ik had in mn oude ascona,
c20ne
snelle nok
spag spruitstuk
ander brandstofdrukmeter / injectoren
lexmaul inlaaten nog wat dingetjes.. en alles gewoon op de originele f16cr bak.. hield het prima…
20 november 2014 om 18:31 #18261014a ok :p maar dat is de doen e 1.6 i naar een 2 l in bouwen moet perfect mogelijk zijn e ? enkel ben ik niet zeker voor van een wijzerplaat naar een digitaale teller of dit met dezelfde stekker is ?
20 november 2014 om 19:14 #18261015als je een c20ne erinhangt.. doe je toch ook een andere versnellingsbak .. de bak die bij de 8v hoort. daar past gewoon de pulsgever van een digi dash op .. dan is het kwestie van draden aansluiten kleur op kleur en voila
20 november 2014 om 20:00 #18261016dat is juist het probleem :p ik heb de versnellingsbak niet meer van deze wagen enkel de motor. dermee is men vraag waarscheinlijk kan je wel de 1.6 i vernselingsbak aansluiten op de 2.0 8v versnellingsbak maar is de pulsgever en de stekker juist het zelfde als die van het digitale snelheidsmeters ?
20 november 2014 om 20:03 #18261017en anders moet er een andere versnellingsbak op van een astra of zo ? maar welk type geraakt er met de juiste voeler voor het digitale dashbaord ?
20 november 2014 om 20:10 #18261018vraag er 1 te koop hier op t forum of marktplaats of zo
20 november 2014 om 20:11 #18261019k weet niet waar je vandaan komt maar er staan er een aantal op marktplaats… f16 of f20… past allebei…
20 november 2014 om 20:20 #18261020en de voeler die er in gemonteerd is is ook de zelfde voeler voor het digitale dashboard ? tis omdat ik thuis een garage van opel hebt met een aantal afbraken wie weet zit er daar wel ergens de juiste versnellingsbak op dus uit welke modellen vind ik deze 2 versnellingsbakken ? en nog een vraagje de boit die op de 1.6i motor zit “past op de 8v 2.0” maar ze is niet voor zien voor deze motor qua (stevigheid) en ook de voeler die er in zit is niet voorzien voor het digitale dashboard ?
moet ik het zo zien
alvast bedankt20 november 2014 om 20:21 #18261021en welke boit is dus nu eigelijk het best voor de 2.0l ? of speelt dit geen rol
20 november 2014 om 20:24 #18261022volgens mijn vader zit er op de 1.6i en een f16 boit ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.